Jyväskylään opiskelemaan?

Jyväskylän Anime- ja mangaseura Tsukiain keskustelualue

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Tsukiai-aktiivit

Miss_Excel

Jyväskylään opiskelemaan?

ViestiKirjoittaja Miss_Excel » Ke Elo 02, 2006 16:07

Onko kukaan aloittamassa opiskeluaan Jyväskylän Kristillisessä opistossa syksyllä? (28.8.) Olen itse menossa sinne, media ja viestintä-linjalle. Olisi kiva tietää niin olisi joku tuttu uudessa koulussa. :D
Ikinä ei voi tulla aivan vapaaksi, jos ihailee toista liikaa. ~Nuuskamuikkunen

Kagami
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kagami » Ke Elo 02, 2006 16:29

Onkohan tämä ihan aiheellinen ketju, vai tuleeko kenties lukkoa O.o
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes.

Darth Mauno
Wannabe

ViestiKirjoittaja Darth Mauno » Ke Elo 02, 2006 16:45

Ei tosiaankaan mitenkään kaikkein relevantein ketju näille keskustelualueille. Siirretään nyt ensihätään Tsukiain alueelle, Tsukiain omat moderaattorit voivat sitten lukita tai poistaa, mikäli katsovat aiheelliseksi.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

Miss_Excel

ViestiKirjoittaja Miss_Excel » Ti Elo 08, 2006 14:45

Aww... :idea: Täällä pitäisi olla joku sellainen "Muut aiheet"-alue missä sais puhua muista jutuista kuin animesta tai mangasta... Toivon että uudessa koulussa on joku muukin joka tykkää animesta/mangasta.

Kagami
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kagami » Ti Elo 08, 2006 16:01

No siis tämähän on Animeunioni, elikkäs täällä puhutaan pääasiallisesti animesta/mangasta. Muista asioista voi varmaan tiedustella muilta foorumeilta. Itse olen ainakin tätä mieltä.

harusame
Viesti:

ViestiKirjoittaja harusame » Ti Elo 08, 2006 22:02

Eikö aihe "olen uusi täällä ja haluan tutustua paikallisiin animefaneihin" liity animeen ja mangaan?

Itse en ainakaan näe tästä ketjusta koituvan harmia kenellekään, joten puolestani se saa jäädä ainakin joksikin aikaa. Tervetuloa Jyväskylään, Miss_Excel. Vaikkei koulustasi muita animufriikkejä löytyisikään, ainahan voit ottaa keskiaikaset käännytysmenetelmät käyttöön (tai sitten vain lainaat niille Miyazakia). Tule käymään myös Tsukiaissa, kunhan kerkeät ja uskallat. =D

Kagami
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kagami » Ti Elo 08, 2006 22:46

harusame kirjoitti:Eikö aihe "olen uusi täällä ja haluan tutustua paikallisiin animefaneihin" liity animeen ja mangaan?
Niin siis kyllähän tuo liittyy aivan mainiosti, eikä tätä ketjua edes mielestäni tarvitse poistaa, vaan lähinnä muokata hieman. Otsikkohan on "Jyväskylään opiskelemaan" ja ensimmäisessä viestissä ei paljon animesta/mangasta puhuta. Toinen viesti sen sijaan tarkentaa aihetta, ja antaa selväksi että Miss_Excel haluaa tutustua koulussa oleviin animen/mangan harrastajiin.

Eli otsikon voisi ehkä vaihtaa hieman tarkemmaksi, jotta lukijat kiinnostuisivat enemmän, mutta se onkin jo modien hommaa xD

Darth Mauno
Wannabe

ViestiKirjoittaja Darth Mauno » Ke Elo 09, 2006 01:30

Voisin tässä nyt yksiselitteisyyden nimissä selventää hieman ajatteluani siirtopäätöksen taustalla. Eli muiden animehenkisten ihmisten etsiminen Animeunionin keskustelualueilta on toki foorumien tarkoituksen mukaista. Mutta uuden ketjun perustaminen foorumien yleiselle puolelle henkilökohtaista kaverihakua varten ei ole tarkoituksenmukaista, koska kohta siellä saattaisi olla ongelmaksi asti vastaavanlaisia ketjuntynkiä, jos moiseen ei puuttuttaisi. Jälkikäteen ajateltuna olisi ketjun lukitseminen ja käyttäjän ohjaaminen tähän ketjuun saattanut olla siirtämistä fiksumpi ratkaisu, mutta tuonne "Hymyillään kun tavataan"-keskusteluun voi kyllä aiheesta edelleenkin viestitellä, jos niin haluaa.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

Kukkakommando
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kukkakommando » Su Elo 27, 2006 12:05

Hei. Muutan sinne varmaan parin vuoden päästä (tarkistelen nyt lukioita). Niin voiko siellä Jyväskylässä opiskella missään japania? lukio ikäisenä?
:3

Miss_Excel

ViestiKirjoittaja Miss_Excel » Su Elo 27, 2006 13:39

Olen nähnyt jossain ilmoituksen jostain japanin kielen kurssista, olisikohan ollut avoimessa yliopistossa jonne pääsee minkä ikäinen hyvänsä. Mutten oikeen ole varma...

harusame
Viesti:

ViestiKirjoittaja harusame » Su Elo 27, 2006 14:48

Gleb kirjoitti:Hei. Muutan sinne varmaan parin vuoden päästä (tarkistelen nyt lukioita). Niin voiko siellä Jyväskylässä opiskella missään japania? lukio ikäisenä?

Ainakin kansalaisopistolla on mahdollista opiskella japania, mutta kursseille on aina aikamoinen tunku (tämän vuoden alkeiskurssi taisi tulla täyteen parissa tunnissa ilmoittautumisajan alettua). Myös yliopistossa on japanin kursseja, mutta niille osallistuakseen täytyy tietääkseni olla joko yliopiston tai ammattikorkean opiskelija.

Infoa kansalaisopiston kursseista täältä.

Teukku

ViestiKirjoittaja Teukku » Su Elo 27, 2006 20:34

Näin yleisesti sanottuna, en oikein ymmärrä foorumin "tämä liittyy animeen/mangaan" "tämä ei liity" juttuja...
Sellaisen käsityksen olen saanut, että... no otetaan esimerkiksi nyt jotain höpsöä kuten japanilaiset koulueväät.
Japanilaisista koulueväistä ei saa tehdä keskustelua, sillä Japanista ei saa avata keskustelua koska siitä on jo sellainen ja koulueväät eivät liity Japaniin, animeen taikka mangaan. Tällaisen käsityksen olen saanut. Suosikaa siis yksisanaisia aiheita.

Palaa sivulle “Tsukiai, Jyväskylä”