Japanilainen koulupuku

Yleistä keskustelua cosplaysta ja Cosplay Finlandin toiminnasta

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Cosplay Finland / Ylläpito

KinGin

Japanilainen koulupuku

ViestiKirjoittaja KinGin » Ma Elo 23, 2004 18:52

Onko missään kaavoja ja ohjeita japanilaiseen koulupukuun?

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

ViestiKirjoittaja kyuu » Ma Elo 23, 2004 19:56

Asian helpottamiseksi, siirsin aiheen Cosplay Finlandin foorumeille, missä monet söpöt pojat harrastavat japanilaisia tyttöjen koulupukuja.

Meya
Viesti:

ViestiKirjoittaja Meya » Ti Elo 24, 2004 09:28

Itse väsäsin koulupuvun ilman minkäänlaisia kaavoja. Kyllä siinä säätöä oli mutta kyllä se ihan onnistui. :roll:
Puputossuinen zombie

Darth Mauno
Wannabe

ViestiKirjoittaja Darth Mauno » Ti Elo 24, 2004 12:20

Koulupukujahan on Japanissa käytössä monenlaisia ja -näköisiä ja tietyn koulun oppilailla voi hyvinkin olla eri puvut kesää ja talvea varten, joten kannattaa hieman tarkentaa, minkänäköistä pukua varten on ohjeita hakemassa (sekä myös, onko kyseessä poikien vai tyttöjen puku).

Esimerkkinä yhdestä tavasta tehdä koulupuku kotikonstein mainittakoon Sakura no yume -animeliveroolipeliä varten tehdyt koulupuvut, jotka tytöille saatiin kasaan yksinkertaisesta hameesta, samansävyisestä kauluksesta sekä valkoisesta paidasta ja polvisukista ja pojille puolestaan liivistä, valkoisesta paidasta sekä tummista suorista housuista. Näistä eri vaatekappaleista hameet, kaulukset ja liivit tarvitsi tehdä itse, muiden osien suhteen hyödynnettiin valmisvaatteita. Kuvia pelin puvuista löytyy täältä.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

Rianka
Viesti:

ViestiKirjoittaja Rianka » Ma Joulu 13, 2004 10:14

voisiko joku kertoa, miten saa tehtyä tälläisen japanilaisen koulutyttöhameen saa tehtyä? Siinä on vielä jonkinlainen halkio sivussakin...
Yritin viikonloppuna tehdä, mutta se epäonnistui aika mahtavasti. Apua tarvitaan! ^_^
Jotkut osaa, Jotkut taas ei

leonichan
Viesti:

ViestiKirjoittaja leonichan » Ma Joulu 13, 2004 17:12

Vekkien tekeminen kiinnostaisi miutakin. Jos jollain vain on tietoa niiden tekemisestä niin kertokoon. Tiedän vain jonkin epämääräisen kuumaa vettä ja prässäys-konstin huopakankaalle, jonka löysin joltain kotiseutusivulta vuonna nakki ja kirves.
leonichan - Saradan... joku. Se kuka saa nakittaa muut tekemään kaikkea <3

"The Boy's High School Love Situation is Comparatively Often"

Sanae-chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sanae-chan » Ma Joulu 13, 2004 23:36

Muistaakseni viime joulukuun suuri käsityö-lehdessä oli ohje vekkihameen tekoon! Muutenkin kannattaa käsityölehtiä selata :)

musasabi

ViestiKirjoittaja musasabi » Ma Joulu 20, 2004 20:47

Vekkihameita saa halvalla kirppareilta. Yleensä hinnaksi tulee 0.5-2e riippuen tuurista ja malleja kertyy hitaasti lyhyestä minihameesta täyspitkiin hameisiin eri väreillä.. Toki tästä ei ole iloa jos ei pääse kiertelemään uffeissa yms kovin usein.

Puvun yläosa aiheuttaa paljon enemmän päänvaivaa ainakin itselleni. Toisaalta yleensä ei yritäkään tehdä koulupukua ;-)

leonichan
Viesti:

ViestiKirjoittaja leonichan » Ke Joulu 22, 2004 17:17

Kirppareilta minullakin on vekkihameita, mutta ne vekit ovat aina kovin tiuhasti. Haluaisin vähän isommat laskokset ja niitä ei ole silmiin vielä sattunut yhtä ainutta. Pitääpä katsastaa tuo Suuri käsityö-lehti sitten, jospa sitten saisin unelmieni hamosen :P
leonichan - Saradan... joku. Se kuka saa nakittaa muut tekemään kaikkea <3

"The Boy's High School Love Situation is Comparatively Often"

Meya
Viesti:

ViestiKirjoittaja Meya » Ke Joulu 22, 2004 19:53

Minäkin sain psyykka-psyykattua yhden luokkakaverin tekemään itselleni vekkihameen (gootti-rokkarit kyllä tietää). ^___^ Ohjeita kuulemma saa hommattua nopeaan. Joten odottelen joululoman loppua, että koulussa pääsen pöllimään ohjeet....*pörrrr* Ilmuilen!
Puputossuinen zombie

Angeliina
Viesti:

ViestiKirjoittaja Angeliina » Ke Kesä 08, 2005 21:48

Juuh, tein itse vekkihameen koulussa ja onnistui hyvin... laitoin sinne ylä osaan resorin ettei se hame nyt vain sattuisi putoamaan! Täällä on aika hankalaa kyllä selitellä hameen ohjeita... Mutta voin sanoa että se on lapsellisen helppoa ja siihen ei paljoa aikaa mene sellaisen väsäämiseen... riippuu kyllä siitä minkä laisen tyylin siihen haluaa tehdä. Tein hameen ihan koulussa joten itselläni oli paljon tyyli vaihtoehtoja!

Sefie
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sefie » Ke Kesä 08, 2005 22:57

Mm, miä tein insta-vekkihameen erästä Aya-cosplayta varten. Sanon insta koska se ei todellakaan tullut tehtyä minkään virallisen ohjeen mukaan. ^^;

Elieli. Mittasin kangasta 2-3 (ei voi muistaa) kertaa vyötärönympäryksen ja sitten vaan yksinkertaisesti vekkasin sitä kangassuikaletta. ^^; Kannattaa ensin katsoa oikeaa vekkihametta miten ne vekit menee ja sitten vaan viivottimen kera taittelee itse perässä. Nuppineuloilla ensin kiinni, suosittelen. Sen jälkeen voi ommella jokaista vekkiä hiukan kiinni pystysuunnassa varmuuden vuoksi. Tähän vyötärönauha kiinni ja intensiivistä silittämistä. Voila. ^^

Kiyoko
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kiyoko » Ma Kesä 13, 2005 15:33

Minä (äitini) löysin kirpparilta ihanan skottiruutuisen hameen (raidat olivat tummansinisiä ym). Hame oli liian pitkä, ja koska olen huono käsitöissä mummini lyhensi sen ^^'. Siitä tuli mainio. Samantien mummini kaapista löytyi valkoinen kauluspaita ja sopiva solmio. Itse sitten Robin Hoodista löysin vähän yli polven olevat sukat ja se oli siinä! (Ja ne sukat maksoivat vaivaiset 3,35e! Äitini maksoi tietysti, koska itse en ostele mitään..Kun ei ole rahaa ^^) Tuossa kuva minusta hameen kanssa + ne sukat. Olin käärinyt ne polven alapuolelle..: http://img.ii2.org/6/l/6lk9ig_b.jpg

Suosittelen kirpputoreja! (vaikkakin sielllä yleensä haisee)
Saita, saita, chuurippuno hanaga,
naranda, naranda, aka shiro kiiro.
donohana mitemo kireidana.

okalintu
Viesti:

ViestiKirjoittaja okalintu » Ti Heinä 12, 2005 03:23

Minä taas kysyisin poikien koulupuvuista. Onko kukaan itse tehnyt? Minkäslaisesta kokonaisuudesta se koostuu? Värit? Siis ne yleisimmät, jos niitä on enemmänkin. Kuten varmaan arvaattekin, että kun alkaa vaikka googlen kuvahaulla etsimään koulupukua, niin tulee aika todella hentai kuvia ja sivuja. :? (Japanilainen-koulupuku-fetissi you know. siis ei minulla vaan "liikkeellä" tuolla muailmalla ja netissä). Kiitos.
Älä ota elämää liian vakavasti. Et selviä siitä kuitenkaan hengissä.

anonyymi_yasai
Viesti:

ViestiKirjoittaja anonyymi_yasai » Ti Elo 02, 2005 21:12

okalintu kirjoitti:Minä taas kysyisin poikien koulupuvuista. Onko kukaan itse tehnyt? Minkäslaisesta kokonaisuudesta se koostuu? Värit? Siis ne yleisimmät, jos niitä on enemmänkin. Kuten varmaan arvaattekin, että kun alkaa vaikka googlen kuvahaulla etsimään koulupukua, niin tulee aika todella hentai kuvia ja sivuja. :? (Japanilainen-koulupuku-fetissi you know. siis ei minulla vaan "liikkeellä" tuolla muailmalla ja netissä). Kiitos.

Öhh, poikien koulupukujakin on aikamoisen paljon erilaisia... mutta lähinnä ne kai koostuu tummista, suorista housuista sekä jonkunlaisesta takista ja/tai paidasta.Tässä yksi random kuva:

http://suzaku.nu/oujirou/uniform.gif

Tuommostako tarkotit?
Olet...
................................................floristi?

Palaa sivulle “Cosplay Finland”