Esittäytykää

Keskustelua Yaman toiminnasta.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Yama / hallitus

Mijaskal

Esittäytykää

ViestiKirjoittaja Mijaskal » Pe Joulu 23, 2005 21:48

Moikka moi.
(päivitetty 2.1.2012)

Olen Yamassa ollut mukana vuodesta 2004, nykyään aika satunnaisesti tosin kun asunkin ihan muualla

Animeen tutustuin vuoden 1999 tienoilla yläasteella ja siitä lähtien olen enemmän tai vähemmän harrastanut piirtämistä ja animen katsomista. Lempisarjoja ovat ainakin Evangelion, Azumanga Daioh, Kare Kano, Digi Charat, Haibane Renmei, Lovely Complex ja muut söpöilyt.

Myös roolipelaaminen ja Monty Python ovat jotakin elämää suurempaa. Ja muukin brittihuumori.

Muita harrastuksiani ovat capoeira, historiallinen miekkailu ja sähköbasso.
Opiskelen peliohjelmointia Kajaanin Ammattikorkeakoulussa, eli saan tehdä Visual noveleita ja muuta kivaa :D

THE CODE:

Koodi: Valitse kaikki

Nimi:             Niilo Kiesiläinen
    Kutsumanimiä:     Niilo   (tota Mijaskalia ei oikeen kukaan käytä, olis voinu aikoinaan keksiä lausuttavamman nickin)
    Syntymäaika:      1984-06-26
    Horoskooppi:      Rapu
    Kiinalainen H.:   Rotta
    Veriryhmä:        ???
    Pituus:           184cm
    Paino:            Riippuu katsojasta.
    Mitat (B-W-H):    Hi-Mi-Tsu

Lempiruoka:       Omenakaurapaistos
    Lempisarjoja:     Neon Genesis Evangelion, Planetes, Kare Kano.
    "My Boom":         Tyttörakkaus
    Ihailema henkilö:
    Lempipaikka:      Impivaara, Rikhardinkadun kirjasto
    Muoti-ilmiö:      Ei koskaan farkkuja. Baretti.
    Lempilause:       Happoo!
    Erikoistaito:      Multitasking

Kaunis sarjisblogini;
Mun sarjisblogi
Deviantart:
http://www.mijaskal.deviantart.com
Tumblr:
http://www.muffintrap.tumblr.com
Viimeksi muokannut Mijaskal, Ma Loka 22, 2007 17:21. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

fts

ViestiKirjoittaja fts » Pe Joulu 23, 2005 22:05

Miu,

sähköpostista bongasin tän Foorumin ja tulin nyt sitten esittäytymään, että saadaan jotain eloa Yamaan ;-)

Eli oikea nimi on Jani, opiskelen tietojenkäsittelytiedettä. Harrastuksia on anime, manga, irkissä idlaaminen, sulkapallo, roolipelit, tietokoneet ...

Liityin Yamaan joskus 2003 yliopiston avajaisissa, kun siellä oli ständi. Enemmän tai vähemmän käynyt Yaman tapahtumissa, leffailloissa ainakin.

Lemppari animet on varmaan Initial D ja One Piece.
Narutoa ja Prince of tennistä seuraan lähinnä niiden aiheuttamien ilmiöiden takia (Narutardismi).
Animea kattelen periaatteella, että 'kaikki käy'. Komedia on lähinnä sydäntä, ja joskus saatan katsoa jonku ecchi sarjankin.. ;-)

Shocky

ViestiKirjoittaja Shocky » Su Joulu 25, 2005 17:29

Hajimemashite, Shokki desu, douzo yoroshiku onegaishimasu! ^___^

Hienoa, että YAMA on aktivoitumassa! Itse aloin diggailemaan animea tietämättäni jo joskus 80-luvulla kun Robotech/Macross, Macron-1/Goshogun yms. sarjat tulivat kaapeli-tv:stä. Jo silloin, hyvin nuorena, huomasi että näissä tietyissä sarjoissa on jotain hyvin erilaista kuin vastaavissa jenkkisarjoissa. Sitten tulikin pitkä gäppi ettei animea saanut oikein mistään (eikä edes TIETOA animesta, ennenkuin Internet levisi). Toinen aalto iski sitten joskus, tuli MAY ja fansubit, ja nythän tilanne on loistava, uusien animeiden lisäksi vanhoja klassikoitakin ilmestyy jatkuvasti levitykseen ^^

Animen suhteen mäkin olen miltei kaikkiruokainen, mutta eniten pidän old skool sci-fistä ja dramaattisemmasta animesta. Tezukan tuotokset ovat ikisuosikkeja. Viimeksi katsottu anime: Nekojiru Gekijou.

J-videopelejä tulee pelailtua ajan salliessa, tästä lisää tuolla tapahtumaideointi-osastolla... Ainiin, opiskelen myös siellä missä muutkin.

--
KK

Jelena
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jelena » Ti Joulu 27, 2005 09:38

Moi!

Tervepä terve. Esiinnyn tässä oikealla nimelläni. En ole oikein päässyt Yaman tapahtumiin kun olen sellainen järjestöhörhö. En ole mikään animefani, vaan manga on lähempänä sydäntäni. Ei siksi, että se on japanilaista, vaan siksi että se nyt vaan on hyvää sarjakuvaa. Olen enemmän sarjakuva- kuin Japani-friikki.

Lempparianimeja ja mangoja ovat sellaiset joiden hahmoihin voin samastua, kuten Love Hina (Sen päähenkilöt ovat ihan kuin minä ja poikaystäväni!), Oh My Goddess (Skuld olisi paras kaverini jos olisi olemassa) ja Guru Guru Pon-Chan (Minäkin olen oikeasti koira joka muuttuu ihmiseksi, en vain muista milloin viimeksi olin koiran hahmossa).

Piirtelen sarjakuvia, olen basisti ja pidän luontokerhoa skideille. Sarjakuvissani ei ole mangaa mutta suunnitteilla on mangaparodia. Kunhan opin piirtämään mangaa. Juonta en paljasta ettei kukaan matkisi. Voin sanoa että päähenkilöt ovat teinejä jotka ovat joutuneet tai päässeet eroon vanhemmistaan syystä tai toisesta.

jiipee
Viesti:

Jii_Pee

ViestiKirjoittaja jiipee » To Kesä 01, 2006 14:21

Yo

30-kymppinen animen mangan ja jpopin ystävä
Lukihäriö kiusaa netissä joten en oel kovin aktiivinen netti-läpisiä

Pyöritän Itä-helsingin All-Nighter Klubia, jolla oma linkki pääsivulla

Jii_pee

Corvus

ViestiKirjoittaja Corvus » To Kesä 08, 2006 10:46

Helsinki shusshin Topias desu. Egao de ganbarimasu. Yoroshiku onegaishimasu!

Nimi:             Topias Heinonen
Kutsumanimiä:     Corvus, Topi, Akibake, Swamp Troll
Syntymäaika:      1983-04-07
Horoskooppi:      Oinas
Kiinalainen H.:   Sika
Veriryhmä:        B
Pituus:           175cm
Paino:            Vähän enemmän kuin tarvisi
Mitat (B-W-H):    Hi-Mi-Tsu

Lempiruoka:       Poronkäristys, Takoyaki
Lempisarjoja:     Fushigi Yuugi, Great Teacher Onizuka, Sister Princess
"My Boom":        Hello! Project
Ihailema henkilö: Ishibashi Takaaki
Lempipaikka:      Akihabaran K-Booksin kortteli
Muoti-ilmiö:      Puvun käyttäminen tilanteesta riippumatta
Lempilause:       Älä tärise!
Erikoistaito:     Ikkunoiden folioiminen

PaavoGold

ViestiKirjoittaja PaavoGold » To Kesä 15, 2006 16:12

Jaahs, lainaten edellisen henkilön "kaavaketta":

Nimi:             Paavo Santamaeki
Kutsumanimiä:     "Paavo" :D
Syntymäaika:      12/04/1978
Horoskooppi:      Oinas
Kiinalainen H.:   Jänis
Veriryhmä:        Vodka
Pituus:           174cm
Paino:            90kg rapiat. Eli 100% hunkkia tavaraa. ;)
Mitat (B-W-H):    Suhteellista

Lempiruoka:       Rasva ja kola
Lempisarjoja:     Hokuto No Ken, sekä Ecchi + Hentai ihan noin yleisesti
"My Boom":        Ei ymmärrä. Olen markin ja smarkin välimaastossa
                  vielä, joten kaikkea insider-lingoa en vielä osaa
                  ^0^
Ihailema henkilö: Koji Igarashi (Castlevania)
Lempipaikka:      Kallio (HKI), Varissuo (TKU) & Hervanta (TRE) ;D
Muoti-ilmiö:      80-luvun lökäpöksy-pioneeri
Lempilause:       "Sellaista se elämä
                 (Äijäskin) on/oli!"
Erikoistaito:     Hiirien/rottien/jänisten yms. muiden
                  pikkunisäkkäiden fiksoiminen
                  paraformaldehydillä >:D (ammatilliset syyt) ;)
                  P.S. vaihtolämpöisetkin kelpaisivat :D

Ja ai niin, en ole ollut yhdessäkään tapaamisessa vielä tähän asti. En mää uskalla tulla :cry: . Houkutelkaa minut vähäpukeisten tyttöjen/miesten voimalla! :mrgreen:
http://www.linnavaanijat.com/
Ainoa suomenkielinen Castlevania-sivusto

Nekotsume

ViestiKirjoittaja Nekotsume » Pe Loka 06, 2006 13:14

>_>
<_<

...Noh, laitetaan nyt vaikka tänne jotain ensiksi. Kun ircata en osaa, tämä on kai nyt ainut yhteydenottokanavani fyysisen ilmentymisen lisäksi. :D

Liityin juuri kuluvan kouluvuoden alussa ja olen sitten tainnut käydä kaikissa noissa Yaman hommeleissa joita on ehtinyt olla...ja aion vastakin käydä jos mitenkään mahdollista! Fanitan animea ja mangaa varsin innokkaasti, mutta irccaamisen lisäksi en osaa hakea itse animea. (Mangan haku sentään onnistuu! Ihme! XD)

Olen aika shounen-juntti, ja suosikkisarjani ovat Naruto, Eyeshield 21, FMA sekä Bleach. Myös NGE, Fruits Basket ja Inuyasha ovat miellyttäneet... Minut koukutti lopullisesti anime-ilmiöön Naruto, niin että olen julkinarutardi yhäkin vaikka muitakin sarjoja (joo, niitä kuuleja tuntemattomiakin) katson oikein mielelläni. (Ja se koukutus sitten sattui kesällä 2005. Nopea immersio on ollut kohdallani, sanoisin. XD )

Ja oikea nimihän oli Raakel Hokkanen. *_* Tosiaan. Mjuu.

Gama-Kaeru
Viesti:

ViestiKirjoittaja Gama-Kaeru » Ma Loka 09, 2006 20:37

Oukei.... Tulen nyt esittäytymään, vaikka en olekaan vielä saanut minkään laista postia siitä että olisin päässyt "virallisesti" Yamaan jäseneksi... Mutta Otakutin animeillassa Sir Puheenjohtaja-sama sanoi että voin jo oikeastaan sanoa olevani jäsen, joten sanon nyt niin, enkä odottele yhtään...

Nimeni on oikeasti siis Hanna Pirita O-P. (Ja kyllä, molempia nimiäni TÄYTYY käyttää minua puhuteltaessa... Oukei, HP käy...)

Asun Ylivieskassa joten olen siis ulkojäsen (heti kun siis alan edes olla mikään jäsen) mutta käyn Helsingissä päin aina sillointällöin, kun olen tapaamassa ihkubestistäni Raakelia, joka tuossa juuri äsken esitteli itsensä. Päätin liittyä kun hänkin liittyi, ja kun Ylivieskassa ei ole Animesauraa sitten niin minkään laista... En ole edes tavannut täällä yhtä ainoaa rupuusta animefania. Elämä tosiaan on.

Lempi mangani ovat tällä hetkellä pitkälti shounenia, Bleach, Eyeshield21 ja Naruto ovat lähellä sydäntäni, kuten rakkaalla ihkubestiksellänikin, olen näet vaikutuksille altis, mutta pidän ihan huluna myös PhDsta (hei, mutta sehän onkin manhwaa) ja Trigunista. Uusin ja rakkain suosikkini on kauhumanga Uzumaki.... Se on oikeasti ihan sairaan pelottavaa..... Rakastan sitä...
Animen saralta tykkään tietysti Miyazakin leffoista ja myös Tulikärpästen Hauta oli hyvä... Yleisesti kuitenkin tykkään aina eniten mangasta...

Harrastuksia muita on se että piirrän itse sarjakuvaa ja cossaan. Minä olen muuten se joka tekee myös tuon Raakelin cosplayasut, kun olen meidän cossiporukassa ainoa joka edes kuvittelee osaavansa ommella... Mutta ei se mitään.

Juh, minusta alkaa tuntua siltä että kirjoitan enää perään ns. pakolliset tiedot ja lopetan sitten siihen että ei koko päivä kulu siihen että kirjoitan yhtä viestiä. Eihän tällaista sepustusta jaksa lukea Erkkikään.

Joten syntynyt olen 30.07.-87, Opiskelen Ylivieskassa Yhteisöpedagogiksi (Humanisti), olen kovaääninen ja en osaa pitää päätäni kiinni sekuntiakaan... Ja, tässä on Deviantart tilini... Jos vaikkapa kiinnostaa.
"Ei kannata rukoilla kävellessään, sillä Jumalan voi olla vaikea ottaa yhteys liikkuvaan kohteeseen."
-pikkuveljeni-

Uzi-99

ViestiKirjoittaja Uzi-99 » Su Marras 05, 2006 18:20

Hajimemashite! Ihmiset jotka ovat nähneet minut henkkoht tunnistanevat avataristanikin... Valkkasin vaihteeksi näköisen, tavanomaisempien peli/leffahirviöavatarieni sijaan. Ircissä samalla nikillä, mutta kuljen myös nimillä Uzi, Unzki, Uzxhra, "se Fennicassa työskennellyt pitkätukka" ja ihan vaan Unto. ^-^

Myöskin vanhempaa sukupolvea (joskohta en vanhinta), 27 juuri täyttänyt. Periaatteessa yliopistolla, mutta opinnot eivät kiinnosta ja tulevaisuus noin yleensäkin epämääräisen hämärä erinäisistä syistä.

Kiinnostuksen kohteet: Video- ja tietokonepelit, elokuvat (action/scifi/kauhu/fantasia/hirviö/muuten hyvä), manga&anime (suunnilleen samat aihepiirit), roolipelit, tuliaseet, Warhammer 40K.

Toukkana 80-luvulla tuli nähtyä alan klassikoita, luolapoika Raita, Starzingeriä, Hopenuolta, Ultramania yms, mutta sitä ei silloin oikein hahmottanut vielä japanilaiseksi. 90-luvun alussa kaapelista näkyi Robotech (Macross/Mospeada/Southern Cross yhteensaksittu jenkkiepäsikiö), joka poikkesi edukseen muista piirretyistä sikäli että siinä oli jatkuva juoni joka ei nollautunut jaksojen välissä! Ja isoja robotteja! Merkittäviä henkilöitä jotka *kuolivat* kesken tarinaa! Ihmissuhteista ei silloin piitannut, mutta nykyään tajuaa ettei Transformersissa tai GI Joessa ollut mitään vastaavaa. =)

90-luvun puolivälissä alkoi ulkomaisissa pelilehdissä näkymään Mangle... Manga Entertainmentin mainoksia, huomasi yhtäläisyydet Robotechin tyyliin ja alkoi tiedostamaan että kyseessä oli japanilainen tavara. Tuli hankittua Akira, jenkkiformaattia toistavat videot, mangana Battle Angel Alitaa ja siitä sitten lähti.

Maku on laaja ja sopeutuvainen ja pidän vähän kaikesta, mutta iän myötä on hiukan tiukentanut raameja... "Ihan kiva" ei riitä pitkälle kun sarjoja alkaa olemaan ziljoona ja rahat on tiukassa.

Mangoista muutamia mitkä iskeneet kovimmin: Gunnm/Battle Angel Alita, Nausicaä, Parasyte, Berserk, Saikano, Battle Royale, Blade of the Immortal, Chobits, Great Teacher Onizuka.

Animeista joitain vaikutuksen tehneitä: Fullmetal Alchemist, Martian Successor Nadesico, Blue Gender, Fullmetal Panic (+Fumoffu+2nd Raid), Elfen Lied, Fruits Basket, Kimi Ga Nozomu Eien, Saikano, Mononokehime (Miyazaki ja Ghibli yleensäkin).

Helsingin seudulla pyörin Yaman, MAYn, Otakuiden ja IHANKin seurassa, jos kohta Otaniemeen en perjantaisin lähde... Tulee kalliiksi eivätkä säät ole enään hirvittävän soveliaat pyöräilyyn tai pidemmän matkan marssimiseen.

Douzo yoroshiku onegaishimasu!
Viimeksi muokannut Uzi-99, Pe Marras 10, 2006 15:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ghe'dahlg

ViestiKirjoittaja Ghe'dahlg » Su Marras 05, 2006 23:05

Hei kaikki. Minä olen Matti ja olen kawaiigurofiili Pukinmäestä.

Ikää on 21(vm. -85) 8.11 eteenpäin ja opiskeluja suoritan ensimmäistä vuotta Helsingin seudun Biotekniikan koulutusohjelmassa(HEBIOT) Biotieteellisen tiedekunnan kiintiössä.

Pituutta on jotain 173 ja 180 väliltä ja painoksi vaaka yrittää valehdella jotain 70-80. Tykkään kuunnella paskaa musiikkia ja kiduttaa itseäni katsomalla paskoja elokuvia. Kaiken paskan keskellä on kiva hörppiä Pepsiä ja haukkua kaikkea terveysruokaa/-hömppää.

Harrastan satunnaista roolipelaamista, lautapelailua, figupelailua, tietokoneella pelailua, StepManiaa(näppiksellä tähän mennessä), örisemistä ja elämän pohtimista.

Anime"urani" alkoi Rurouni Kenshinillä ja kaverin Neon Genesis Evangelion pakkosyötöllä(tätä ennen tietenkin pakolliset Hopeanuolet, Totorot ja joku muu, jonka nimeä en nyt muista). Siitä sitten olen katsellut aika satunnaisesti kaiken karvaisia sarjoja sieltä täältä. Mitään ihan suoraan lempisarjaa ei ole, Cat Soup jaksaa tosin aina ilahduttaa paatunutta sydäntä hempeydellään. En voi myöntää olevani mikään animeHCnörtti, mutta muksaa animua on aina silloin tällöin katsoa.

Jonkinlaisena ristiretkenä voisin pitää oikeasti hyvän kauhuanimen löytämistä. Valitettavasti suurin osa tähän mennessä on ollut melkoista leikkimistä. The Monsterin parissa ekassa jaksossa oli jo hitosti yritystä ja jekkua, mutta jotenkin sekin latistui hieman sarjan "normaaliuden" takia. No pitää nyt kassoa mitä jaksot viidestä eteenpäin tuo tullessaan.

EDIT: Ai niin ja tykkään editoida viestejäni kaksi sekuntia niiden lähettämisen jälkeen
Viimeksi muokannut Ghe'dahlg, Ma Maalis 31, 2008 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Black moon

ViestiKirjoittaja Black moon » Ti Joulu 19, 2006 18:14

Moi!olen tyttö.asun savossa ja olen syntynyt lontoossa mutta olen suomalainen me mennään taas ensi vuonna lontooseen joten en tiedä voinko atkaa tätä siellä.
LEMPIANIME:AZUMANGA DAIOH!henkien kätkemä ja liikkuva linna sekä tokyomewmew ja sailormoon
lempimangani:vaihtelee nyt luen mm.ranmaa ja kamikaze kaitou jeannea
osto haaveena princess ai.
En tiedä japanista paljon mitään mutta olen kiinnostunut,Haluaisin joskus päästä käymään siellä ja opetella merkkien selitykset sekä phumaan,lukemaan ja kirjoittamaan japania.KIITOOS
jabaa

Lunaria

ViestiKirjoittaja Lunaria » Ke Heinä 25, 2007 20:33

Voi hitsi! En tiennykään että yliopistolla on oma anime- ja mangajärjestö Helsinkissä. Kiva kiva! :lol: Alottelen ite nyt syksyllä opiskelut yliopistolla, jotenka olisin erittäin kiinnostunu liittymään eli mistä sais lisää tietoa tästä Yamasta?
Jos nyt vähän kerron jotain itestäni (nimeäni en paljasta, joten Luna sitten vaan :wink: ) niin animen ja mangan harrastamisen alotin n. 5 vuotta sitten ja muita harrastuksia on piirtäminen, (muun kuin mangojen) lukeminen, lenkkeily ym. pikkuvärkkäily :D Pidän eläimistä kovasti ja minulla on koira, joka kylläkin on jämähtäny asumaan kotiin Suomussalmelle porukoitteni luo. Syntyny oon vuonna 1986, että siitä voipi sitten laskea ikäni :wink:
Yleensä pidän enemmän animesta (joskus haaveena oli ryhtyä disneylle animaattoriksi :P ), mutta luen kyllä myös paljon mangaa...mitä nyt käsiini saan, että kaikenlaisia yleensä kokeilen, mutta melko paljon painottuu genressä tuonne shoujon puolelle. Lempisarjoja...hankala ruveta pahemmin erittelemään, mutta varmaan parhaimpia animeita mitä oon kattonu on Full Moon wo Sagashite, Fushigi Yuugi, Inuyasha, Ouran High School Host Club...äh! niitä on paljon...ja mangoista varmaankin Magic Knight Rayearth, OHSHC (en jaksa kirjottaa koko nimeä), Maison Ikkoku jne. mutta siis todella paljon tuo haarukka vaihtelee... ja Hopeanuoli tienekin mistä kaikki sai alkunsa :wink: Mutta siinäpä se olikin. Doozo yoroshiku!
~~Kuka antaisi minulle siivet....?~~

Arlene
Viesti:

ViestiKirjoittaja Arlene » Su Loka 21, 2007 21:03

No hei,
olen uskontotieteilijän alku Helsinkistä ja tykkään piirrellä manga-tyyliin. Muutama anime-sarja ja leffakin on ihan kivoja olleet, mutta niissä on se ongelma, että jos ne on nättejä, tekee mieli piirtää ja sitten masentuu, kun ei piirrokset ole yhtä nättejä, kun ruudulla 8) Niinpä pitäydyn piirrustelussa ja impromangan takia Yamaankin lähinnä liityin :)
-Arlene

Shion

ViestiKirjoittaja Shion » To Joulu 06, 2007 18:38

MOe,

On sitä yaman jäsenenä ollut jo jonkin aikaa, mutta ei oikein ole tottumusta kirjoitella foorumeille... irc:ssä minut kyllä löytää idlaamassa kun koneen sammuttaminen ja päälle laittaminen on niin iso vaiva, että mielummin pitää päällä.

Seikkailen ylliopistolla tietojenkäsittelyssä, en ole hirveä yama aktiivi ainakaan viellä. Uusien sarjojen iltaan kyllä yritän päästä.

Minä pidän ecchistä ja olen ylpeä sitä 8)

Edit: Ny tuli yksinäinen olo ku jouduin ihan yksin toiselle sivulle

Palaa sivulle “Yliopiston Anime ja Manga, Helsinki”