Japania huoneeseen??

Keskustelua Yaman toiminnasta.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Yama / hallitus

fagerson

Japania huoneeseen??

ViestiKirjoittaja fagerson » Su Marras 30, 2008 11:26

Oon aatellu sisustaa mun huoneeseen japani tyylistä teemaa.Oisko kellään ideoita? :roll:

jiipee
Viesti:

Re: Japania huoneeseen??

ViestiKirjoittaja jiipee » To Joulu 18, 2008 09:41

Viuhkat on helppoja sisustuselemettejä

fagerson

ViestiKirjoittaja fagerson » Su Maalis 01, 2009 14:58

Mulla on sininen huone ja prinsessasänky haittaako ne teidän mielesta???
sit mulla on kukka vethot sellaset kattoverhot tai sellaset ettei osu maahan tajuutte kai mitä tarkotan... auttakaa pliis

Zirdante

ViestiKirjoittaja Zirdante » Su Maalis 01, 2009 17:08

fagerson kirjoitti:Mulla on sininen huone ja prinsessasänky haittaako ne teidän mielesta???
sit mulla on kukka vethot sellaset kattoverhot tai sellaset ettei osu maahan tajuutte kai mitä tarkotan... auttakaa pliis

Huoneesi on aika vastakohta siitä mitä odottaisi japanilaiselta huoneelta.. Mutta jotakin pitää aloittaa.

Odottaisin että muutat omaan kotiin, ja sisustat sen sitten kokonaan samalla teemalla. Esim. olohuoneeseen pieni matala pöytä jne. Tila ohjelmalla oli dokkari suomessa olevasta majatalosta joka on täysin japanilainen, ja sieltä saa japanilaisia ruokia jne. Kannattaa etsiä yhteystiedot ja soittaa sinne, varmasti antavat vinkkejä sisustamisesta.

Parasta ottaa yhteys johonkin joka tietää asiasta, eikä luottaa liikaa foorumeihin, jos todellakin haluat sellaisen huoneen, eikä tämä ole vain hetken mielijohde.

fagerson

ViestiKirjoittaja fagerson » To Maalis 26, 2009 15:10

Zirdante kirjoitti:
fagerson kirjoitti:Mulla on sininen huone ja prinsessasänky haittaako ne teidän mielesta???

Huoneesi on aika vastakohta siitä mitä odottaisi japanilaiselta huoneelta.. Mutta jotakin pitää aloittaa.

Odottaisin että muutat omaan kotiin, ja sisustat sen sitten kokonaan samalla teemalla. Esim. olohuoneeseen pieni matala pöytä jne. Tila ohjelmalla oli dokkari suomessa olevasta majatalosta joka on täysin japanilainen, ja sieltä saa japanilaisia ruokia jne. Kannattaa etsiä yhteystiedot ja soittaa sinne, varmasti antavat vinkkejä sisustamisesta.

Parasta ottaa yhteys johonkin joka tietää asiasta, eikä luottaa liikaa foorumeihin, jos todellakin haluat sellaisen huoneen, eikä tämä ole vain hetken mielijohde.

En aio muuttaa omaan kotiin pitkään aikaan ja ehkä saan normi sängyn (sohvasängyn)

Kagome Higurashi

ViestiKirjoittaja Kagome Higurashi » Pe Elo 31, 2012 21:24

Maalaa sinne seinälle Miku Hatsune :DD

Crimson
Viesti:

ViestiKirjoittaja Crimson » Pe Elo 31, 2012 22:20

Turhan vanha topic mutta vastaanpa nyt ihan vain että jos joku muu joskus kiinnostuu niin saapahan inspistä:

Ensin pitää tietää oletko etsimässä nyt PERINTEISTÄ japanilaista tyyliä? Koska tuollaisesta huoneesta saa helpostikin japanilaisvaikutteisen.

Anteeksi kuvani, otin ne kännykällä joten laatu on mitä on mutta luulen että näet aivan tarpeeksi hyvin. Kuvat ovat kahdesta eri sisustuslehdestä, loput lehteni (joissa on vähemmän "söpöilyä") eivät ole vielä muuttaneet uuteen kotiinsa:

Tästä näet millaiseen kannattaa yrittää kurottautua jos haluaa helposti tehdä japanilaisvaikutteisen huoneen länsimaalaisien kalusteiden avulla. Kaikki on lähempänä lattiaa. Mieti pystyykö omasta sängystäsi ottamaan jalat pois tai lyhentämään niitä? Ja jos ei lyhentäminen käy ja haluat kuitenkin nukkua hieman lattian yläpuolella niin mieti onko perheessäsi joku joka osaisi tehdä vaikka puuklapeista jalat sänkyysi; kuitenkin on helmalakanoita joilla rumat jalat saadaan helposti piiloon.
Tykkäätkö sohvista? Tässä hieman osviittaa millaisia värkyleitä sielläpäin näkyy. Olen itse nähnyt joskus kalustekaupassa hieman samanlaisia pienillä jaloilla. Taas: jalat saa aina irti tavalla tai toisella. Nuo tuolit (zaisu) on myös helppo tehdä poistamalla jalat valitsemastasi tuolista/eista ja käyttämällä ihan sellaisenaan tai sitten tekemällä muhkeat päälliset tai jotain.
Työpöydän saa aikaan ihan vaan vain ostamalla halutunlaisen TV-tason ja laskemalla sen tasoja niin paljon kuin tarvis. Tässä hieman toisenlainen vedos siitä millainen työpöytä voi olla: tehty kahvipöydästä tms.
Ja mitä itse TV-tasoihin tulee niin voi olla vaikeampi löytää noin matalaa tasoa itsenään mutta hieman leikkimällä TV-tason kappaleiden kanssa kuten työpöydän kanssa niin siitä saa sopivasti tarpeeksi matalan.
Japanissa vietetään myös suhtkoht paljon lattialla aikaa joten usein näkee muhkeahkoja mattoja tai muuta pehmustetta. Kaikissa lehdissäni suositaan tuollaisia karvamattoja joilla on - kuten kuvassa näkyy - hyvä loikoilla.

Mitä verhoihin tulee niin japanissa yksityisyys on kova sana joten yleensä verhoa on suhtkoht runsaasti eli joko päällekkäin kahdet verhot tai sitten jopa kokonaan vuoritetut verhot. En tarkoita nyt siis sitä että on mitkään painavat samettiverhot tai mitään mutta ideana kuitenkin se että peittävät hyvin kun laittaa ikkunan eteen
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

Fazi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Fazi » La Syys 01, 2012 13:01

Muhkeahkojen mattojen kanssa kannattaa ajatella sitä, kuinka paljon ne kerää pölyä ja esim. hiuksia, murusia ja eläinten karvoja, ja kuinka paljon niistä on sitten haittaa. Also, työpöydän kokoa kannattaa miettiä ja kelailla, kuinka paljon siihen tulee tavaraa. Itselleni ei ikimaailmassa riittäisi tuo kuvan valkoinen läppäripöytä.
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Palaa sivulle “Yliopiston Anime ja Manga, Helsinki”