Animecon 2015 palauteketju

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kitichan

Animecon 2015 palauteketju

ViestiKirjoittaja Kitichan » Su Heinä 12, 2015 18:51

Animecon 2015 on ohitse, infovastaava kiittää kaikkia!

Tähän ketjuun saa antaa palautetta, jotta voimme jatkossa kehittää entistä parempia tapahtumia. Palautetta voi myös antaa suoraan sähköpostilla osoitteeseen info@animecon.fi ja pj@animecon.fi. Tapahtumasta jäi runsaasti löytötavaroita, niitä voi kysellä Kuopion Fantasiapeleistä.

Toivottavasti teillä oli hauska viikonloppu Animeconissa, nähdään ensi vuonna Jyväskylän Paviljongissa! :)

Kiti
Infovastaava
Animecon 2015

ylläpidon muokkaama: kuvalinkki tähän ekaan viestiin heti. -Kyuu
http://kuvat.aniki.fi/c/146 (tai betaversio: http://uusi.kuvat.aniki.fi/animecon-2015 )

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Re: Animecon 2015 palauteketju

ViestiKirjoittaja kyuu » Su Heinä 12, 2015 22:01

Kuten ehkäpä muokkauksestani huomaa, kuvia on saatu julki ihan kivasti. Tätä kirjoittaessa 8 albumia, 383 kuvaa. Lisää tulee vielä tänäänkin ehkäpä.

Pihakuvauspalvelussa oli sunnuntaina vähän vilpoista mutta hauskaa. Tulee olemaan haastavaa löytää jotain yhtä kiintoisaa Paviljongista - mutta olkoon tuo haaste eikä este.

Kuvauspalveluväen osalta totean että näemme Chibiconissa ja sen jälkeen Traconissa. Conifiiliskommentteja koitan kirjoitella jos ehdin ja pää integroituu takaisin.

Muoks: Jospa sen verran lisään että allekirjoittanut kuvasi tällä kertaa tosiaan noin 95-prosenttisesti detaljeja, lähikuvia. Jos löydät kuvauspalvelukansiosta itsestäsi vain lähikuvan, muttet kokovartalokuvaa, katso toisen kuvaajan kansiosta. Työnjako meni useimmiten niin että Esa "ToraToraTora" Ala-Petäys otti kokokuvat, minä tiukemmat rajaukset.

Kkos

ViestiKirjoittaja Kkos » Ma Heinä 13, 2015 01:10

Animeconin videopuolelta on valitettavasti todettava, ettei kaikkia ohjelmia ei keretty taltioimaan ja pienen teknisen murheen takia yksi ohjelma jäi väliin. Silti katseltavaa riittää reilut 30h.

Tapahtuman järjestäjät ilmoittelee tarkemmin julkaisuajankohdista ja -kanavista.
What a horrible night to have a BO!

Josku

ViestiKirjoittaja Josku » Ma Heinä 13, 2015 18:05

Todella mukavaa oli conissa :) Itse olin mukana vänkärinä, sekä osallistumassa cosplay esityskisaan. Molemmissa info yms järjestelyt pelasivat mielestäni hyvin. Kaikki bäkkärillä oliat olivat mukavia ja ystävällisiä :3 Oli mahtavaa että esitystä sai harjoitella lavalla!! (jokunen vuosi sitten ei saanut)
Miinusta tulee ikärajallisten iltabileiden pitämisestä aulassa, eikä salin puolella. Siihen oli varmaan kuitenkin joku järkevä syy?

Innolla odotan jo seuraavaa Animeconia!!

Tesno

ViestiKirjoittaja Tesno » Ma Heinä 13, 2015 18:50

Josku kirjoitti:Miinusta tulee ikärajallisten iltabileiden pitämisestä aulassa, eikä salin puolella. Siihen oli varmaan kuitenkin joku järkevä syy?

Sali on osoittautunut liian isoksi tilaksi väkimäärään nähden aiemmin (alku ja loppuillasta lattialla vain muutamia kymmeniä ihmisiä max), joten päädyimme siirtämään bileitä pienempään tilaan. Aulaa ei saanut ihan visiomme mukaiseksi lopulta, joka heikensi lopputulosta. Pahoittelut tästä. Ihmiset tuntuvat viihtyvät paremmin melkein ulkosalla ainakin hyvällä säällä, joten bileitä voisi harkita jopa ulos siirrettäväksi, jos se on teknisesti mahdollista.

Tesno/Iltabilevastaava

Horaaneko

ViestiKirjoittaja Horaaneko » Ma Heinä 13, 2015 19:42

Nopeat plussat ja miinukset c:

+ ensinnäkin coniseurani ja mukavat ihmiset jotka kuvasitte ja tulitte muuten vaan juttelemaan! Oli aika uudenlainen kokemus cossata hahmoa jota ei yleensä coneissa näe, ihmiset tuli jatkuvasti kiittelemään siitä, että tätäkin hahmoa vielä cossataan :D
+ Ohjelmat missä kävin oli hyvin toteutettuja (FFFight, amv-kilpailu ja cosplay-esityskisa)
+ Sinä ihana ihminen jolta tilasin NGE-taidetta taidekujalla ;_; En ole pitkään aikaan inspiroitunut kenenkään töistä kuten tässä tapauksessa!
+ Sää oli just sopiva, eikä sisällä tullut kertaakaan liian kuuma (paitsi taidekujalla)
+ Ihmiset ei jääneet tukkimaan teitä. Muutenkaan en törmänny mihinkään trollailuun/vastaavaan. Viime conin ollessa Frostbite ajattelin jonkinlaisen "kulttuurishokin" iskevän kun Frosti oli sen verran rauhallinen tapahtuma, mutta yllätyin positiviisesti miten hyvin ihmiset käyttäytyi ja oli ystävällisiä toisilleen. Tai sitten olin vaan onnekas enkä törmännyt mihinkään ikävään. :D
+ Cossien taso mun mielestä vaan parantuu vuosi vuodelta, sen huomasi täälläkin

- Taidekujan tila. Oikeasti, tehkää sille jotain, se on ihan hirveä. Siellä huomasi, miten tuskallista myyjillä sekä kävijöillä oli olla kuumuuden ja ilman huonon laadun takia.
- Juonnot toisti ehkä vähän samaa kaavaa ja oli osittain jotenkin, no, ei kovin viihdyttäviä. :'D FFFightin juontoshow oli aivan mahtava, mutta muissa ohjelmissa joku vähän tökki (ja eikö ole jo aika nähty idea, että juontaja on hahmonsa kanssa "eksynyt" coniin. Onhan se hyvä, mutta tosi kulutettu) Kyllä sitä tuli naurettuakin, mutta jotain uutta sitä kaipaisi. En ole kyllä varma, että mitä. (ja tällaista puhetta kuulin myös muutamalta muulta ihmiseltä)
- Tapahtumasta riippumattomana; kuskin auto hajos Kuopion risteykseen..

Jep, kiitoksia taas tasapuolisesti ihmiselle, jotka teki tästä conista kokemisen arvoisen. :D Kattoo lähteekö sitä sitten ens vuonna Jyväskylään o/
- se Kaworua cossannut hyypiö
There is no spoon.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

ViestiKirjoittaja kyuu » Ma Heinä 13, 2015 21:00

Julkaisin lauantain cosplaykisan lavakuvia. Tästä puuttuvat vielä ryhmäkuvat, ne pitää käsitellä huomenna tai ylihuomenna.

Olin ekaa kertaa tämäntyyppistä lavakuvausta tekemässä ja itselleni täysin uusilla välineillä, joten arvostaisin todella paljon palautetta näistä - muuten ei opi. Tähän ketjuun, yv:nä, Twitterissä @KyuuEturautti tai mailia kyuu(ät)cosplay.fi.

Tapio Matikaiselta voipi odotella lavakuvia myös jossain kohti, olin siinä lähinnä kakkosmiehenä. Olin se kakkosrivissä kuvannut Kaito, Tapio vaikutti suoraan lavan edessä.

TheBi-HanNoir
Viesti:

ViestiKirjoittaja TheBi-HanNoir » Ma Heinä 13, 2015 22:36

Ensimmäinen Animecon koettu ja pakko myöntää että pääosin tykkäsin. Tilat olivat ihan jees, mutta eivät toimineet kunnolla esim. kunniavieraan nimikirjoitus-tilaisudessa. Ko. tilaisuuden järjestelyt muutenkin vähän tökkivät, sillä omasta mielestä tuo olisi voinut tapahtua aiemmin päivällä, antaen näin pitemmän matkan päässä asuville enemmän varaa, jos nimmarien jakaminen venyisi. Veikkaan etten ollut ainoa, jonka piti luovuttaa jotta ehtisi junaan. Myös vesipisteitä olisi voinut olla jonotustiloissa, juuri tuon keston ja väenpaljoudesta johtuvan kuumuuden takia...

Onko muuten kaikki sunnuntain kuvat jo julki? Ainakaan omasta Mortal Kombat ryhmästä ei näytä olevan muita kuvia kuin tuossa Kyuun oleva kansiossa kuva.
"Let's get something straight: I am not a ninja, I am Lin Kuei"
Bi-Han Noir Cosplay
WorldCosplay-tili

Angel Without Wings

ViestiKirjoittaja Angel Without Wings » Ma Heinä 13, 2015 22:47

Tänä vuonna Animecon oli sään puolesta vähän viileämpi, jonka kunniaksi sisätilatkin pysyivät viileähköinä. Kaikin puolin erityisen positiivinen kokemus.

+ Pelihuoneen vuorot.
En käynyt pelihuoneessa kuin kaksi kertaa, mutta molemmilla kerroilla pääsin heti pelaamaan, kun vain astuin huoneeseen. Ja kuulin sivukorvalla, kun joku järjestäjä kehoitti pitkään pelanneita antamaan ohjaimet eteenpäin.
+ Animebiisivisa.
Tunnistin kaksi kappaletta enkä edes osallistunut visaan, mutta tykkäsin todella paljon.
+ Kuvauspalvelu.
Olen erityisen huono poseeraamaan, joten kuvauspalvelussa neuvova neitokainen oli avuksi.
+ K-18 iltabileet.
Tänä vuonna oli musiikkia, jonka tahtiin pystyi jopa tanssimaan. Erityisesti pidin hänestä harmaiseen pukeutuneesta miehestä, jonka puolipitkiä, ruskeita hiuksia peitti musta lippalakki. Kukakohan DJ hän mahtoi olla . . . ?
+ Uusia ramuneja!
Muutaman pocky paketin lisäksi uudet ramune maut olivat ainoat asiat mitä conista ostin. Nami~
+ Ikärajattomien iltabileiden ohjelma.
Animen katsomista, biljardia, tanssimista, hyvää musiikkia. Lisää kiitos! ^-^
+ "STAAAARS..."
+ "Hyvää iltaa".
Näin videon vasta päättäjäisissä, mutta sen hauskuus sekä selvästi näkyvät tekijän editointitaidot saivat päättäjäiset tuntumaan vähemmän surullisilta.

- Ikärajattomien iltabileiden tilojen ahtaus.
Juuri kehuin mitä iltabileissä pystyi tekemään, mutta erittäin ahdasta siellä oli esim. biljardia pelata. Meni hermot, kun koko ajan jouduin pyytämään jolta kulta anteeksi, vaikka hän itse tuli tielleni~
- Järjestyksenvalvojien käyttäytyminen.
Työskentelen itse turvallisuusalalla, joten tiedän miltä järjestyksenvalvonnan pitäisi näyttää ja kuulostaa. Yksi järjestyksenvalvojista puhui erityisen töykeästi ja kaksi järjestyksenvalvojaa ei sanonut sanaakaan portaita tukkineille, vaikka joutuivat itsekin loikkimaan heidän ylitseen.
- Yaoi miehen musiikki.
Ainakin luulen, että se oli hänen. Yksi kaksi alkoi todella kovalla kuulua sekalaisia poppi kappaleita Fantasiapelit - pöydän vieressä. En tykännyt.
- Taidekuja.
Se kuuma seinä mikä iski kasvoihin, kun kynnyksen yli astui taidekujalle. Ihan kauhea, en tahtonut edes mennä sinne! Pystyin vain kuvittelemaan miltä monta tuntia huoneessa olleesta tuntui.
- En päässyt kummitushuoneeseen.
Se oli joko koko ajan kiinni tai jono ylitsepääsemättömän pitkä. Lopulta kun oville pääsin niin se oli siltä päivältä ohi, nyyh Q __ Q

Sushi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sushi » Ma Heinä 13, 2015 23:12

Horaaneko kirjoitti:- Juonnot toisti ehkä vähän samaa kaavaa ja oli osittain jotenkin, no, ei kovin viihdyttäviä. :'D FFFightin juontoshow oli aivan mahtava, mutta muissa ohjelmissa joku vähän tökki (ja eikö ole jo aika nähty idea, että juontaja on hahmonsa kanssa "eksynyt" coniin. Onhan se hyvä, mutta tosi kulutettu) Kyllä sitä tuli naurettuakin, mutta jotain uutta sitä kaipaisi. En ole kyllä varma, että mitä. (ja tällaista puhetta kuulin myös muutamalta muulta ihmiseltä)

Heips! Olin lauantain cossikisojen juontaja, joten tämä pomppasi muita enemmän silmiini ja haluaisinkin kysyä rakentavaa palautetta jos olit lauantain kisoja katsomassa :3 Että tuleeko mieleen jotain mikä oli häiritsevää/ärsyttävää/tylsää/jne. ja miten niistä voisi ehkä päästä eroon? Otan myös tietenkin kehuja vastaan ;D
aka Enkel.

Tesno

ViestiKirjoittaja Tesno » Ma Heinä 13, 2015 23:56

Angel Without Wings kirjoitti:Erityisesti pidin hänestä harmaiseen pukeutuneesta miehestä, jonka puolipitkiä, ruskeita hiuksia peitti musta lippalakki. Kukakohan DJ hän mahtoi olla . . . ?

Olisko ollu tämä hyypiö https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 401&type=1

Tesno

ViestiKirjoittaja Tesno » Ti Heinä 14, 2015 00:04

Sushi kirjoitti:
Horaaneko kirjoitti:- Juonnot toisti ehkä vähän samaa kaavaa ja oli osittain jotenkin, no, ei kovin viihdyttäviä. :'D FFFightin juontoshow oli aivan mahtava, mutta muissa ohjelmissa joku vähän tökki (ja eikö ole jo aika nähty idea, että juontaja on hahmonsa kanssa "eksynyt" coniin. Onhan se hyvä, mutta tosi kulutettu) Kyllä sitä tuli naurettuakin, mutta jotain uutta sitä kaipaisi. En ole kyllä varma, että mitä. (ja tällaista puhetta kuulin myös muutamalta muulta ihmiseltä)

Heips! Olin lauantain cossikisojen juontaja, joten tämä pomppasi muita enemmän silmiini ja haluaisinkin kysyä rakentavaa palautetta jos olit lauantain kisoja katsomassa :3 Että tuleeko mieleen jotain mikä oli häiritsevää/ärsyttävää/tylsää/jne. ja miten niistä voisi ehkä päästä eroon? Otan myös tietenkin kehuja vastaan ;D

Mitä itse vikana päivänä kattelin pari vikaa ohjelmaa konserttisalissa, niin aika vähän siellä ol sellasta tosi ammattimaista, harjoiteltua ja tiukkaa spiikkailua josta nauttii täristen endorfiineista. En toisaalta tavallaan odotakaan ihan parasta ikinä, kun ei ole välttämättä ammattilaisia kyseessä. Muutama korviin pistävä yksityiskohta joita en osaa kohdistaa tiettyihin ihmisiin olivat perinteiset: Liian nopea puhuminen, epäselvä artikulointi, liikaa puhetta sen sijaan et asia tulisi selkeästi ja tiiviinä, heikosti kuuluva ääni (johon toki tekniikka voisi vastata lisäämällä vähän vahvistusta) ja perinteinen mikrofonin huono asento kurkunpäähän nähden ja siitä johtuvat ongelmat. Lisäksi jännitys saattoi osalla haitata menoa, mut sille on hankala tehdä mittään.
Imho parasta koulutusmateriaalia voi olla, jos omia ohjelmia on tallentunut videolle. Sieltä sit tsiigailee miltä se ulkoa katsottuna näyttää/kuulostaa. Harjoitus tekee mestarin. Toisaalta edes noi Uutispätkässä olleet ylen toimittajatkaan ei ihan parhaasta päästä olleet, mene ja tiedä.

Horaaneko

ViestiKirjoittaja Horaaneko » Ti Heinä 14, 2015 00:34

Sushi kirjoitti:

Hei! En ollut itse muistaakseni katsomassa yhtään lauantain kisaa eli en osaa juuri sulle antaa tässä rakentavaa palautetta. :'D En muista tarkkaan oliko se tässä amv- vai cmv-kilpailussa jossa en juonnosta hirveästi saanut mitään irti, mutta siinä häiritsi ainakin juontajan jännittynyt ääni, joka saattoi tosin olla hahmolle kuuluvaa, mutta teki kuitenkin kuuntelusta jotenkin ei niin mukavaa. Jos nyt oikein muistan, kyseessä oli amv-kilpailun juontaja (hänellä oli myös jotain leijona-vitsiä, jota en ymmärtänyt kun en sarjaa tuntenut). Juurikin tässä amv-kisassa olisi mielestäni voinut jättää "tarinallisen" juonnon pois, koska sitä juontoa oli aika vähän. Tuntui että vähän joka ohjelmassa juonto vedettiin liialliseksi sivushowksi joka vei huomiota itse ohjelmasta. Pikkuconeja kiertäneenä oon itse todennut parhaaksi sen, että juontaja menee suoraan asiaan sen kummemmitta puheitta, mutta osaa kanssa heittää sitä läppää oikeisiin väleihin ja tehdä ohjelman tunnelmasta rennon. Ehkä oikeestaan sen takia tarinamainen juonto sopi mielestäni vaan tuohon FFFightiin, koska se tarinankerronta kuuluu niin selvästi juttuun. :) Tämä on toki vaan mun mielipide, joku toinen voi tykätä tuollaisesta monimutkaisemmasta juonnosta enemmän kuin ns. tavallisesta, enkä todellakaan sano että kukaan Animeconissa kuulemistani juontajista olisi jättänyt pahaa makua suuhun. :D
There is no spoon.

Juce

ViestiKirjoittaja Juce » Ti Heinä 14, 2015 01:19

Tuntuu, että hieman jo liian kuluneita ovat juontojen vitsit "missä mää oon? mikä tää on? eiks tää ollutkaan se? missä se toinen on?".

- ainakin miesten pukuhuoneesta puuttui kokovartalopeili
- kellarikerros ja neloskerros olisivat voineet näkyä lehtisen kartoissa kokonaan, niin ei olisi tarvinnut meittiä niin paljon, että miten siellä pitää teleporttailla. (pukuhuoneita ei edes näkynyt kartassa)

+ japanilaisia pockyja löytyi myyntipöydistä. Niissä on parempi suklaa, kuin thaipockyissä.

Itse rakennuksesta löytyisi paljon remontoitavaa, mutta se on jo onneksi menossa remonttiin, joten ei siitä sen enempää.

Edit:
+ hissejä saivat käyttää myös kävijät. Helpotti vannehameen kanssa liikkumista, kun varsinkin pelihuoneeseen johtavat portaat olivat hieman jyrkät ja kapeat.

Minorea
Viesti:

ViestiKirjoittaja Minorea » Ti Heinä 14, 2015 11:59

Angel Without Wings kirjoitti:- En päässyt kummitushuoneeseen.
Se oli joko koko ajan kiinni tai jono ylitsepääsemättömän pitkä. Lopulta kun oville pääsin niin se oli siltä päivältä ohi, nyyh Q __ Q

Kummitustalossa työskennellyt SamaraKauna tässä hei o/
Kummitustalo oli auki lauantaina 14-16 sekä sunnuntaina 12-14 virallisen ohjelmalehtisen mukaan. Lauantaina talo kuitenkin oli auki 16:35 asti, jotta viimeiset jonottajat pääsivät sisälle ja sunnuntaina 15:00, jotta viimeiset pääsivät pois. Emme odottaneet tällaista suosiota ollenkaan, joten emme osanneet valmistautua niin pitkiin jonoihin! Jos olisimme tämän tienneet, olisimme hakeneet enemmän kummituksia ja pitäneet talon pidempään auki. Odotimme n. 50 kävijää la-su yhteensä. Sen sijaan saimme reilusti toistasataa kävijää koko viikonlopun aikana.

Kiitoksia kävijöille ja anteeksi heille, joilta ohjelma jäi välistä! Kosuconissa uudestaan!

Angel Without Wings kirjoitti:Tänä vuonna Animecon oli sään puolesta vähän viileämpi, jonka kunniaksi sisätilatkin pysyivät viileähköinä. Kaikin puolin erityisen positiivinen kokemus.

- Järjestyksenvalvojien käyttäytyminen.
Työskentelen itse turvallisuusalalla, joten tiedän miltä järjestyksenvalvonnan pitäisi näyttää ja kuulostaa. Yksi järjestyksenvalvojista puhui erityisen töykeästi ja kaksi järjestyksenvalvojaa ei sanonut sanaakaan portaita tukkineille, vaikka joutuivat itsekin loikkimaan heidän ylitseen.

Tästä olen samaa mieltä. Kanssa samalla alalla työskentelevänä ihmisenä törmäsin muutamaan järjestyksenvalvojaan, joiden käytös hämmästytti. Jos kysyi jotakin, ei välttämättä saanut apua vaan vastaus oli "en tiedä" ja se siinä. Mitään "voin selvittää", ei tullut, vaan itse piti siirtyä seuraavan jv:n luokse, että tiedätkö sinä (ja lopulta ystävällinen, ohikulkeva vänkäri auttoikin asian kanssa, vaikka ei turvan puolella ollutkaan).
Kanssa eräs kiertävä mies/nais jv-kombo puhui hitusen liian kovaan ääneen asioita, joita ei tarvitse yleisessä tapahtumassa heittää, vaikka ihmiset olisivat alasti siellä liikkeellä.
KasakuxKosupure - Kun cosplay vie voiton

Palaa sivulle “Conit ja festarit”