Tracon 8 - Jälkilöylyketju

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Tracon 8 - Jälkilöylyketju

ViestiKirjoittaja kyuu » La Syys 14, 2013 20:25

Ei nyt coni vielä ohi ole mutta koska täältäkin joku voi tietoa hakea, mainittakoon WCS 2014 -joukkueen nimet, eli Heidi Päivinen ja Maria Parviainen. Kuvakin löytyy CFT blogista.

Mutta juu, palautetta tähän ketjuun sitten vaan. Joku ilkeä bofhisetä editoi kuvalinkin myös tähän ketjuun kunhan semmoinen saadaan aikaan.

muoks: luvattu kuvalinkki seuraa

http://kuvat.aniki.fi/c/116

Tai vaihda nuorempaan! Kokeile uuden kuva-arkiston koeversiota ja kommentoi vaikka tähän ketjuun.

madu
Viesti:

Re: Tracon 8 - Jälkilöylyketju

ViestiKirjoittaja madu » Su Syys 15, 2013 22:08

Eka?!

Huippukiva con, eikä yhtään vähiten "kotijoukkueen" WCS-menestyksen vuoksi :> Tampere-talo tuntui toimivan normaalia paremmin esimerkiksi sisälämpötilan ja ruuhkaisuuden puolesta, hyvällä kelillä varmasti oli jotain tekemistä asian kanssa, kun Sorsapuiston varjocon veti niin paljon väkeä ja vapautti taas sisälle tilaa ilmeisesti kävijäennätyksestä huolimatta. Myöskään sitä Desuconin yhteydessä valittamaani harrastuneisuuden puutetta/hengaajatulvaa ei ollut yhtälailla näkyvissä Traconissa vaan cosplayta oli paljon enemmän, luennoilla tuntui olevan jengiä paljon paremmin ja pääsalin kaikki ohjelmat taisivat mennä ihan täyteen.

Ohjelmakartta oli minulle kiinnostavan sisällön osalta hieman väljempi kuin yleensä esim. Desuconeissa eikä Tampere-talolla tunnu olevan Metsähallin kaltaista Definitiivistä Ringissähengausmestaakaan, mutta missään välissä ei kuitenkaan päässyt tulemaan tylsää. Lauantaiaamusta derppailin ja avustin WCS-tiimiä Valtterin Shaft-luentoon asti. Kaikki asiasisältö oli aikalailla tuttua ja aiemminkin käsiteltyä, mutta Valtteria ois varmaan kiva kuunnella vaikka se esittäisi loremipsumia kunhan se tekis sen omalla tyylillään, niin mukavaa esiintymistä.

Shaftiluento onneksi ei käyttänyt kaikkea sille varatusta kaksituntisesta, koska seuraavaksi vuorossa oli cosplaykisaan jonotus. Kun monina aiempina vuosina paikkalippujen on todettu toimivan hienosti, ihmettelen suuresti miksi nyt pääsaliohjelmissa ne oli jätetty pois. Ilmeisesti pelättiin, että liput aiheuttaisivat kaksi jonotustilannetta: ensin lipuille ja sitten saliin, mutta jälkimmäiset jonot voisi vaan hajottaa kun ei se lippujen kanssa olisi tarpeellista, eikä nuo itse lippujenjaot käsittääkseni mitään kovin kolossaalisia ryysiksiä ole aiheuttaneet jos kyseessä ei ole Yoshihiro Takahashin nimmaritilaisuus. Noh, päästiin kuitenkin seuraamaan kisaa aikalailla aitiopaikoille vaikkei jonossa ihan kärkisijoilla oltukaan, vaikka tosin itse hylkäsinkin paikkani hyvin nopsaan ja hiivin akkukahvan ja suuren valkoisen L-sarjalaisen telezoomin tarjoaman itsevarmuuden turvin sinne virallisempien valokuvaajien joukkoon.. :lol: itse kisa sujui hirmu kivasti muutenkin kuin lopputulokseltaan - tosi mukavaa, että tällä kertaa oli reilusti ilmoittautuneita pareja ja peruutuksiakin tuli vain muutama. Puvut olivat tasoltaan hienoja, mutta esityksissä oli vieläkin valitettavan paljon mielikuvituksetonta huojumista, varjotaistelua ja tanssia mikä on nähty jo vähän turhan moneen kertaan. Pitää kuitenkin erikseen mainita Tiskun ja Rindoon huippukiva Little Witch Academia -esitys, tollasia hyväntuulisia ja juoneltaan johonkin perushelppoon ideaan perustuvia esityksiä katselisin mielelläni lisääkin. Kenties tollanen lähdemateriaaliltaan melko köykäinen (LWA:n tapauksessa yhden animejakson mittainen) teos ehkä onkin cosplayskitillekin varsin otollinen kun esitystä ei tule vahingossakaan rakennettua turhan syvällisten juonikoukeroiden tai hahmosuhteiden varaan.

Illalla cossikisan jälkeen oli vuorossa oma luento miehekkäistä miehistä animessa ja mangassa minkä kulkuun olin ainakin itse varsin tyytyväinen ja jonkun verran positiivista palautetta tuli kuultua conipaikallakin. Jatkossakin vois koittaa keksiä aiheita mitkä ei ihan niin hirveesti toistais itteään kun vähän oli alkanut tulemaan sellanen fiilis että jauhan samat jutut vähän eri kantilta joka kerta. Ja yritin kanssa välttää kaverien namedroppailua. Seksismiä ja kehojen esineellistämistä sensijaan tuli harrastettua senkin edestä, mutta ehkä se noin päin on ok? :wink: aika isot risut pitää kuitenkin antaa tekniikka-avun puutteelle ja muutenkin ohjelmasalivänkäröinnille. Omaa esitystäni edeltänyt venähti yli suunnitellun säätöajan eikä edellinen ohjelmanpitäjä missään vaiheessa esim. tullut sulkemaan powerpointtejaan tai käsittääkseni edes hakemaan omaa muistitikkuaan pois koneelta. AV-kytkimet oli kanssa ruuvattu johonkin ihan ihme asentoon - jotta sain koneesta kuulumaan minkäänlaista ääntä huoneen kaiuttimien kautta, minun piti älytä vaihtaa koneeseen itseensä toinen VGA-letku ja painamaan pöydän alla olevasta kytkimestä toinen kuva/äänilähde käyttöön. Tämänkin jälkeen kuitenkin äänenvoimakkuus oli todella matala eikä itse esitykseen upotetut videot kuuluneet tarpeeksi hyvin, vaan ne joutui avaamaan erikseen VLC:n kautta jolloin äänenvoimakkuuden sai nostettua yli 100%:n. Joku miksauspöytä siinä oli, mutta niiden ruuvien vääntelemisestä ei tuntunut olevan mitään apua, eikä paikalla sitten tapahtuman puolesta ollut ketään joka olisi älynnyt niistä itseäni enempää. Ei näin, menee hirveästi aikaa hukkaan, näyttää yleisölle tyhmältä ja ylimääräinen säätö on aina kurjaa, ja kuvittelisi että se, että ohjelmanpitäjät saattavat tarvita esityksessään myös ääntä olisi ihan perusolettamus minkä mukaan asiat olisi suunniteltu. Lisäksi kesken esitykseni KAHDESTA langattomasta mikistä loppui akut kesken ja jouduin vetämään loppuesityksen äärimmilleen venytetyllä langallisella pöytämikillä, ja arpomaan sen äänenvoimakkuudet taas siitä mikseristä omatoimisesti kohdilleen.

Kengännauhabudjetin yöpaikka Hotelli Ville osoittautui varsin kelvolliseksi (2hh huone 36e!) ja sunnuntaiaamuna pääsi sängystä ylös melkein yllättävän virkeänä. Varhaisen sunnuntaiaamun luennot yleensä harvemmin ovat yleisömenestyksiä, mutta suositun aiheen vuoksi Shingeki no Kyojin -luento oli laitojaan myöten täynnä jo siinä vaiheessa kun pääsin perille, siellä sitte istuttiin Mintun kanssa lattialla jalat puuduksiin. Luento meni mielestäni jo perusrakenteeltaan hieman hutiin - alussa varoitettiin, että luennolla spoilataan kaikki ja niin tehtiin, joten kohderyhmänä selvästi olivat sarjan jo perinpohjin tuntevat. Mutta koska asia oli näin, miksi esityksen ensimmäinen tunti piti käyttää juonen ja hahmojen esittelyyn, kun kyllähän ne ovat kaikille jo tuttuja?! Itse spekulaosiolle olisi pitänyt antaa mielestäni paljon enemmän aikaa ja olisin mielelläni vienyt spekulan pelkistä juonenkäänteistä ihan metatasollekin: eniten pinnalla oleva tappelumanga on viimeinkin Shueishan sijaan Kodanshalla, joten pidän todella epätodennäköiseltä, että mangan annetaan päättyä vielä ihan hetkeen, ja onhan se muutenkin ilmestymislehdessään ehdottomasti se johtoteos - Aku no Hanan tai Sankarean suosio jää vielä kauas. Koko sarja kuitenkin nojaa sitten sen yhden paljastuksen varaan - mitä ne titaanit oikein on? - ja jos sen paljastamista nyt joudutaan venyttämään niin olen Isayaman tarinankerrontataidot huomioonottaen aika skeptinen sarjan tulevaisuuden puolesta. Kiinnostava ja ajankohtainen aihe, vois ehkä blogauttaa oman näkemykseni joskus lähiaikoina! Vaikka esityksessä olikin vähän hölmö rakenne/sisältö ja kalvot olivat omaan makuuni ihan liian tekstipainotteiset, esiintyjällä itsellään oli kuitenkin varma ja mukava tyyli jonka voimalla luennon sitten jaksoi kuitenkin kuunnella loppuun asti vaikka peppu alkoikin puutumaan ja aamukahvi närästämään.

Varmaan EKAA KERTAA ELÄMÄSSÄNI kävin kuuntelemassa myös ropeohjelmaa! Roolipelejä en harrasta mutta tietokonepelejä sen sijaan olen joskus harrastanut, ja kun tarjolla oli Definitiivinen Planescape: Torment -keskustelu, suuntasin eturiviin ns. muna tulessa. Ohjelman pitäminen englannin kielellä tuntui aluksi vähän hölmöltä kun paikalla taisi olla pelkästään kotimaista yleisöä, mutta suunnilleen puolessavälissä kunniavieras Ross Watson saapui paikalle ja istui mikrofoonin taakse Sandin ja Jukan lisäksi, jolloin kieliratkaisu muuttuikin mitä loogisimmaksi. Hyvät mehustelut oli joten eiköhän se ole uudelleenasentelun ja taas yhden läpipeluun paikka!

Päättärit sit taas olikin vähän sitä itseään, JV ei ois meinannu päästää meitä katsomaan päättäjäisiä kun cosplaykisa oli vielä kesken (?!? jos nyt ymmärsin yhtään oikein, livahdettiin sit siitä kuitenki ohi kun ihan tyhjää siellä oli) ja se kisa sitten venähtikin. Sit jynssättiin lattialta veriroiskeita (??) hetken aikaa ja päättäjäiset sitten juostiinkin aikalailla läpi kun ne alkoi niin myöhässä. Ei enää ikinä päättäjäisiin, ainakaan ennen seuraavaa tapahtumaa.

Vähän oli nyt kurjaa palautetta ja PELKKÄÄ VALITTAMISTA mutta kaiken sen välissä mistä mä tossa valitin oli kyllä tosi kivaa eikä nuo valituksen aiheetkaan mitään hengenvaarallisia olleet! Kaikenkaikkiaan mitä mukavin ja onnistunein tapahtuma, hyvin Tracon tuota Suomen suurimman animetapahtuman viittaa kantaa. Katotaan sitten miten ensi vuonna, jotain huhuja olen ollut kuulevinani että jonkinlaisia muutoksia saattaisi olla tiedossa? Valokuvia saan varmaan käytyä läpi huomenna ja viimeistään tiistaina, tuuppaan sitten niistäkin linkkiä tänne.

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » Su Syys 15, 2013 22:16

Näin heti Traconista kotiutuneena!

Mutta siis, menen tyypillisellä +/- menetelmällä koska olen laiska näin heti conin jälkeen.

+ Cosplaykisojen taso, varsinkin esityskilpailu yllätti.
+ Ylipäätään hienojen pukujen määrä
+ Ohjelma, meni harvinaisen vähän päällekkäin, vaikka suru tuli puseroon, kun AMV kisa jäi näkemättä.
+ Sain itselleni fanilauman xD
+ Ohjelman laatu ylipäätään.
+ Mukavat ihmiset, ja hengaajaernujen vähyys
+ Narikkalaiset olivat mukavia hekin, vaikka itselläni luultavasti pinna palaisi siinä hommassa heti.

- Oikeastaan nyt en keksi mitään järkevää miinusta... Ehkä pienoinen tungos myyntipöydillä ja se, että kuvauspalvelussa sai ottaa vain yhden kuvan per jonotus hieman häiritsi mutta muuten kaikki meni nappiin =)

banaanipuuro

ViestiKirjoittaja banaanipuuro » Su Syys 15, 2013 22:38

Mulla ei varmaan hirveesti sanottavaa oo, ekana nyt ainakin tulee mieleen että sentään taidekuja oli selkeellä paikalla (*köh* kuopio *köh*) ja tarjonta oli kyllä aika hienoo tasoa. Ties vaikka animeconissakin ois vastaavaa ollu tarjolla.. No, joo, eteenpäin. Erityisinä plussina mainittakoon nyt tuo Zelda-pianokonsertto, ja niukasti kakkossijan nappaava Melodïcoren iltabilesetti. Iltabileissä oli ylesestikkin suht mukava bpm päällä kokoajan kuhan vaan löyty sitä fiilistä vähän pomppia, saihan siinä muutaman muunkin vetämään jumpstyleä ku vähän vaan perseelle potki. Jos joillekin oli vielä epäselvää että kuka se yleisössä luoviva team aqua grunt -hyppytyylitampio oli niin kyseessä siis allekirjoittanut.

Miinuksina varmaan ne perinteiset eli tapahtumapaikan ympäristön aivan täyteen ängetyt roskikset, myyntikojualueen ahtaus, ja vesipisteiden tyhjyys, mutta jälkimmäisintä ongelmaa tapahtu lähinnä pelkässä alimmassa kerroksessa ettei siitä sen enempää. Hesburgeriin ja Subwayhin oli loogisesti koko kakspäiväsen ajan jono ulos asti, mutta propsit siitä että heillekin asti oli tullu tieto tästäkin tapahtumasta ni avas sunnuntaina ajoissa, siitä sai sopivasti aamulla napattua sekä aamupalat että aamukahvit.

Ison salin istumapaikkoja ois tosiaan sietäny jonkun verran kartottaa etukäteen kun tuppas kakkoskerros oleen aivan tukossa ja jono ulottu päästä päähän kahdesti aina ku oli iso ohjelma tiedossa, mutta parvella tuntu olevan reilusti tilaa niissä selkeesti suosituimmissakin ohjelmissa, kuten tossa edellämainitussa pianokonsertissa. Tästäkään nyt ei varmaan voi suoraan ketään syyttää, mutta sanonpa nyt vaan senkin että itse missasin suuren osan avajaisia sen alakerran ison salin oven sähläyksen takia.

No, kai mua nähään ainakin ens vuonna sit taas tracon 9:ssä. Matkan varrella mahollisesti Yukiconia, Frostbiteä, Animeconia.. Saa nähä mihi sitä joutuu.
Ensi kertaan!

wull-E

ViestiKirjoittaja wull-E » Su Syys 15, 2013 22:42

Tracon oli mukava coni myös näin lipunmyyntivänkärin näkökulmasta :D uskaltaa sittenkin ehkä jatkossakin lähteä ulkopaikkakunnille coniin.

Plussaa:
Vänkärimajoitus Tammerkosken koululla oli kiva kokemus vaikka ensimmäisenä yönä jäädyttiinkin melkein ja siitä johtuen lauantaina selkä kaikesta lihaksien jännityksestä jumissa. Muuten majoitukselle vaan isot kiitokset ja plussat! Myös kiitän conibussista. Aamun pelastus kun tajuan ettei tarvitse kävellä rinkan kanssa conipaikalle :D Tai kävellä yöllä työvuorosta jäätävässä kylmässä majoitukseen. Myös työvoiman infot ennen tapahtumaa kaikesta (badget, majoitus, vuorot yms yms.) hoituivat ainakin mun puolestani ihan fine vaikka muilla taisi tiedotus takkuilla.
Lipunmyynnin ylivänkärit: olitte ihania ja ei tarvinnut ressata vaikeiden tapausten tullessa vaan pystyi luottamaan teihin <3
Green Roomissa oli ruokaa. En olis muuten ehtinyt lauantaina syömään yhtään mitään :D Ja VIP aitio. Ja sunnuntain aamupiirretyt. Green Room on paras.

Miinusta:
En päässyt työvuoroista johtuen katsomaan niitä ainoita ohjelmia jotka olis kiinnostanu :( Ehkä ens kerralla osuu sit paremmin. Cosplaykisan jonottajat tukkivat taidekujan ihan täysin plus taisivat olla vähän tiellä muissakin kerroksissa? Kovasti kannatan paikkalippuja tällaisten kisojen ja muiden isojen salien ohjelmien kanssa niin on selvää kun paikat on menneet eikä lapsien tarvitse jonottaa kahta tuntia aikaisemmin varmistaakseen pääsyn saliin, vaikka sillä ajalla voisi olla muutakin tekemistä kuin tosiaan istua lattialla.

Mutta hyvin väsyneenä ja hyvällä mielellä Tamperetalosta poistuttiin, joten ensi vuonna ehdottomasti uudestaan!

Iaikaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Iaikaa » Su Syys 15, 2013 23:07

Itse istuskelin lähes koko conitukseni taidekujalla joten muusta toimivuudesta ei ole antaa palautetta, mutta täytyy kans yhtyä ihmettelemään tuota pääsaliohjelman paikkaliputuksesta luopumista. Meinasi nimittäin taju lähteä lauantaina kun jengiä oli koko taidekuja-alue täynnä (ja muistaakseni kakkoskerroskin) jonottamassa cosplaykisaan jo siinä yli tuntia ennen ohjelmanumeroa eikä ilma liikkunut mihinkään. Ja tämä tosiaan joltakulta joka istui ja lipitti siinä jatkuvasti vettä, en sitten tiedä kuinka mukavaa itse jonossa seisominen oli + jonottajat blokkasivat osan kujapöydistä kokonaan (eivät omaani, mutta harmitti vähän toisten puolesta).

Propsit kyllä jonottajille että pääsin nätisti pyörimään sinne vesipisteelle oven viereen täyttämään mukiani eikä kukaan ilmeisesti olettanut että yritin kiilata jonossa : D

Kioko_

ViestiKirjoittaja Kioko_ » Su Syys 15, 2013 23:14

Muutamiin vuosiin ei ole tullut coneissa käytyä ja nyt sitten tuli semmoinen kiva sauma että Traconiin pääsi. Luettelenpa tässä hieman plussia ja miinuksia:

+Vänkärit. Ystävällistä porukkaa~
+Hihhuloin suurimman ajan yksin, joten tuli tavattua paljon uusia ihmisiä ja vietettyä heidän kanssaan aina jokusen hetken :D mielenkiintoista oli ja sain uusia kavereita~
+Kirppari, sain lopulta melkein kaikki myytyä eli hyvä saavutus!
+Tunnelma!

-Kirppari. Myöskin tähän miinusosioon. Täytyy sanoa että jos myyjä pyytää OMIA loppuja tavaroitaan ja myydyistä kuuluvia rahoja takaisin olipa kellonaika mikä tahansa niin silloin ne myös annetaan eikä väitetä vastaan vaikka kuinka olisi että "no kun nouto on vasta klo 16". Se että sain tavarani ja rahani ennen tuota aikaa takaisin oli itsepäisyyteni ansiota. Olin lähdössä kotiin koska olin väsynyt, huono olo alkoi iskemään, conissa ei ollut enää mitään minkä takia sinne jäädä ja vielä oli kahden tunnin ajomatka edessä. Siinä vaiheessa kun vänkäri sanoo "no kun sä olet autolla niin kyllä sä sitten voit vielä tunnin odottaa" niin vitutusmittari alkoi hipoa satasta. Te toisinsanoen pyysitte minua odottamaan tunnin ja maleksimaan siihen asti jossain että kello tulisi neljä.. Kyllähän ihmisen pitää päästä lähtemään silloin kun haluaa ja saada omaisuutensa takaisin, ei ole mitenkään oikeutettua vedota siihen että "no kun meillä on laskut kesken"...minua ei hetkauta pätkääkään jos teillä oli MUIDEN myyjien tuottojen laskut kesken, minua kiinnostaa vain se mikä minulle kuuluu... Lopulta sain rahani ja loput tavarani takaisin sillä että seisoskelin niin kauan siinä pöytien edessä kunnes joku muu vänkäri ilmaantui paikalle ja kysyi miten voin auttaa (iso kiitos sinulle kun olit yhteistyöhaluinen toisin kuin ne jotka ignoorasi mut kokonaan ja jatkoivat listojen kanssa pelaamista niillä pöydillä). Eli tästä asenteesta ISO miinus!! Oppikaa käytöstapoja ja asiakaspalveluasennetta seuraavaan coniin!!
-Jonotus joihinkin ohjelmiin. Isoimpiin ohjelmiin olisi voinut olla jotkut pääsyliput tms ettei jonot olisi tukkineet koko käytävää...

AanZku

ViestiKirjoittaja AanZku » Ma Syys 16, 2013 00:01

Itse ilmaannuin kolmanteen Traconiini viime hetken päätöksellä. Tapani mukaan pukeuduin Organisaatio XIII rotsiini, ja nautin yleisestä tunnelmasta. Tampere talo on aina mukava paikka,a nykyään sitä tuntee paikat jo niin hyvin, ettei kertaakaan tarvinnut kysyä neuvoa vänkäreiltä. Kingdom hearts piano konsertti oli lauantai päivän kohokohta- tai ainakin toivoin sen olevan. Kokonaisuudessaan esitys oli hyvä, mutta odotukseni olivat korkeammat. Pianisti veti kappaleet nuotin vierestä useamman kerran, ja ne kaikki olivat lyhyitä kappaleita, jotka eivät pianolle sovitettuina kuulostaneet paljon miltään. The night of faten kaltainen nopetempoinen taistelumusiikki kappale olisi sopinut loistavasti, sillä se oli alkujaankin pianolla sävelletty kappale. Mutta kuten sanoin, kokonaisuudessaan esitys oli hyvä. Toivottavasti pianistin näkee näissä hommissa uudestaan astetta kehittyneempänä :3

Ensi vuotta odottaen~

Ibilintu

ViestiKirjoittaja Ibilintu » Ma Syys 16, 2013 00:21

Ensin on pakko kommentoida aiempaan kirpparipalautteeseen, että kirpparin ohjeistus on kyllä hyvin selkeä, tavaroiden nouto on KAIKILLE kello 16, riippumatta siitä osaavatko tavaraa myyntiin tuovat järjestää aikataulunsa oikein vai eivät. Erityiskohtelu ei ole reilua muita kohtaan, ja kassan laskemisen keskeyttäminen on itsekästä työrauhan häiritsemistä. Omalla kohdallani kirpparin työntekijät ovat aina käyttäytyneet todella hyvin ja auttaneet parhaan kykynsä mukaan, plussaa vain heidän suuntaansa täältä.

Sitten muihin asioihin, perinteisesti plussin ja miinuksin.

+Konsertit! Zelda-konsertti oli jälleen huikea elämys ja suuri sali oli konsertille juuri oikea paikka, kiitos tästä. KH-konsertti oli myös ihastuttava (ja esiintyjä hyvin sympaattinen!), ja konsertit yleensäkin ovat loistava ohjelmatyyppi. Hyvin järjestettyjä ja toimivia kokonaisuuksia kumpainenkin.
+WCS-karsinnoista Xenoblade-pari, olitte aivan huikeita, ja kunniamaininnan antaminen Little Witch Academia -esitykselle oli todella kiva veto.
+Tampere-talo, joskaan tätä tuskin tarvitsee erikseen mainita.
+ Narikassa oli aina nopeaa ja reipasta väkeä ja sopivan paljon vänkäreitä paikanpäällä kun oli tarvetta asioida siellä.

-Cossikisan yms. jonotus ei ollut ehkä ihan toimivin ratkaisu. Paikkaliput eivät ole mielestäni mitenkään välttämätön juttu, mutta jonot tukkivat tiloja vähän joka puolella. Joko jonkinlainen jonotuksen kieltäminen (kun kaikki halukkaat kuitenkin taisivat cossikisaa päästä katsomaan sillä salissa oli kyllä vielä tyhjiä paikkoja), paremmin järjestetty jonotusalue tai sitten ne paikkaliput jos ei muuta keksitä.
-Vesipisteitä tuntui olevan aika vähän aiempiin vuosiin verrattuna.

Tässäpä ne tärkeimmät, nuo perus hyvä fiilis-jutut varmaan tulee ketjussa käytyä läpi monen muun toimesta kumminkin.

Pataatti

ViestiKirjoittaja Pataatti » Ma Syys 16, 2013 00:32

Terve ja tervemenoa Tracon 8, KIITOS~

Elikkä lauantain cosplay-pukukisan Silent Hill Homecomingin Siam-hirviön ylempi osa (onpa pitkä titteli) kuittaa täten conin muodossa +/-!

+ Vänkärit ja työntekijät varsinkin info-pisteellä. Monena aikasempana vuonna kun on esitetty kysymyksiä, niin vastaukseksi on saatu "ei me tiietä" tai "kysykää muualta". Tänä vuonna vänkäröitiin ja ohjeistettiin varmalla kädellä ja tietämyksellä! (Löysin cossikisan ilmoittautumisen näin)
+ Ihmisten soljuvuus alakerrassa tapahtuman aukeamisen jälkeen. Tarkoittaen, että omasta mielestäni Traconin hyvien vanhojen aikojen "EI SAA PYSHTYÄ PUTKESSA"-mentaliteetti toimi hyvin ja kaksisuuntaisesti, kunhan aukeamisajan jälkeen rauhoituttiin.
+ COSPLAY-KISAN VASTAAVAT, AVUSTAJAT JA MEIDÄN (ja muiden eli kaikki) COSPLAYMAMMA. <3 Saavuimme kaverin kanssa todellakin vielä suomen yksilökisan lavalla hieman erikoisessa asussa, ja meille määrätty cosplaymamma (pikemminkin cosplayMURU) hoiti hommansa moitteettomasti ja vielä tuhat kertaa paremmin! Bäkkärillä tiedettiin kun kysyttiin, autettiin jopa kysymättä ja kaikkea oli tarjolla aina ruuasta cositarpeisiin. Mammamme Henna, OLET PARAS, laita iso sydän CV:si sivulle meiltä molemmilta. <3
+ Ihmiset ja meininki cosplay-bäkkärillä! Näimme tuttuja ja saimme uusia kavereita sekä tuskan jakajia (pinkki homo ja toinen homo, Reyearth keiju ja ritari, Zoro, Hauru, Jigoku Shōjo-neito, Claymore-tär ja moni moni muu), OLETTE IHANIA KAIKKI. Hymyilin koko päivän, kiitos avusta! <3
+ Kuvauspisteen menettely kisapukujen suhteen. Vaikka itse ei-kisaajana olisinkin harmitellut miksi kisaajat saavat kiilata ohi, olin kiitollinen, että jopa meidän hankalan pukumme kanssa homma sujui sutjakkaasti ja huumorilla~ (Tiedätte keitä te olette, SNK.)
+ Taidekujan tarjonta ja ihmiset. Tätä ei tarvitse liiemmin edes tarkentaa, Traconissa on paras taidekuja ja ystävällisimmät ihmiset! (Vaikka samat taiteilijat pyörivätkin monissa coneissa, liekö ilo suurin Traconissa? : D )

LISÄKIVAT
* Kaverit on parhaita, ilman teitä Tracon ei olisi paras con. <3
* Tampere on +.
* Tampere-talo on +.
* Vatsalihaksiin sattuu ja kuulemma meikäläisen sääret on nätit, hyvä.
* Cosplayn taso HIUKAISEVA.
* Ohjelmatarjonta loistava vaikken missään käynytkään +/-.

- Pikkuongelmat, jotka eivät oikeastaan johtuneet niinkään conista.
- Vesipisteet jälleen, mutta ongelma ei ollut lainkaan niin paha kuin joinain edellisinä vuosina, hyvä hyvä.
- En ole ihan varma kuinka tuo cossikisojen liputtomuus toimi? Tai eihän niiden liputtaminenkaan toiminut silloin joskus. : V

Eli loistava con, niin kuin aina, kiitoksia kaikesta ja lisäilen myöhemmin jos on purettavaa. (Kuvia saa lähettää MIELELLÄÄN~ <3)
Ensi vuonna uudestaan!
Viimeksi muokannut Pataatti, Ti Syys 17, 2013 00:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaappicosplayn kiistaton ruhtinas | Valitsen sinut! - pokemonmusikaali | Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi

"Tomorrow comes without prayers."

Kohva

ViestiKirjoittaja Kohva » Ma Syys 16, 2013 08:00

Voisin itsekin sanaisen arkkuni kerrankin avata.

Traconista jäi todella hyvä maku suuhun - viikkoja etukäteen jatkunut stressi tapahtumasta katosi hyvin nopeasti ja tyylikkäästi kun coni vain pääsi vauhtiin. Valehtelematta paras con pitkään aikaan, ehkä kohdallani jopa paras koskaan. Hyvä saavutus lähes kymmenen vuoden conittamisen jälkeen!
Tracon on yksinkertaisesti mielestäni Suomen paras con. Tähän tietenkin vaikuttaa oma asuinpaikkani täällä Tampereelle, kun ei tarvitse majoituspaikkoja ja muita hankkia, mutta on tässä muutakin.

Tampere-talo on todella hyvä conipaikka, nyt kun ohjelmat, myyntipöydät ja muut ovat löytäneet sopivat paikat. (Oli kai jokin Animecon aikoinaan, kun myyntipöydät olivat toisen kerroksen käytävillä vai muistanko täysin väärin?) En pahemmin jättänyt omaa työpistettäni, mutta sen verran mitä kuljin, näytti siltä etteivät paikat juurikaan ruuhkaantuneet. Ohjelmajonoja en osaa kommentoida, koska en niitä itse kokenut, vain ohikulkiessa huomasin yhden jonoista. Tämän kokoisissa tapahtumissa olisikin suorastaan ihme, jos ruuhkaa ei välillä muodostuisi.

Mutta nyt se pääsyy, miksi lähdin tätä kommenttia kirjoittamaan.
Haluan kiittää sydämeni pohjasta jokaista cossaajaa ja ei-cossaajaa, kävijää ja työntekijää, jotka olivat iloisia, avoimia ja eivät sulkeutuneet omiin kuoriinsa ja sisäpiireihinsä. Oli mahtavaa päästä pitkästä aikaa oikeasti puhumaan ja fanittamaan yhdessä vieraiden ihmisten kanssa niin Shingekiä kuin erinäisiä muitakin asioita. En ole sitä pitkään aikaan onnistunut conissa kokemaan ja nyt haluan tämän linjan jatkuvan.

Kuvauspisteen majuri Hanji Zoe kiittää, kuittaa ja pahoittelee aiheuttamiaan traumoja. Paitsi lusikantiputtelua erinäisille Ereneille. Olen yhä hyvin pettynyt saamiini tuloksiin - ryhdistäytykää, hyvä mies.
(Ah ja kiitos kaikille jotka kävivät myös taidekujapöydälläni katselemassa omia sekä kavereideni töitä.)
Nahkiainen, tuo jalo satakuntalainen lohikäärme.

crispy rice

ViestiKirjoittaja crispy rice » Ma Syys 16, 2013 08:48

Noh selvisin hengissä takaisin kotiin, ja jäi tosi hyvät fiilikset!

Nopeat plussat ja miinukset:

Plussat:

+ Tampere talo on conipaikkana aivan loistava
+ Vänkkärit oli todella kivoja
+ Coniseura ylipäätänsä, te olette niin totaalista parhautta <3 Kiitos varsinkin mun kanssa pyörineille!

Miinukset:

- Välillä oli aika ahdasta (varsinkin myyntipöydillä ja tarkemmin urumin kojulla)

En kyllä keksi enempää pahaa sanottavaa. Todella hyvä fiilis, ensivuonna lisää kiitos!!
"The things I once imagined would be my greatest achievements were only the first steps toward a future I can only begin to fathom."
—Jace Beleren

Biitti

ViestiKirjoittaja Biitti » Ma Syys 16, 2013 09:57

Pataatti kirjoitti:+ Kuvauspisteen menettely kisapukujen suhteen. Vaikka itse ei-kisaajana olisinkin harmitellut miksi kisaajat saavat kiilata ohi, olin kiitollinen, että jopa meidän hankalan pukumme kanssa homma sujui sutjakkaasti ja huumorilla~ (Tiedätte keitä te olette, SNK.)

Kuvauspisteen ylivänkäri/eversti kiittää kovasti positiivisesta palautteesta, hyvä että saitte mielestänne miellyttävää palvelua koska juuri siihen tässä Traconissa erityisesti pyrittiin! Teidän pukunne jäi kyllä erityisesti mieleen koska oli todellakin varmasti mielenkiintoisin parivaljakko joka on kuvauspisteelle tullut kisakuvattavaksi. (selkeä titaani)

-

Voisinkin nyt tässä samantien avautua kun olin ensimmäistä kertaa ylivänkärin vastuutehtävissä. Oma vastuualueeni oli onnekseni tuttu ja turvallinen CFTn kuvauspiste, mutta yllinkyllin siitä silti sai yllättäen tekemistä!

Haluan ensitöikseni lausua kiitokset kaikille studiossa kuvattavana käyneille. Kävijät olivat hirvittävän ystävällisiä, tottelevaisia (nähtävästi selkeät armeijakurin käskyt auttavat myös coneissa) ja ennenkaikkea huumorintajuisia. Jonot liikkuivat selkeästi ja pyynnöt kulkureittien avaamisesta otettiin vastaan hyvin. Saimme myös paljon positiivista palautetta uudenlaisesta studioilmeestä, tällä meiningillä voidaan ruveta miettimään seuraavia kuvauspisteitä ihan uudelta kantilta.

Erityinen kiitos kaikille jotka jaksoivat äänestää missimittarissa ja kaikenlisäksi antaa meille palautetta kun sitä pyysimme. Vaikka emme itsekään ehtineet muistuttaa palautelapuista niin saimme niitä enemmän kuin odotimme. Toivottavasti karkit kelpasivat muillekin kuin herra Starkille. (varaan seuraavalle kerralle oman Stark-karkkipussin koska viihdytit meitä ihan hirvittävästi rankan työpäivän keskellä, KIITOS)

Tämän lisäksi jokainen Välähtäjämme ansaitsee kiitosta, koska olitte hyvin kekseliäitä, kärsivällisiä ja luovia. Jokainen kuvauskeikka oli antoisa ja kuvien jälkikin on sen mukaista. Toivottavasti nyt VIIMEIN saamme uuden konseptin Välähdyksen äänestyksetkin pyörimään niin että nämä kuvat pääsevät todellisiin oikeuksiinsa.
Pyytäisin myös ENEMMÄN kuin mielelläni palautetta kaikilta jotka ovat osallistuneet lokaatiopohjaiseen välähdykseen. Haluaisimme tietää miellyttääkö konsepti ja olisiko teillä kiinnostusta enemmänkin photoshoot mahdollisuuksiin?

Kaikki kilpailijat (pukukisat, missimittarit, nettipukuilijat) olivat myös hyvin asiallisia ja meiltä ei ollut lähes ketään hukassa. Pukukilpailija numero 35 (jos muistan numeron oikein) saa tässä vielä henkilökohtaisen anteeksipyynnön että meidän ajatusvirheemme takia luulimme ettet ollut käynyt kuvassa. Kiireessä sitä aina vain unohtaa vetää raksin ruutuun! Kuvan googlaamallahan saimme heti selville että olit todellakin käynyt kuvassa ja virhe oli meidän.
Ehdotankin kaikille cosplayvastaaville vastaisuudessa että kuvauspisteelle annetaan pukulistan lisäksi myös jonkinlainen reffikuva itse puvusta, tunnistaminen on täten paljon helpompaa koska valokuvaajilla on yllättäen valokuvamuisti. Kuvat sanovat enemmän kuin numero ja hahmon/sarjan nimi joita emme välttämättä ole edes katsoneet tai pelanneet.

Ja nyt varon liikuttumasta liikaa koska aion puhua tiimistäni.
En voi sanoin kuvailla sitä työmoraalia mikä vallitsi kuvauspisteellä koko viikonlopun. En tiedä vaikuttiko siihen että suurin osa meistä tunsi toisensa jo entuudestaan, mutta jos lähtisin todella sotaan titaaneja vastaan ottaisin jokaisen näistä studiossa olleista valokuvaajista ja ohjeista mukaan etulinjan yksikköön.
Vaikka olin itsekin ylivänkärinä hiukan pihalla välistä, nämä priimavänkärit tekivät voitavansa ja tekivät hyviä ratkaisuja nopeasti jos en ollut paikalla. Olitte upeita asiakaspalvelijoita, piditte kuvauspisteen pystyssä tyylillä ja taidolla.
Erityisesti haluan kiittää kaikkia ensi kertaa CFTn kuvauspisteellä pyörineitä, sekä vielä enemmän oman SNK ryhmämme ulkopuolisia kuvaajia jotka sulattivat sydämeni kenties vielä pahemmin koska suhtauduitte niin kävijöihin kuin meidänkin omaan keharointiimme huumorilla. Kiitos. Kiitos. Kiitos. KIITOS.

Yleisesti Tracon toimi valloittavan hyvin. Olen sanonut jo monta kertaa tämän olleen minulle paras coni vuosiin ja se on paljon, koska Tracon on suosikkiconini. Kaikki kävijät ja cossaajat olivat hirvittävän sosiaalisia (kuten Majuri Kohva aikaisemmin mainitsi) ja puhuivat työntekijöiden kanssa mielellään.

Kuulostaa suorastaan typerältä hehkuttaa tällaista asiaa, mutta Suomen Shingeki cosplayskene räjäytti tajuntani. Olitte kaikki hirvittävän iloisia ja huumorintajuisia ihmisiä ja ennen kaikkea heittäydyitte hienosti. Olen pahoillani jos jokunen alokas sai traumat simputtamisestani mutta tein sen niin suurella rakkaudella kuin eversti voi vain tehdä. (ja se ylempien upseerien tervehtiminen pitää EHDOTTOMASTI opetella oikein)

Erityiskiitokset cossaajista annan jokaiselle kulmakarvaveljelle, Titan-kunille ja Pixikselle (joista ensimmäinen aiheutti kuvauspisteen loikkaamisen muurien sisältä ulos nanosekunneissa, PARASTA), eräille hirvittävän söpölle Petralle ja Sashalle jotka aiheuttivat siivoavassa korpraalissamme liikutusta (sori että kerroin) sekä tervehtimisen lyhyen oppimäärän sisäistäneille Mikasalle ja Erenille. Ja Yaci-Erenille joka suostui Levin tallottavaksi. Olitte niin ihania etten kestä.

Myös kaikki jotka edes ohi mennen kehaisivat pukuani aiheuttivat minussa pientä dokidokia. Ette voi kuvitella miten hyvältä se tuntui kaikkien valjaiden ratkeamisten jälkeen. Sain hienoja muistutuksia cosplayn hauskuudesta ja siitä miksi oikeastaan tätä harrastan ja minkä takia se suosikkihahmon cossaaminen vain on parasta vaikka et olisi lähimainkaan miehekkään everstin kaltainen.

Menen itkemään viikoksi sänkyni pohjalle koska en toivu tästä conkrapulasta ikinä. Antaisin vaikka oikean käteni että pääsisin takaisin coniin. Ja avaudun ehkä vieläkin tunteellisemmin blogissani vielä jossain välissä.

Kiittäen,
Studioeversti Erwin Smith

Kioko_

ViestiKirjoittaja Kioko_ » Ma Syys 16, 2013 10:29

Ibilintu kirjoitti:Ensin on pakko kommentoida aiempaan kirpparipalautteeseen, että kirpparin ohjeistus on kyllä hyvin selkeä, tavaroiden nouto on KAIKILLE kello 16, riippumatta siitä osaavatko tavaraa myyntiin tuovat järjestää aikataulunsa oikein vai eivät. Erityiskohtelu ei ole reilua muita kohtaan, ja kassan laskemisen keskeyttäminen on itsekästä työrauhan häiritsemistä. Omalla kohdallani kirpparin työntekijät ovat aina käyttäytyneet todella hyvin ja auttaneet parhaan kykynsä mukaan, plussaa vain heidän suuntaansa täältä.

Niin eli sinun mielestäsi jos toinen on lähdössä kotiin niin sen pitää odottaa niin kauan että arvon kirppisvänkärit saa MUIDEN tavarat ja tuotot laskettua, olipa se sitten tunti tai viisi tuntia. Mitäs jos olisinkin ollut jonkun kaverin kyydillä ja ne olisi päättäneet että nyt lähdetään? Tai että mulla olisi ollut seuraavana päivänä jotain tärkeää minkä vuoksi pitää päästä aikaisemmin kotiin. Miksi mun pitäisi järjestää aikatauluni kirppiksen mukaisesti? Se ei ole itsekästä työrauhan häiritsemistä että pyytää OMAA omaisuuttaan takaisin. Varsinkin jos on väsynyt olo, tuntuu siltä että kohta nukahtaa mutta on kahden tunnin ajomatka edessä jolloin haluaa ehdottomasti päästä kotimatkalle ettei myöhemmin tule ongelmaa että nukahtaisi rattiin... Olihan mulla toki kaverikin mukana mutta hänkään ei ollut yhtään paremmassa ajokunnossa koska oli vänkärinä ja yhtä väsynyt sunnuntaina kun minä.

jtn

ViestiKirjoittaja jtn » Ma Syys 16, 2013 10:57

Dark Heresyn kriittinen osuma-taulukot ovat kuin ovatkin pelin paras osuus. "Koko lavallinen pahiksia räjähtää punaisiksi klimpeiksi ja kirkuviksi haavottuneiksi" on sen verran päätön lopputulos yhdelle osumalle ettei sille voi kuin nauraa.

Kerettiläiset voitettiin, luvattomat psykerit tapettiin, yksi akolyyttiparka otti kopin puolesta tusinasta luodista kerralla, eikä Bloodthirsterkään pitänyt neljästä pyhitetystä pulttipyssyn ammuksesta rinnassa. Ja kunhan lopputulos on oikea, on akolyytti sankari vaikka mokaakin kaikki pelkotarkistukset ja ottaa lopputuloksena toistakymmentä pistettä hulluutta ja korruptiota itselleen. Ammatin vaaroja.

Hauskaa oli, mutta ääni tuli käheäksi kymmestä tunnista pelinjohtamista.

Ensi vuonna vähemmän Pathfinder societyä ja (vielä) enemmän muuta pöytäropettamista plz. Ja puistolämpiön kuulutukset vähän hiljaisemmalle.

Oli siellä kai jokin conikin jossa oli ohjelmaa ja kaikkee.
- Jussi Nikander

Palaa sivulle “Conit ja festarit”