Cosplay-viikko 10.-16. syyskuuta

Yleistä keskustelua cosplaysta ja Cosplay Finlandin toiminnasta

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Cosplay Finland / Ylläpito

~morrigan~
Viesti:

ViestiKirjoittaja ~morrigan~ » Ti Elo 07, 2007 17:22

Ihanaa. Voihan sitä ilman tällaista viikkoakin pukuilla ties missä, mutta tämä nyt on vähän yhteisöllisempää näin.
Saattaa kyllä parina päivänä mennä joksikin decora-ganguro*cossaukseksi* kun ei mitään liian hankalaa viitsi kasata. L on kyllä ainakin listalla, ja taidan tässa entisiä cossejani hyötykäyttää.

Luova Hullu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Luova Hullu » Ti Elo 07, 2007 22:06

Oooh! Olisi aika ihanaa, jos nyt bongaisin jonkun, joka cossaisi tuolla viikolla! Luulen kyllä, että keräisin lievästi sanottuna halveksuvia (?) katseita, en taida siis uskaltaa :lol: No, ehkä cossaan koulun ulkopuolella, miten olisi kaupungilla? :D
http://iEevee.deviantart.com

Tracon 2013 (hope so) - Amanecer (oma hahmo)
Tracon 2014 (again, Hope So) - Inuyasha

Kioko_

ViestiKirjoittaja Kioko_ » Ke Elo 08, 2007 13:19

Ehkä minä en uskalla ihan koulussa vetää cosplayta päälle ^^" ja katsoo ehtiikö sitä muutenkaan, kun syyskuun puolivälissä on kirjotukset niin aika menee sisällä töllöttäessä tylsää kirjaa o.O mutta cosplay viikko on ihan hyvä idea, katsotaanpa kuinka monta minä bongaan täältä pk seudulta :3

Mikichan

ViestiKirjoittaja Mikichan » Ke Elo 08, 2007 18:49

Kaverin kanssa keksittiin kun kaupungilla aikaa kulutimme, että cossataan Miyavia ja Keiyuuta PSC tourilta. Pitää vaan löytää sellaiset lasit jostain... Mie saan olla Miyavi, kun olen meidän kauhukaksikostamme se pidempi. Koulussa kyllä katotaan varmaan aikaa kummissaan, mutta kattokoot!

esuka

ViestiKirjoittaja esuka » Pe Elo 10, 2007 15:58

tämä on kyllä hyvä idea järkättiin ihan cosplay miittiä kemissä tämän kunniaksi ihan kuvasti on purukkaa tulossa

itse aijon tehdä cossini helpomman kautta eli omaan hahmon persoonaa ja hiustyyliä mutta normaaleissa vaatteissa oli hahmo arkivaatteet päällä. Tällähetkellä olen Akura Kamino (prince of tennis) ja huomenna miitissä sasuke (naruto) tosin ihan kunnon asulla. Pitääkin keksiä viikolle sitten hahmoja cossattavaksi.
et saa...

Rimppu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Rimppu » Pe Elo 10, 2007 16:23

Haha, mitäköhän mahtaisivat liiketalouden ammattikorkeassa sanoa, kun ensimmäisen vuoden opiskelija pelmahtaisi paikalle jossakin neonvärikaaoksessa.

Taidan itse olla hieman liian vanha ja kuivakka tällaiseen, mutta hyvä, jos ihmiset innostuvat.

punipuni-chan

ViestiKirjoittaja punipuni-chan » Su Elo 12, 2007 22:15

Olen jo nyt aivan innoissani!:D Pitäisi vain hommata uudet kengät yhteen cossiini koska viime Animeconin letkajenkassa ne meni ihan pilalle.:p
Mitenhän tarkenen siinä asussa. :roll: Onko muuten ketään muita Oulusta päin jotka aikoo cossata?

Mangarinkeli

ViestiKirjoittaja Mangarinkeli » Su Elo 12, 2007 22:28

Taitaa olla feikki älliä (death note daa) koko maa täynnä tämän viikon.
Let's make living art.

AG

ViestiKirjoittaja AG » Ma Elo 13, 2007 12:33

Nyt olen ollut koulussa Yukin puvussa ja voi että...
kaikki oppilaat ovat kuvitelleet, että violetti, hieman leikattu ja aseteltu peruukki on omia hiuksiani xD
Tuijotusta on tullut ja muutama on antanut sen hyväksyvän katseen, jota kaipasinkin ^^

Iltapäivällä mennään Tampereen kaupungille ja katsotaan kuinka moni cossaa! 8D

ps. tahdoimme keksiä jonkun tavan tunnistaa cosplayaajia, joten keksimme tällaisen "tervehdyksen":
teemme esittelevän liikkeen asustamme ja toteamme "cosplay" joka kerta kun epäilemme jonkun toisen cossaajaksi. Kannattaa kokeilla, jos ei tiedä miten tunnistaisi cossittomat cossaajat xD
Tohtorit ne vaan on sitä jotain.

Jfer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jfer » Ma Elo 13, 2007 14:18

Osa innokkaista cossaajista ei ole tainnut huomata että Cosplay-viikko on 10.-16. syyskuuta, kun cossaa jo nyt innolla. Mutta mikäpä siinä, sehän on vain mukavaa että tuo väriä arkeen.
Jfer aka Jenni Lindqvist, Tsukiain sihteeri ja nettivastaava
Jennin.Ikioma.Org | POLOinen | Cosplaylab profile

Karhumies
Viesti:

ViestiKirjoittaja Karhumies » Pe Elo 17, 2007 23:59

Rimppu kirjoitti:Haha, mitäköhän mahtaisivat liiketalouden ammattikorkeassa sanoa, kun ensimmäisen vuoden opiskelija pelmahtaisi paikalle jossakin neonvärikaaoksessa.

Taidan itse olla hieman liian vanha ja kuivakka tällaiseen, mutta hyvä, jos ihmiset innostuvat.

Samaa mietin itsekin: koulussa tulisi neonväreistä hetkessä huutia, mutta jonkinsortin supersoakkeri + arskat povarissa saattaisivat väliajalla vielä mennä.

Vapaa-ajalle harkitsen muovikatanaa.

Kira

ViestiKirjoittaja Kira » Ma Elo 20, 2007 15:11

Ihan hauska idea, mutta itselläni ei ainakaan ole mitään kovin hillittyjä cosplay asuja tehtynä enkä välttämättä nyt kolmannen vuoden datanomi opiskelijana halua kävellä koulussa missään kovin näyttävässä/erikoisessa asussa, vaikka oma pukeutumistyylini hieman poikkeavaa onkin niin kyllä raja jossain menee. Esimerkiksi Inuyashan koko asua en halua kouluun laittaa, peruukkikaan ei ole mikään mukava pitää koko päivää... Shuichin konserttitakkia nyt pidän koulussa päivittäin, siinä ei ole mitään uutta. Mutta koko asua en todellakaan laittaisi kouluun... Asun nähneet luultavasti tietänevät syyn. >__>

Ellen siis saa jotain vähän "tavallisempaa" asua aikaiseksi ennen cosplay viikkoa, silloin tuskin pukeudun mitenkään erikoisesti. Raito Death Notesta nyt olisi toki yksi mahdollinen hahmo toteuttaa tämän aikajanan puitteissa, mutta arvelempa että Death Note hahmoja tullaan näkemään enemmän kuin tarpeeksi [En tosin tiedä jos täällä Raumalla nyt niinkään]. Saa nyt nähdä jos jotain järjestän, Shuichin konserttitakkia jokatapauksessa tulen edelleen pitämään koulussa/kaupungilla lähes joka päivä, koska se kuuluu nykyään jo lähestulkoon arkivaatetukseeni.
Give me the power to regain pages of memories I lost in the past.
A heart that believes pierces through the darkness searching for the place where its soul sleeps.
The two hearts of light and shadow now head towards the future that is reflected in crystal

Epa-chan

ViestiKirjoittaja Epa-chan » Ma Elo 20, 2007 15:48

punipuni-chan kirjoitti:Olen jo nyt aivan innoissani!:D Pitäisi vain hommata uudet kengät yhteen cossiini koska viime Animeconin letkajenkassa ne meni ihan pilalle.:p
Mitenhän tarkenen siinä asussa. :roll: Onko muuten ketään muita Oulusta päin jotka aikoo cossata?

Heh heh, ne olivat kyllä suloiset kengät. Aiokko säkin cossata O.o Vähän ois kiva. Mä aion. Me ollaan kamun kanssa ihan innoissaan! Ihana keksintö! Oulun lähellä minäkin cossaan. Jos bongaatte Oulussa Uo-chanin (Fruits Basketista kulkee Hana-chanin kanssa :3) taikka Naruto Shippuudenista Tentenin, niin tulkaa toki moikkaamaan. (halatakin saa n_n)

Na-ni
Viesti:

ViestiKirjoittaja Na-ni » Ma Elo 20, 2007 19:14

Kira kirjoitti:Ellen siis saa jotain vähän "tavallisempaa" asua aikaiseksi ennen cosplay viikkoa, silloin tuskin pukeudun mitenkään erikoisesti. Raito Death Notesta nyt olisi toki yksi mahdollinen hahmo toteuttaa tämän aikajanan puitteissa, mutta arvelempa että Death Note hahmoja tullaan näkemään enemmän kuin tarpeeksi [En tosin tiedä jos täällä Raumalla nyt niinkään].

No, ainakin yhden Misan saattaa nähdä pomppimassa pitkin Rauman katuja ja riehumassa in general : D
Saa nyt tosiaan nähdä, paljonko näitä cossaajia lähtee tällöin liikkeelle...
ナニ ♥ ジュホ, あいしてる よ はちみつ~
Don't let go of my hand.

firesong
Viesti:

ViestiKirjoittaja firesong » Ma Elo 20, 2007 22:07

Minä ainakin cossaan koko viikon. Oikeastaan minulla taitaa olla cossejakin yksi per päivä (jos neko lasketaan :wink: ). Käytän muutenkin cossikamoja koulussa, joten ei se niin iso muutos ole vetää sitten täyttä cossia.
Yritän innostaa nyt täällä Mikkelissä muitakin ja kyllä kiinostusta löytyy. Infotukseksi laitan vielä tietoa ympäriinsä puskaradion ja julisteiden voimalla. Hankitaan samantien kunnolla näkyvyyttä harrastukselle!
Jos kiinsotaa, suunnittelemani juliste:
http://www.mamy.animeunioni.org/juliste.jpg
:D

Palaa sivulle “Cosplay Finland”