Manga/anime-aiheiset tapahtumat?

Jyväskylän Anime- ja mangaseura Tsukiain keskustelualue

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Tsukiai-aktiivit

Toimintaa Jyväskylään - hyvä vai huono idea?

Hyvä idea! (miksi)
18
95%
Huono idea. (miksi)
1
5%

Ääniä yhteensä: 19

Miss_Excel

Manga/anime-aiheiset tapahtumat?

ViestiKirjoittaja Miss_Excel » Ti Elo 01, 2006 12:26

Olisi pieni ehdotus Tsukiai:n toimintaan liittyen. Voisiko joskus tässä vaikka jonakin viikonloppuna järjestää ns. kilpailupäivä vaikkapa Siperian tiloissa? Eli tehtäisiin muutama erilainen kilpailu joihin saisi osallistua oman halunsa mukaan. Voisi olla anime/manga-tietokilpailu, pienimuotoinen cosplay-kisa ja nopea piirrustuskisa ja sitä luokkaa. Palkinnot voisi olla jotain pieniä, karkkia tai oheiskrääsää jne. Innostuin todella tuosta menneestä Nekoconista vaikka en päässyt edes itse mukaan ja nyt olisi kiva saada jotain toimintaa myös tänne kotipuoleen. Voisin jopa ilmoittautua vapaa-ehtoiseksi järkkäriksi jos on tarvetta.

Ketkä pitää tätä hyvänä ideana? Laittakaahan viestiä!
Ikinä ei voi tulla aivan vapaaksi, jos ihailee toista liikaa. ~Nuuskamuikkunen

Shinba
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shinba » Ti Elo 01, 2006 17:40

Minä en osaisi varmaan järjestää, enkä osallistuakaan, mutta jos uskalataudun mukaan niin voin kyllä auttaa - järjestelyissä, toteuttamisessa yms. Tai sit tulla muuten vaan hengaamaan? :D *utelias*

Hecatonchires

ViestiKirjoittaja Hecatonchires » Ke Elo 02, 2006 00:34

Hyvä idea, vaatii vain tekijöitä. Syksyllä on tulossa taas Tsukiain vuosijuhla ja siellä voisi olla ohjelmassa jotain kilpailujakin. Ensi sunnuntaina pidetään Siperialla Tsukiain kokous ja siellä käsitellään myös vuosijuhlaa, joten kannattaa tulla mukaan jos kiinnostaa.

Tsukiai on myös järkkäämässä ensi vuoden Animeconia ja vapaaehtoisia kaivataan mukaan. Jokaiselle löytyy varmasti jotain tekemistä ennemmin tai myöhemmin. Kannattaa tulla kokouksiin ja piirustusiltoihin, niissä yleensä puhutaan myös conista.
Animecon V:n päävastaava ja Tsukiain sihteeri jo neljättä vuotta
--------------------------------
Alcohol and calculus don't mix; don't drink and derive.

harusame
Viesti:

ViestiKirjoittaja harusame » Ke Elo 02, 2006 00:37

Jotain tuon tyylistä tulee varmasti Tsukiain vuosijuhlaan (lokakuussa, lisää tietoa myöhemmin) ja ehkä pikkujouluihin. Mitään copslay-kisaa tuskin järkätään (ei kukaan jaksaisi tehdä pukua meidän hyvin pienimuotoiseen kisaamme, kun noita conejakin piisaa), mutta tietokilpailua ja vastaavaa varmasti tulee. Viime vuoden pikkujouluissa pidettiin Vuoden Otaku 2005 - kisa, jossa oli hienona palkintona Dad Cap (Azumanga lukijat tunnistanevat). Piirrustuskilpailuja taas on pidetty esim. Toukofestissä.

[Edit] Teemu sitten ehti ensin. Pöh

Miss_Excel

ViestiKirjoittaja Miss_Excel » Ke Elo 02, 2006 13:21

Hienoa että ihmiset kannattaa ideaa! Yritetään vaan kerätä järkkäreitä ja avustajia. Itse olen 110 % mukana jos apua kaivataan.

Niin, cosplay-kisa on kyllä aika vaativa ja muuten. Mutta sellaiset joilla on valmiiksi tehdyt puvut tai vaikka jotain muuta reksvisiittaa niin voisi tottakai osallistua... Mutta no, sitä voidaan miettiä vielä.

Sattuuko kukaan muuten jo tietämään, milloin ensi vuoden Animecon järjestetään? En luultavasti pääse tänä vuonna mukaan mutta toivottavasti ensi vuonna onnistaa! :)

Shinba
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shinba » Ke Elo 02, 2006 15:41

Hei, minä oon tosi huono sanomaan itse, että hei, voisin tulla mukaan ja tehdä vaikka sitä ja tätä, joten jos oikeasti vaan jossain tarviitte tällaisen osaamattoman ja tietämättömän jelppiä niin pyytäkää vaan mukaan :D

harusame
Viesti:

ViestiKirjoittaja harusame » To Elo 03, 2006 01:49

Miss_Excel kirjoitti:Sattuuko kukaan muuten jo tietämään, milloin ensi vuoden Animecon järjestetään? En luultavasti pääse tänä vuonna mukaan mutta toivottavasti ensi vuonna onnistaa! :)

Toki tiedämme, kun sen itse järjestämme. Animecon 2007 järjestetään 14-15 heinäkuuta Jyväskylän Seminaarinmäellä (lähinnä yliopiston päärakennuksessa ja sen lähistöllä). Lisää tietoa tapahtumasta luvassa tämän vuoden Animeconissa pidettävässä esittelytilaisuudessa ja pian sen jälkeen avautuvilla nettisivuilla.

Lokakuisen vuosijuhlan ohjelma on vielä ihan auki, joten tulkaa ihmeessä kokouksiin keksimään sinne kaikkea kivaa. Viimevuotisessa katsottiin animea ja AMV:itä, dankettiin, pelattiin Carcassonnea ja Super Smash Bros. Meleetä sekä syötiin paljon pizzaa. Tällä kertaa voisi ottaa ohjelmaan jonkun kilpailunkin. Ei kuitenkaan mitään liian vakavaa, ettei tilaisuus muutu kepeästä juhlasta tiukaksi ja veriseksi taistoksi otakukuninkuudesta..

Melee-turnaus voidaan toki järjestää. ^^

Shinba
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shinba » To Elo 03, 2006 14:45

Mä en oikein taida koskaan päästä noihin kokouksiin sun muihin - viikolla oon päivät (joskus illatkin) töissä ja aika usein viikonloputkin ollaan sit reissussa jossain.. Pläää...

Miss_Excel

ViestiKirjoittaja Miss_Excel » Ti Elo 08, 2006 14:55

harusame kirjoitti:Animecon 2007 järjestetään 14-15 heinäkuuta Jyväskylän Seminaarinmäellä (lähinnä yliopiston päärakennuksessa ja sen lähistöllä).

AWWWW Hienoa! No tämä takasi varman mukaanpääsyn, että se täällä järjestetään! *tanssii* Voisin ehkä tulla yhdeksi päiväksi myös järkkäriksi mutta sitä en osaa sanoa varmasti.

Vuosikokouksen ohjelmasta sen verran että animea luultavasti katsotaan, vai mitä? Ja kyllä, joku leikkimielinen kilpailu tms. olis hyvä, samoin kuin herkkujen syönti. :D Ideoita löytyy varmasti muiltakin?

Anima*
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anima* » To Elo 24, 2006 21:15

Vuosijuhlaan voisi ottaa kyllä jonkun uuden tietokilpailun. En enää omaa ompelukonetta, joten isipipon saa tehdä joku muu tai keksitään uusi palkinto. :D

Vaan miten olisi kilpailu tyyliin "Luovin ghetto-cosplay"? Ei vaatisi paljon tekemistä, gundamiakin voi hyvin leikkiä pelkällä pohjattomalla pahvilootalla ja jessellä. Mitäs sanotte?
"Resignation is what kills people. Once they've rejected resignation, they can make humanity their footpath."

Jfer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jfer » Pe Elo 25, 2006 14:13

"Luovin ghetto-cosplay" kuulostaa parhaalta \o/
Jfer aka Jenni Lindqvist, Tsukiain sihteeri ja nettivastaava
Jennin.Ikioma.Org | POLOinen | Cosplaylab profile

Kukkakommando
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kukkakommando » Su Elo 27, 2006 12:13

Ainahan se on hyvä asia! Vielä olen muuttamassakin niin olisi hienoa 8)
:3

Anima*
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anima* » Ti Elo 29, 2006 11:35

joten jos oikeasti vaan jossain tarviitte tällaisen osaamattoman ja tietämättömän jelppiä niin pyytäkää vaan mukaan :D

Jokaisen aktiivisuutta tarvitaan aina, ja varsinkin nyt kun ollaan sitä Animecon vitostakin järjestämässä, joten rohkeasti vaan mukaan! Ja on ihan turhaa väittää, etteikö osaisi tai tietäisi mitään. Kaikille ahkerille otakuille löytyy aina oma suuri missionsa. :wink: Joten kokoukseen vaan, ja silmät ja korvat auki. Kyllä tekevälle aina töitä löytyy (sanoo ex-tilavastaava...^^).
"Resignation is what kills people. Once they've rejected resignation, they can make humanity their footpath."

Hakuchi_
Viesti:

...

ViestiKirjoittaja Hakuchi_ » Ke Elo 30, 2006 10:58

PÄÄSENKÖ SIIS ITSEKKIN JÄRJESTÄMÄÄN ANIMECONEJA?!?! anteeksi cäpsit mutta olen iha tohkeissani :P

pystynkö minä osallistumaan vuosijuhlaan? olen kuienkin aika uusi tsukiaissa mutta mieli tekisi päästä sinne vuosijuhlaan...

[ilkeä moderaattori yhdisti tuplapostit]
Tsumi To Batsu!

Jfer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jfer » Ke Elo 30, 2006 14:13

Kaikki jäsenet ovat tervetulleita vuosijuhlaan. ^_^

Ja kaikki halukkaat jäsenet ja ei-jäsenet ovat tervetulleita suunnittelemaan Animeconia.
Jfer aka Jenni Lindqvist, Tsukiain sihteeri ja nettivastaava
Jennin.Ikioma.Org | POLOinen | Cosplaylab profile

Palaa sivulle “Tsukiai, Jyväskylä”