Tracon III - Jälkipyykki

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

ViestiKirjoittaja kyuu » Su Helmi 17, 2008 22:40

Heittelenpä pari pikavastausta tähän enshätiin - ehkäpä ennen kaikkea muistilapuiksi itselleni todo-listalle. Jahka/jos päänsärky loppuu, heittelen jotain muutakin ilmoille. Voipi myös olla, että jatkan coniaiheesta jutustelemista enemmän tai vähemmän tutussa paikassa vielä vastakin.

Punainen Jättiläinen: Kävin itse pari kertaa ja muilta osin vänkärit ja jiiveet tekivät geneeristä partiointia alueella. Voisi kyllä olla hyvä idea, että myyjiltä myös kyseltäisiin sitä minun paria kertaa useammin onko kaikki hyvin. Aina sitä ei kävijöiden massalta saa hihkuttua vänkäreille, vaikka hänet kaukaa erottaisikin. Eli muistilistalle tämä.

Urumi: Kovin laajalle ei kylttejä saa laittaa, kaupunki ei tykkää oikein hyvää niistä, mutta voi toki sitäkin kysyä uusiksi. Sen sijaan ehkäpä ajo-opasteissa voisi vielä mainita seuraamaan TTY-kylttejä, sillä niiden avulla löytää jo huomattavasti laajemmalta alueelta perille. Tarkistin kyllä muutaman navigointijärjestelmän ja Google Mapsin kyvyn löytää perille, mutta ehkäpä tiivistelmä auttaisi, myönnetään.

Cosplay-alueesta voisin sanoa, että tämä oli mielenkiintoinen kokeilu. Kaikki eivät sinne kylteistä lukuunottamatta löytäneet ja on selvää, että väenpaljoudessa ei kylttejä ehdi katselemaan paljoa. Moni kuitenkin löysi ja tuntui siltä, että ainakin osa tukoksista vältettiin tämän alueen ansiosta. Väenpaljoudesta minua paremmin tunteva kommentoikin, että toivottavasti idea jatkuu sillä parin-kolmen conin päästä konsepti on ehkä paljon tutumpi kävijöille.

Tämä koko 2. kerros oli myös sitä aluetta jossa oli tuoleja joissa istuskella, eli "hengailualuetta" jota toivottiin tässä ketjussa. Toinen pienempi alue istuskelulle oli myyntipöytien läheisyydessä, semmoinen välikkö jossa oli paljon sohvia. Erikseen "istuskelualueiksi" ei oltu näitä merkattu, mutta istumapaikkojen suosion perusteella ne kyllä löydettiin.

Siisteydestä olisi kiva tulla tapa coneissa. Se meidän selviytymisjuliste ei selvästikään auttanut. Jätesäkkien sijoittelussa saattoi tapahtua vähän virheitä, niitä olisi kenties voinut olla vielä enemmän. Kymmenen metrin matka roskikselle ei kuitenkaan mielestäni ole syy heitellä roskia lattialle.

Chocobohoitsu: Huutamista käytettiin alussa, ennenkun laitteiden vuokraajat saivat kytkettyä kuulutusjärjestelmän toimintaan.

Mary Leathert: Mainitsemaasi tehtävään oli kyllä nimetty salivastaavia, jokin meni selvästikin vikaan tässä.

BakaNeko: Aikataulu on kaksiteräinen miekka. Tämä toisaalta mahdollistaa kaikkien ääntenlaskua edellyttävien kisojen järjestämisen. Päättäjäisistä on kylläkin videota olemassa. Ja ohjelmalehtiä olisi saanut olla enemmän, myönnetään. Kahdella edellisellä kerralla ne eivät vaan juuri kauppaansa tehneet, emme osanneet arvioida niihin tällaista suosion kasvua.

Kysymys: Cosplay-jonotus. Ainakin järjestystekniseltä kannalta minulle kerrottiin, että kokeiltu yksi nopea lipunjako toimi hyvin ja säästi jonkin verran rynnäköinniltä salien luona. Yleisöltäkin kuulisin tästä mieluusti. Uskon, että kommentit tähän auttavat sitä isoa pelottavaa päättäjäisissäkin puhunutta setää miettimään fiksuimmat tavat tuleviin jonotuksiin.

Kommentti: Aniki-miitistä tuli paljon hauskempi kun mihin olimme saaneet luvan. Lisää tällaisia extempore-tuomioistuimia!

Lopuksi...

1. Tuleeko vielä Traconia? Kenties. Annetaan nyt kuitenkin vaikkapa Tampere Kupliin, Kirsikankukkaconin, Kemin Sarjakuvapäivien, Nekoconin ja Animeconin rullata ensin.

2. "Näkymättömiä" kiitoksia, eli firmoja jotka eivät olleet myynti/esittelypöytineen paikalla mutta auttoivat: Tammer-Tukku (A-kyltit, logistiikka-apu ulkomaisen myyjän kanssa), Tietovelhot (tietotekniikkaa lainaan), Tampereen Puhelin (sponsori, joka ei ehtinyt saamaan julisteitaan paikalle).

3. Hämäsin kun käskin teidän ruveta teekkareiksi. Emme me kävijöitämme niin paljon vihaa.

Mary Leathert

ViestiKirjoittaja Mary Leathert » Su Helmi 17, 2008 23:37

No, ihan ymmärrettävää, että saattoi tulla esteitä tms. Kyllä sitä ilmankin pärjättiin, pelkäsin vain, että minulle tullaan sanomaan, jos päästän porukkaa omatoimisesti sisään. Onneksi ei tullut liikaa porukkaa, mutta kyllä siellä suht täydeltä näytti. Osataan varautua, jos Deittishowta myöhemminkin tehdään.
Shakkiin täytyy myös muistaa pyytää tilaa, johon voi jo aikaisemmin mennä laittamaan sen laudan. Ainakin jos se tehdään siitä teipistä. Tuhraantui ainakin vartti siitä ohjelmajasta, ennen kuin varsinaisesti aloitettiin. No, tekemällä oppii.
"I saw so many things/but like a dream/always losing me/in a cloud" "Heaven's Not Enough", Yoko Kanno

leathert.tumblr.com Random reblogging.

Yashura-chan

ViestiKirjoittaja Yashura-chan » Ma Helmi 18, 2008 00:17

Chocobohoitsu kirjoitti:Vietin koko päivän Tifana Final Fantasy Adevent Childrenistä. Ja vaikka kaikki aikani menikin ohjaillessa siskoani, joka tallusteli isossa ja söpössä Chocobo-puvussa, niin minulla oli erittäin hauska päivä.

Hei, miullahan on teistä kuvaki! Siskollesi terveiset ihanasta puvusta. ^__^

EDIT: Ai juu, terveiset sille muikealle Sangatsu-mangan myyntipisteen hepulle, jolta ostin Emma 7:n. "Meillä ei ole ku ilmaista ja törkeen halpaa", vai miten se menikään. Loistava! xD
On olemassa kolmenlaisia matemaatikkoja: niitä, jotka osaavat laskea ja niitä, jotka eivät.

Maro-chan

ViestiKirjoittaja Maro-chan » Ma Helmi 18, 2008 00:24

Huh, meinasi mennä Tracon III kokonaan ohi ellen olisi huomannut lukea edellisen viikonlopun aamulehteä. Siinä oli juttua cosplayaamisesta, Black Jackista (hyvin onnistunut puku, huudahdin heti kannen nähtyäni että "sehän on black jack!") ja maininta tulevasta Tracon III:sta. Eli hyvä juttu että tuli lehteä luettua, kun en juuri näissä suomalaisissa animepiireissä muuten pyöri.

Lauantaina olikin sitten yllätys tämä valtava väenpaljous ja tungos paikan päällä. Tuntui oikein siltä että suomessa animeharrastaminen on räjähtänyt siitä kun itse olin nuori ja kiinnostuin animesta. Mikä sinänsä on hyvä asia mutta happi tuntui todella huonolta koko päivän, piti lähteä myös aikaisemmin pois osalta pahoinvoinnin takia. Ikävää myös tallustaa koko päivä nenä toisten niskassa ja muiden varpaita talloen. Uteliaisuudesta kysynkin että onko suunnitteilla pitää tulevatkin Traconit tuolla samassa paikassa?

Eniten minua kyllä kiinnostaisi tieto siitä kuinka paljon ihmisiä siellä loppujen lopuksi oli. Kuinka paljon pääsylippuja myytiin?

En ohjelmalehtistä löytänyt mistään enkä sitten paneeleissa tai ohjelmissa juuri käynyt. Ajatus hirviöjonoista oli myös kauhistuttava. Aika paljon siis vaeltelin myyntialueella, seurasin muiden tanssipelaamista ja muuten vain kuljeskelin ympäriinsä. Final Fantasy Fight ja parapara-näytös tuli myös nähtyä, kiitos hyvistä esityksistä.
Tuli ostettua kaikenlaista mukavaa vaikka välillä tuntui että hinnat olivat aika suolaisia. Mutta sinänsä jäi mietittytämään itse myyntialue koska se ei tuntunut täysin toimivan. Välillä oli melkein epätoivoista yrittää päästä jonkun myyntitiskin tykö. Olisiko ollut parempi levittää myyntipöydät koko conin alueelle ettei tälläista massakokoontumista olisi syntynyt? Olivatko myyjät tyytyväisiä tähän järjestelyyn?

Roskaamista en itse huomannut mutta olisin toivonut ihmisten enemmän huomioivan muita. Myyntialueella tuntui olevan liikaa sellaisia jotka vain oleskelivat. Ja ymmärrän että on kiva kulkea kavereitten kanssa isossa laumassa mutta kun sellainen lauma pysähtyy keskelle the PUTKEA niin katastrofeja tapahtuu. Jos olisin muistanut ottaa muovipamppuni mukaan niin olisin pamputtanut ihmisiin hieman järkeä. Ellei sitten pamppuani oltaisi takavarikoitu jo ovella "vaarallisena aseena".

Enriisse
Viesti:

ViestiKirjoittaja Enriisse » Ma Helmi 18, 2008 00:25

Oli aivan loistava coni, hyviä asioita on turha listata koska niitä on niin paljon. Muutama pienempi minus kuitenkin löytyy.
- Cosplaykisan liput, lippuihin tai muualle olisi voinut selkeämmin merkitä minkävärinen piletti kävi mihinkin (punainen = A sali, sininen = B). Aluksi oli hieman ihmettelemistä mihin saliin kyseinen lippu kävi, onneksi kysymällä tämäkin selvisi.
- AMV-näytöksen extravideot AMV-hellin jälkeen, olisin kaivannut hieman enemmän huumori/komediapätkiä lisää, jatkuvat toiminta ym. pätkät pistivät hieman puuduttamaan pidemmän päälle. Kotimaisilta AMV tekijöiltä olisi voinut olla enemmän materiaalia, vaikka vanhempaa sellaista.

Mutta kaikenkaikkiaan erittäin mukava coni, tulipahan kokeiltua cosplaytäkin ensimmäistä kertaa (Yamato Narutosta). Toivonmukaan ensivuonna saadaan kokea entistäkin parempi Tracon. =D

Chocobohoitsu

ViestiKirjoittaja Chocobohoitsu » Ma Helmi 18, 2008 00:41

Kiitos kehuista Yashura-Chan!

Siskoni chocobo oli toinen cosplay puku jonka olen tähän mennessä tehnyt. Oma Tifa pukuni oli ensimmäinen ja pidin sitä jo animeconissa kesällä. Siskon chocobo vei aikaa sen verran etten ehtinyt tehdä itselle uutta traconiin.
Sisko oli tietysti kovasti apuna chocobo-puvun teossa ja sai kunnian myös pitää sitä ja aika söpö chocobo olikin vaikka itse sanonkin...

shinibana
Viesti:

ViestiKirjoittaja shinibana » Ma Helmi 18, 2008 01:03

tietääköhän kukaan mistä löytäisi sen AMV Helvetti-videon..? se oli niin mahtava :3
j33 j33

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

ViestiKirjoittaja kyuu » Ma Helmi 18, 2008 01:18

shinibana kirjoitti:tietääköhän kukaan mistä löytäisi sen AMV Helvetti-videon..? se oli niin mahtava :3

http://ot.aniki.fi/viewtopic.php?t=557
Hyödykäs myös: http://ot.aniki.fi/viewtopic.php?t=566

shinibana
Viesti:

ViestiKirjoittaja shinibana » Ma Helmi 18, 2008 01:20

thank you ;3
j33 j33

Helena

ViestiKirjoittaja Helena » Ma Helmi 18, 2008 08:56

Kiitos erittäin paljon kaikille jotka olivat Traconissa ja sitä järjestämässä!
Tracon merkitsi minulle paljon. Tapahtuma jossa on paljon saman henkisiä immeisiä, se merkitsi meikälle aivan sairaasti!
Tuskin maltan odottaa Animeconia... Siinä välissä olevista tapahtumista en tiedä kylläkään.
Monet saatto nähäkki miut, meikä oli se jolla oli se hervoton moogle hattu. Kiitos kaikille halattaville, valokuvaajille ja valokuvattaville! Ne järjestyksenvalvojat oli hilpeitä kavereit, uhkas laittaa minut siivoo jos en lähtis 8D

Mieltä jäi vain kaivertamaan yks heppu... Kuka oli se lääkäri jolla oli maalattu se arpi/tikki naamaan? See joka osallistu FFF:iin? Ois kiva tietää kukaa se ol. En kerenny ottaa kuvaa siitä ja harmittaa ihan kamalasti. Jos tämän henkilön cossaaja näkee tämän viestin ottaisiko minuun vaikkapa yhteyttä, tai joku joka tunnistaa kyseisen lekurin?

Ja vielä kerran kiitos Traconista!

Lohku
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lohku » Ma Helmi 18, 2008 10:18

kyuu kirjoitti:Heittelenpä pari pikavastausta tähän enshätiin - ehkäpä ennen kaikkea muistilapuiksi itselleni todo-listalle. Jahka/jos päänsärky loppuu, heittelen jotain muutakin ilmoille. Voipi myös olla, että jatkan coniaiheesta jutustelemista enemmän tai vähemmän tutussa paikassa vielä vastakin.

Punainen Jättiläinen: Kävin itse pari kertaa ja muilta osin vänkärit ja jiiveet tekivät geneeristä partiointia alueella. Voisi kyllä olla hyvä idea, että myyjiltä myös kyseltäisiin sitä minun paria kertaa useammin onko kaikki hyvin. Aina sitä ei kävijöiden massalta saa hihkuttua vänkäreille, vaikka hänet kaukaa erottaisikin. Eli muistilistalle tämä.

Itse voin sanoa Nekocon 2006 kokemuksen perusteella, että myyjiltä kysely toimi erittäin hyvin. Harvemmin mitään strategista tuli vastaan, mutta muutamaan pikkuasiaan sain korjauksia tehtyä. Kyseisessä tapahtumassa oli erillisenä myyntipöytä-nakki, jonka tekijänä vastasin paikalle saapuvien myyjien sijoittamisesta, sekä tapahtuman aikana heidän ongelmiensa ratkomisesta.

Ehkä tulevaisuudessa voi harkita vastaavanlaisen nakin perustamista muihinkin koneihin, jolloin paikalla olisi varmasti, joku henkilö jolta apua kysyä.
Clamp is true art - Lohku

Kekko
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kekko » Ma Helmi 18, 2008 10:53

Puuhkis.

Tämä on ilmoitustiedonanto sille herralle, joka loppuunmyynnin aikana olisi halunnut edelleenmyyntinä ostaa sikasäkissä hankkimani figuuripakkauksen, josta ällistyttävästi paljastui sekä Serio että Multi:

Et välttämättä menettänyt mitään. Osoittautui nimittäin, että pakkauksessa oli vain yksi keskivartalo, josta sai kasattua joko Serion tai Multin, mutta ei molempia.

Toisaalta pakkauksessa oli ylimääräinen Serion slipoveri. etu- ja takaosa, jonka sisälle voisi väkertää omatekemän tukirangan, jos viitsisikeksisiosaisi. Rioa en aio tarkoitukseen uhrata, eikä Multin jalat siihen sopisikaan.

Vaikeata!
* -> Yokohama Kaidashi Kikou <- *

Egmontin Yookai

ViestiKirjoittaja Egmontin Yookai » Ma Helmi 18, 2008 11:21

Onneksi Tampere Kuplii pian. Muuten olisi suru puserossa.

Meininki oli mieletöntä. Vanha kyyninen setäkin menee pähkinöiksi moisen elämöinnin äärellä.

Järjestelyt pelasivat loistavasti, ja se että ihmisiä oli "liikaa" on tulevan kannalta paras mahdollinen asia. Isompia ja parempia tapahtumia lienee luvassa! Enemmän mangaa! Enemmän animea! Enemmän oheistuotteita! Enemmän värikästä pukeutumista!
Mangamankeli kamien armosta

-Janne

Unita

ViestiKirjoittaja Unita » Ma Helmi 18, 2008 13:14

Jos Egmont tällä kertaa vaikkapa saisi enemmän niitä vanhempiakin numeroita myyntiin. Olin varautunut ostamaan paljon enemmän teidänkin myyntipöydästä mutta tarjonta oli niukkaa...
En muutenkaan löytänyt paljoa ostettavaa koko conista.

nukkelapsi

ViestiKirjoittaja nukkelapsi » Ma Helmi 18, 2008 13:27

Eka conini oli, ja hauskaa oli. Ekassa cossissani (Naminé) osallistuin myös sitten cosplay-kisaan. Tosin noihin saleihin löytäminen oli aikamoinen haaste, kun lehtisessä lukaa A-sali, ja kaikki A-salit ovat jotain tyyliin A8. Tai sitten olen yleisesti vain tyhmä :).
Yksi asia jäi kuitenkin kaihertamaan, kun hukkasin sen cosplay-kisasta saamani diplomin/todistuksen. Joten olisiko mahdollista jos joku sen löysi, voisiko tuo henkilö lähettää sen minulle? Yksäriä voisi lähettää asiasta, kiitos!

Ja sitten, te kaksi cosplay-kisaan osallistunutta joiden kanssa puhuin saliin pääsyä odottaessa, siis sinä Bleach-tyyppi ja sinä jonka hahmoa en muista, mutta Leena taisi nimesi olla, voisitteko yhteystietoja yksäröidä, kun en niitä tainnut itselleni vielä napata, kiitos! Ja shakin kunkku-Roxas, odottelen sitä parikuvaa jonka lupasit lähettää. Ja toivottavasti tosiaan pääset seuraavaan coniin (Animecon?)!

Palaa sivulle “Conit ja festarit”