Nyt on päätetty: Seuraavassa tapahtumassa, johon menen, revin joka ainoan rape me-kyltin ja muut vähänkin kyseenalaiset halikyltit. Minä en aio katsoa enää yhtään 12-vuotiasta, joka käyttää sanaa, jonka merkitystä ei tiedä. Kuka on mukana?
Lainaa:
Ehkä asiaa voisi koettaa lähestyä vaan sen kautta, että tapahtumien webbisivuilla ja käsiohjelmassa yms. olisi hienovarainen vihjaus, että muista että tapahtuma-alueet ovat julkisia paikkoja, joissa lähes jokaisella osallistujalla on myös kamera mukana, joten tee sellaista minkä takana olet valmis seisomaan vielä vuosienkin päästä...
Minkään hienovaraisen ehdotuksen tekeminen ei kannata. Ehdotan, että ohjelmalehtisen kansisivulle laitetaan huomautus siitä, että conissa pitää käyttäytyä samoin kuin koulussa eikä lattialle saa jäädä jaajottamaan. Lisäksi sama teksti laitetaan ohjelmalistaan ja tapahtuman sääntöihin. Lisäksi asiasta mainitaan avajaispuheessa ja cosplaykisan juonnon alussa ja lopussa. Pieniä pitää muistuttaa monta kertaa. Minusta nämä pusupiirit ovat huomattavasti isompi ongelma kuin joku pahuksen conikiusaaminen. Ei millään pahalla, te conikiusatut, mutta julkiset lääppimiset conikiusaavat minua.
Lainaa:
Painavin argumentti molemmissa tuntuu olevan "mitä muut (ulkopuoliset, media, kukkahattutädit) ajattelevat tästä", ei niinkään se, että nuo suoraan häiritsisivät närkästynyttä henkilöä.
Minua koko juttu häiritsee henkilökohtaisesti. Olen avautunut asiasta useamman kerran sekä tällä foorumilla että muualla. Senkun antaa kukkahattutätien tietää ja median samoin, mutta jos noita halipusupiirejä ei kohta saada tapahtumista pois, saatan innostua väkivaltaiseksi. En halua olla muka-hyväksyvä, joten te kaikki halipusuimuttelupiirittäjät, jotka luette tätä nyt, GTFO minun coneistani! Joo, tarkoitin tuota. Jääkää parista tapahtumasta pois, opetelkaa käytöstapoja, kasvakaa ihmisinä ja tulkaa sitten takaisin.
Toivon oikeasti kovasti, että joku pentu joskus kokisi sen lappusensa asettaman kohtalon ja vietyään asian oikeuteen, ei saisi siitä mitään korvauksia, koska itsehän kerjäsi sitä. Lienee julmaa, mutta yksi varoittava esimerkki lopettaisi halipiirit ja rape-lappujen kanniskelun ainakin hetkeksi.
Mitään muuta en osaa aiheesta sanoa, koska kaikki on mainittu aika hyvin. Olisi kiva nähdä enemmän näiden pusupiireihin osallistuneiden mielipiteitä ja kuulla, mikä siinä lattialla makaamisessa niin viehättää?