Tracon III - Jälkipyykki

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

BakaNeko
Viesti:

ViestiKirjoittaja BakaNeko » La Helmi 23, 2008 21:22

ReeRee-chan kirjoitti:Se vain ei ollut toimiva äänestystapa, jos ohjelma pidetään keskellä käytävää. Tälle seuraavalla kerralla suljettu tila ja katsojille järki käteen. Näissä olisi mukavaa, jos otettaisiin huomioon ne muut, joiden jalat saattavat olla puhki siihen aikaan päivästä ja joille tuollainen älytön älämölö aiheuttaa pelkästään päänsärkyä.

Olen samaa mieltä. Välillä oikein pelästyin kun yhtäkkiä kuului kauhea huuto. Itselläni oli jo valmiiksi päänsärkyä, eikä tuo huutaminen FFF:ssä kauheasti auttanut asiaa. Hauskaa saa pitää, mutta vähän hiljempaa pliis. ^^;
The last love song on this little planet ❤

Rimppu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Rimppu » La Helmi 23, 2008 23:52

ReeRee-chan kirjoitti:Moni harrastaja tuntuu tekevän puvun hengailumielessä

^ Taisit juuri vastata omaan hämmästykseesi. Tiedä sitten, onko tämä vanha homeinen elitisti muuttumassa pehmoksi, mutta ei sitä enää jaksa vaivata päätään noilla hengailevien cosplayaajien erheillä. Kukin tyylillään, eiks je.

< / off-topic >

Egmontin Yookai

ViestiKirjoittaja Egmontin Yookai » Su Helmi 24, 2008 16:24

ReeRee-chan kirjoitti: Ympäri TKK:n toista kerrosta oli muodostunut pieniä ympyröitä kuin sieniä sateella, jotka koostuivat erilaisista ihmisistä hengaamassa keskenään ja pitämässä hauskaa.

Yookai on nimenomaan tykästynyt conien karnevaalitunelmiin, joten toivottavasti ei tule tapahtumia, jossa ihmiset hengaavat hengailuun varatuissa syrjäisissä paikossa pitämässä hauskaa salaa muilta.

Seuraavaksi Tampere Kuplii! Toivottavasti ei mene porukalta ohi sen takia, että tapahtuman nimessä ei ole con-liitettä. Sir Punainen Jättiläinen on järjestellyt oikein hyvin tilaa hengailua ja myyntistiskejä varten. Iltakubit peräti kolmena iltana...
Mangamankeli kamien armosta

-Janne

jkemppi

ViestiKirjoittaja jkemppi » Su Helmi 24, 2008 16:42

Egmontin Yookai kirjoitti:Seuraavaksi Tampere Kuplii! Toivottavasti ei mene porukalta ohi sen takia, että tapahtuman nimessä ei ole con-liitettä. Sir Punainen Jättiläinen on järjestellyt oikein hyvin tilaa hengailua ja myyntistiskejä varten. Iltakubit peräti kolmena iltana...

Täytyypä hankkia sitä myöten vapaata töistä ja nukkumapaikka sieltä etelän auringosta että pääsee nauttimaan conitunnelmista...
Janne Kemppi
Oulun Manga- ja Animekerho Ry Omake
http://omake.animeunioni.org/index.html

dae-sama
Viesti:

ViestiKirjoittaja dae-sama » Ti Helmi 26, 2008 23:37

Monen ylistämä FF Fight oli varmasti siihen osallistuneiden ja sitä seuranneiden mielestä todella hauskaa. Sisältöön en ota kantaa, koska en koko tapausta nähnyt, mutta yleisön käyttäytyminen oli paikoitellen hyvin pelottavaa ja enemmänkin ärsyttävää; se infernaalinen meteli, joka joukosta lähti, ei ollut hauskaa. Yleisö tuntui kiljuvan joka ikiselle asialle, mitä osanottajat tekivät ("Hei, kaaduin lattialle ja vuodan kuiviin!" "IIIK, IHQQQ!!!!"). En leimaa heitä päättömäksi kanalaumaksi ja ymmärrän metelin tason, jos kerran voittaja valittiin HUUTOäänestyksellä. Se vain ei ollut toimiva äänestystapa, jos ohjelma pidetään keskellä käytävää.
Tälle seuraavalla kerralla suljettu tila ja katsojille järki käteen.

Millä tavalla sitten voittajat äänestytettäisiin? Ei ole kertakaikkiaan aikaa toteuttaa mitään käsi-pystyyn-jos-kannatat-hahmoa-x-äänestystä, jos ei haluta että ohjelmanumero:

a)paisuu liian pitkäksi ja katsojat tylsistyvät,
b)kestää edelleen yhtä kauan, mutta äänten laskemisen takia kilpailijoita(=lue: hauskuutta) on vähemmän.

Sellainen ohjelmanumero kuin FF Fighting tarvitsee ison tilan käytettäväkseen, mikään suljettu paikka, kuten luokkatila tai auditorio ei todellakaan riittäisi niin väkimäärältään ison ohjelman pitämiseen (kuten traconissa jo nähtiin). Lisaksi, koska FF Fightingissa yleisön panos kannustajina, kilpailijoina ja summoneina (kilpailijoiden yleisöstä tappelemaan kutsumia katsojina) on suuri, mielestäni tämä vähenisi suuresti jos ohjelma suoritettaisiin esimerkiksi auditoriossa (tämä johtaisi siihen että kilpailijoiksi ja summoneiksi valittaisiin järjestään eturiviläisiä ajan säästämiseksi).

Lisäksi ohjelma oli traconissa ensi kertaa virallisena, eivätkä useimmat katselijoista olleet koskaan kuulleetkaan koko hommasta (mm. allekirjoittanut- ensimmäistä kertaa osallistuin kilpailuunkin), eikä koko ohjelman "hautaaminen" minnekään luentosaliin olisi todellakaan hyvä idea.

Näissä olisi mukavaa, jos otettaisiin huomioon ne muut, joiden jalat saattavat olla puhki siihen aikaan päivästä ja joille tuollainen älytön älämölö aiheuttaa pelkästään päänsärkyä.

päänsärkylääke on keksitty (hätätapauksessa korvatulpatkin), ja voihan sitä siirtyä muuallekin huilaamaan.

Mielestäni FF Fighting sopii coneihin kuin nenä päähän, toivottavasti näemme ohjelman tulevissakin tapahtumissa ihan "virallisena".

Mikarin
Chibi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mikarin » Ke Helmi 27, 2008 01:12

dae-sama kirjoitti:
Millä tavalla sitten voittajat äänestytettäisiin?

Jos kerta kyse on hauskuuttamisesta ja viihteestä niin tarvitseeko ns. voittajat valita? Ei cosplayssakaan tarvitsisi olla kilpailua, että voisi pitää näytöksiä. Muutenkin tuntuu siltä, että yleensä voittaja on automaagisesti joku tunnettu (Final Fantasy = Final Fantasy VII: Advent Children) hahmo, ei se kuka vetää parhaan esityksen.

edit: in b4 "No entä jos ne aina vetää parhaan esityksen jotka cossaa Renoo <33<3<3<3<3<3<????+++!!11"
Twitter | MAL | Last.fm | Livejournal |

23:53:50 @Furinji> Heterot jos mitkä on seksuaalivähemmistö otakuissa | When the seagulls cry, there are no survivors.

Tuc-keksi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuc-keksi » Ke Helmi 27, 2008 15:13

Paranoidfox kirjoitti:Jos kerta kyse on hauskuuttamisesta ja viihteestä niin tarvitseeko ns. voittajat valita?

Ja nakit! Jos on kyseessä ohjelmanumero jossa on sana "Fight" jossain muodossa niin se on haudanvakava asia! Ainoa oikea tapa valita voittaja verisen ja kunniakkaan duelin jälkeen on huutaa kurkku suorana.

Kyllä siellä AMV-näytöksessä hieman rupesi ihmetyttämään se kaamea meteli joka puski seinästä läpi. Ensin luulin olevan joku muutaman kerran tapahtuva ihqutushuuto tai jotain muuta ohimenevää, mutta se toistui toistumistaan aina tasaisin väliajoin. Ulos mennessä löytyi sitten FF-Fight. Mitä siihen nyt voi sanoa? Ei ole se kaikkein hienoin ohjelmanumero eikä merkkaa minulle mitään, mutta se uskomaton meteli oli jotenkin kiehtova, puoleensavetävä jopa. "Mitä hemmettiä tuolla tapahtuu, kun ne huutaa kuin syötävät?!" Olisivat vain olleet hiljaa silloin kuin minä katsoin animumusiikkivideoita salissa. Muuten ei juuri valittamista.
"Rose... wand... floating... superior... crystal... eternal... beautiful... flower... genocide!"
Katsotut animeyt

Sulkasiipi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sulkasiipi » Pe Maalis 07, 2008 17:44

Tuc-keksi kirjoitti:Kyllä siellä AMV-näytöksessä hieman rupesi ihmetyttämään se kaamea meteli joka puski seinästä läpi. Ensin luulin olevan joku muutaman kerran tapahtuva ihqutushuuto tai jotain muuta ohimenevää, mutta se toistui toistumistaan aina tasaisin väliajoin.

Se ei ihmetyttänyt, se häiritsi ja ärsytti ja teki uteliaaksi: Mitä kummaa tuolla tapahtuu? Täytyy olla jotain tosi jännää ja mahtavaa. Pitäiskö mennä katsomaan???
Mutta eihän siinä mitään pahaa ollut. Kyllähän minä nyt tuommoisen coniin hyväksyn. Etenkin kun oli jo aika myöhä, eikä ollut niin paljoa tungosta enää.
Reina Tanaka <3

Blogini: http://rosaland.wordpress.com

Bali
Viesti:

ViestiKirjoittaja Bali » Ma Maalis 17, 2008 19:46

Kiva coni oli :D . Vaikka meni melkein kokonaan ippain myyntipöydän takana. Cossasin ritsukaa ja jäi harmittamaan kun yksi tyyppi kertoi nähneensä 2 soubia ja minä en nähnyt yhtäkään vaikka kuinka etsin! :cry:

Pem_
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pem_ » Pe Maalis 21, 2008 14:16

Noh kerrotaanpas sitten sitä että miten meni.

no ennen lauantaita oli aivan paniikissa että pääsenkö sinne, kaverini kysyi minulta koko ajan että olenko tulossa. Meni kysymään vahemmilta ja sain tietää vasta yöllä menenkö coniin vai en. No vastaus oli Kyllä saan mennä. isäni sanoi että saan olla siellä vaan kaksi tuntia, mutta saimmekin olla yli neljä tuntia. Todella mukava homma sinäänsä.

no siis launataina:

Heräsin aika aikaisin, että ehtisin laittaa hiukseni kuntoon ja muuta.
Olin hirveässä paniikissa että mitä otan mukaani ja mitä minä teen siellä kaverin kanssa. Tosin eräs asia hidasti meidän matkaa, nimittäin bensa oli lopussa, kaveri piti hakee juna asemalta ja sillä ei ollut puhelinta, ja iskä ei tiedä missä hervanta on. Mutta mukavaa siellä oli. Olin sen verran hommissa että toin taide kujalle sen Naruto taidekuja kyltin. L cossi oli päälläni, eikä kyllä ollut mikään maailman paras. aika niin kuin PA.
Haleja tuli mutta vähän koska kaverini pölli minun ''Halaa mua'' kyltin. otti päähän koska mulle ei niin paljoa heleja annettu. Tosin että oli se hyvä että kamu kumminkin sai pidellä sitä kylttiä, mie säälin sitä. Jotkut järjestäjät, tai en mie tiiä mutta jotkut silti tuli ihan hullun lailla halaamaan mun kaveria. kaks miestä itse kaverinikin oli kyllä samaa sukupuolta, mutta se oli todella huvittavan näköistä. istuin siinä yttö ystäväni vieressä ja katsoimme siinä Mitä-helvettiä-ilmeellä niitä kolmea. No oli ne kyllä mukavia että valittamista ei ollut. kysyivät että voisivatko kirjoittaa mun Death noteen mutta ei ollut kynää joten sekin juttu nyt jäi tekemättä. toisella niistä miehistä oli joku ''Hentai'' merkki paidassa ja mie sanon ''On sulla kyllä edustava merkki'' Naurettiin ja oli mukavaa. Kaveri porukka oli iso. Kaikki sanoi mua Chibi-L:äksi. koska olin niin pieni. Kaikki siinä porukassa oli mua pitempiä. Tosi hatuttavaa. Na-nin mielestä olin syötävän suloinen pikku L. tai jotain sinnne päin. Okei plussan ja miinuksien aika:

- Minua tönittiin koska olin niin pieni.
+ mua halailtiin
+ kaikki olivat ihania paitsi ne jotaka mua töni.
- ahtaat käytävät
+paljon tuttuja
+Todella hyvä con, valvojat ja kaikki olivat todella mukavia.
Akuroku
(~^,^)~

Koji-Chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Koji-Chan » Ti Huhti 01, 2008 16:45

Täältä kärpäsen kakasta edellisenä päivänä kaverin kaa matkustettii Tampereelle bussilla, jotaa 4 tuntii kamun serkulle. Sitte aamul, kun oltiin jotain, 20 metrin pääs bussipysäkistä bussi menee ohi perkele! 4 minsaa liian ajois -___-. Vitsi kun kismitti. Sitte, kaupas käytii jeseteippii ettiis kaverin miekkoihin. Ja mentii oottaa toist bussii. Onneks siihe kerettii ajoissa, iha ylitäytee duubatuks tuli XD. Osa piti pysäkille jättää, kaverin kaa ja vissii jonkuu Porilaisen kaa siin matkal juteltii.
Koko Traconis oli kyl ältsin kivaa, kahet kaverit tapasin x) Anime Impro seuraleikeis tuli sekoiltuu ja nolattuu ittens. Mut mitä välii?
Kojima kuittaa 小島 ~
Watashi wa nihon-go o hanashimasu ka? XD
Vampyyrit voittoon!

Urara-senpai
Viesti:

ViestiKirjoittaja Urara-senpai » Ma Huhti 28, 2008 14:56

mahtava roxsasXaxel show! Ja FFFighti oli uskomatoman kiva!!!!
Haliminen. FFFight ja itse cosplay on vuosien koho kohta!

Palaa sivulle “Conit ja festarit”