Art Corner - laajentuminen Erikoistuneeksi alueeksi(?)

Tältä alueelta löydät keskustelualueiden yleiset ohjeet sekä Animeunionin tekniset tiedotteet. Palaute keskustelualueiden ja muun Animeunionin tekniikan toiminnasta tulisi osoittaa tälle alueelle.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

escape_rope

Re: Art Corner - laajentuminen Erikoistuneeksi alueeksi(?)

ViestiKirjoittaja escape_rope » Ti Marras 18, 2008 23:27

RevyFan kirjoitti:Ja taas kerran, jos kelpaan niin voisin miellelläni osallistua jollain konstilla kun aihealue lähellä sydäntä. :D Vai mihen tästä pitäisi infota?

No vaikka noin :''D

Löytyisikö vielä toista apuria?

Kunhan saadaan kasaan tämä "siivousporukka", ja kun itsekin kotiudun tämän hetkisestä reissustani, niin voisin/voisimme toden teolla alkaa pistämään kasaan tätä ihanaista uutta taide-aluetta. Parempaa nimitystä tuolle Gallerialle tosin yhä kaipailisin, heittäkää nyt jotain ihmiset! (tai sitten minä keksin jotain tyhmää <-- ja sitä ette välttämättä halua)

aurea

ViestiKirjoittaja aurea » To Marras 20, 2008 00:33

La Corner du Artiste?

No ei tod. Ei ainakaan toistaiseksi kunnon nimi ehdotusta :P Mutta voin kyllä siivousporukkaan liittyä jos kaivataan/ tarvitaan.
Valokuvia muuten minulta löytyy gigatolkulla, niiden taiteellisuudesta voi sitten olla montaa mieltä. Oikeastaan kuvaan enemmän referenssimateriaalin keräilyn vuoksi (kunpa vain joskus vaivautuisin niitä käyttämään), mutta kyllä sitä pitää jotain muka taiteellista shottia aina välillä yrittää. :mrgreen:

Eipä oikeastaan suunnitelmiin mitään lisättävää, hyvätä vaikuttaa. Hatuttaan vaan että oma kontribuutio tulee jäämään aluksi vähäiseksi rannesärkyjen takia - pitäisikö viettää vähemmän aikaa tämän huippuergonomisen touchpad läppärin ääressä, köh köh.

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » Ke Joulu 03, 2008 20:11

deluusio kirjoitti:La Corner du Artiste?

No ei tod. Ei ainakaan toistaiseksi kunnon nimi ehdotusta :P Mutta voin kyllä siivousporukkaan liittyä jos kaivataan/ tarvitaan.

Ehkä vähän itseään toistava, jos kerta koko alue on nimeltään Art corner :'''D

Mutta siivoustuki kelpaa aina juuu! Nyt meitä olisi tällainen kolmikko, ehkä tällä kokoonpanolla pärjäiltäisiin.

Ja tosiaan, olen itse vähän nalkissa yo-juhlien (ja niiden järjestelyjen) takia, enkä pääse dataamaan Cornerin hyväksi nyt vähään aikaan. Mutta palaan ruotuun niin pian kuin mahdollista! Toiveenani olisikin, että Art Corner saataisiin pystyyn Uuden Vuoden kunniaksi joko loppukuusta taikka aivan vuoden alusta (riippuen tietenkin myös ylläpidosta). Tämä tosin vaatii sitä, että laitan ensin homman pyörimään etiäpäin oikein kunnolla. Nooh, tämä tapahtuu hetimiten, kun pääsen takaisin omalle kämpilleni ja ihka oman koneen pariin. Eli kärsivällisyyttä vielä taiteilevat ystäväiseni.

Sleepy Dancer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sleepy Dancer » Ke Joulu 10, 2008 16:59

mietin juuri, että milloinkas tämä on tulossa valmiiksi, mutta hyvä että tulee niinkin pian kuin uutena vuotena ja onhan tässä sitten aikaa piirtää. auttaisin mielelläni myös, mutta olen ihan onneton tällaisissa tietekonejutuissa, joten jätän homman niille jotka osaa. :roll:
tuli vain mieleen, että miksi nimen on oltava englishiä? onhan se "art corner" varmaan siistimpi kuin "taidenurkka" ja "ateljee" voisi olla jo liian elegantti. koska nimeen on totuttu, se käy hyvin.
sitten vielä... onko luvallista laittaa sivuille k-18-materiaalia sisältäviä töitä, jos laittaa siitä selvät merkinnät/varoitukset, kuten yaoi-puolen tähdenlennon galleriassa tai pörröisessä kirjoituskoneessa? ainakin itse olisin valmis hyödyntämään sellaista vapautta. :wink:

ja onneksi olkoon, Hibine! (minullakin oli juuri yo-juhlat.) :D
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

RevyFan

ViestiKirjoittaja RevyFan » Pe Joulu 12, 2008 18:56

Ihan tuollaisena tiedotuksena, en näemmä sitten ehdikkään avustamaan enkä osallistumaan siihen mahdollisesti tuloilla olleeseen, itse keksimääni piirtelykisaan. -__- Suomen maata palvelemaan vuoden alusta. = / Shit happens, vai miten se oli.
Kill ´em all, baby!
LastFM || dA || myanimelist.net

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » La Tammi 17, 2009 21:46

Sleepy Dancer kirjoitti:tuli vain mieleen, että miksi nimen on oltava englishiä? onhan se "art corner" varmaan siistimpi kuin "taidenurkka" ja "ateljee" voisi olla jo liian elegantti. koska nimeen on totuttu, se käy hyvin.
sitten vielä... onko luvallista laittaa sivuille k-18-materiaalia sisältäviä töitä, jos laittaa siitä selvät merkinnät/varoitukset, kuten yaoi-puolen tähdenlennon galleriassa tai pörröisessä kirjoituskoneessa? ainakin itse olisin valmis hyödyntämään sellaista vapautta. :wink:

ja onneksi olkoon, Hibine! (minullakin oli juuri yo-juhlat.) :D

Art Corner alueesta varmasti tulee juuri tuon tottumuksen vuoksi. Ainahan on tietenkin varaa valittaa ja heittää supermahtavia ideoita! Mielessä itseasiassa kävi, että onko järkevää laittaa suomenkieliselle foorumille alue, jolla on enkkulainen otsikko, sillä foorumilla liikkuu nuortakin porukkaa. Toisaalta sanan art tuntee jo nuorikin englannin opiskelija, vai kuinka?
Itseäni kuitenkin vaivaa enemmän tuo "Galleria", eli itse se osa-aluea, jolle taiteet on tarkoitus laittaa esille. Sille kaipaan YHÄ parempia nimiehdotuksia! Olisiko alue ihan vaan Galleria, Taidegalleria vai __joku__ Galleria (vrt. Tähdenlennon Galleria tai Pörröinen Kirjoituskone Yaoi.fin puolella)? Heittäkää jotakin.

K-18 -materiaali tai vastaava, jossa on selvästi viitauksia shounen-aihin tai yaoihin kuuluvat suoraan Yaoi-alueelle. Muunlaiset varoitukset, esimerkiksi kielenkäytöstä tai "voimakkaista kohtauksista" aka verestä ja paljaasta pinnasta, täytyy tietenkin ilmoittaa kuvan/tekstin yhteydessä. Lisäksi kuvat tulee aina laittaa linkkeinä ja (etenkin) pidemmät ja varoituksen alla olevat tekstit spoiler-tageihin.
Huomaa kuitenkin, että Anikin säännöissä lukee näin:
"Ei K-18 materiaalia. Älä linkitä tai lähetä alaikäisille sopimattomia kuvia yms., sillä Anikin:n foorumit ovat avoinna kaikenikäisille."
Ja tarkennettuna:
"Animeunionin keskustelualueiden käyttäjäjakauma on laaja ja sisältää myös huomattavan määrän alaikäisiä käyttäjiä. Tämän vuoksi kaikki visuaalinen materiaali, jota ei voi pitää sopivana alle 18-vuotiaalle on kiellettyä, kuten myös linkit suoraan sellaisille sivuille, jotka sisältävät tällaista materiaalia (nk. syvälinkitys). Samasta syystä, olethan myös huomaavainen mitä tulee kielenkäyttöön."
Eli järjen käyttöä taiteen postauksen kanssa. Toisin sanoen kaiken paljastavat nakukuvat voi suoraan jättää oman koneensa syövereihin, samoin ne realistiset piirrokset, joissa näkyy pelkkää suolenpätkää ja verta.
Jos sinua kuitenkin mietityttää suuresti, miten on tuo K-18-materiaalin laita, ja miten se Art Cornerin puolella tarkasti määrittyy, niin ainahan sitä voidaan ottaa yhteyttä ylläpitoon ja kysyä :wink:

Ja samaiset onnittelut sinullekin lakin johdosta! : DD

RevyFan kirjoitti:Ihan tuollaisena tiedotuksena, en näemmä sitten ehdikkään avustamaan enkä osallistumaan siihen mahdollisesti tuloilla olleeseen, itse keksimääni piirtelykisaan. -__- Suomen maata palvelemaan vuoden alusta. = / Shit happens, vai miten se oli.

Voi räkä, niin se meni.

EDIT:// Alueen rakennus on siis käynnissä jälleen.
Kysymyksiä ja ideoita voi kuitenkin yhä heitellä, ja niitä tuleekin heitellä, kun vielä ehtii!

Sleepy Dancer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sleepy Dancer » Ti Helmi 03, 2009 16:40

Hmm, rajoituksia... No sitten pitää hieman siistiä sarjakuvasuunnitelmia...
Enkä voi näyttää huipputaiteellista kuvasarjaa, jossa alastomia ihmisiä silvotaan kappaleiksi...(vitsi, vitsi.)

Miten homma etenee? Et kai joudu tekemään kaikkea yksin, Hibine?

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » Ti Helmi 03, 2009 18:39

Sleepy Dancer kirjoitti:Miten homma etenee? Et kai joudu tekemään kaikkea yksin, Hibine?

Alue on sinällään valmis, kaikki tekstit tarvittaviin paikkoihin ovat jo valmiiksi tehdyt ja silleensä. Suurinta työtä aiheuttaa kuitenkin itse aiheiden teko, sillä ajattelin raapustaa muutaman valmiiksi tyyliin esimerkiksi muille käyttäjille. Pari aihetta olen saanut luotua kilometritekstien kera ja jonkun ajattelin vielä rykäistä.
Yksiksenihän minä tässä näitä tekstejä sinne sun tänne olen luonut, tosin nou hätä! Nakitan kyllä muillekin hommia, jos ja kun siltä tuntuu! Itse asiassa ajattelin laittaa juuri sinulle yv:tä sarjakuva-aiheeseen liittyen. Jos sinulta nimittäin tavaraa tälle alueelle löytyisi, niin voisinpa vaikka nätisti pyytää sinua luomaan oman aiheen sarjakuville (kts. kaavio), kun Art Corner -alue sitten lopulta aukeaa n__n

Mutta niin, homma on hyvällä mallilla!

Sleepy Dancer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sleepy Dancer » Ke Helmi 04, 2009 18:54

Hienoa, hienoa! *tapu tapu*

Eeeh?! Minä? Kyllä minä jonkinlaisen tekstin voisin kirjoittaa ja lisätä outoja sarjakuviani aktiivisesti, mutta tuskin minusta on neuvomaan muita sarjakuvan piirtämisessä. En ole kovin viisas (mikä onkin aika monelle varmaan jo selvä). Ja sitten (kaikkien piirtäjien omien sarjakuvien lisäksi) sinne pitää ehdottomasti tehdä sellainen jatkotarina, että jokainen halukas saisi piirtää siihen vuorollan sivun tai useamman. Ehkä joku voisi innostua mukaan...
Jos joku tuntee sopivansa tehtävään paremmin, niin sitten ilmoittaa! Muussa tapauksessa...MINÄ TEEN SEN! :P

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » Ke Helmi 04, 2009 21:21

Sleepy Dancer kirjoitti:Hienoa, hienoa! *tapu tapu*

Eeeh?! Minä? Kyllä minä jonkinlaisen tekstin voisin kirjoittaa ja lisätä outoja sarjakuviani aktiivisesti, mutta tuskin minusta on neuvomaan muita sarjakuvan piirtämisessä. En ole kovin viisas (mikä onkin aika monelle varmaan jo selvä). Ja sitten (kaikkien piirtäjien omien sarjakuvien lisäksi) sinne pitää ehdottomasti tehdä sellainen jatkotarina, että jokainen halukas saisi piirtää siihen vuorollan sivun tai useamman. Ehkä joku voisi innostua mukaan...
Jos joku tuntee sopivansa tehtävään paremmin, niin sitten ilmoittaa! Muussa tapauksessa...MINÄ TEEN SEN! :P

Ehkä ilmaisin asiani hiukan hankalasti tuossa aiemmin ^^" Ei sinun tarvitse sen kummempia neuvoja jaella, kunhan vain aloittaisit aiheen sarjakuville muutamalla sanalla ja omalla sarjistyölläsi. Mallia voit katsoa sitten niistä minun tekemistäni aiheista: niissä lähinnä selitetään mitä kyseiseen aiheeseen tulisi postata ja millä tavoin + oma esimerkkipostaukseni.

Tuo jatkotarinakin kuulostaa kivalta. Kunhan ensin saadaan nämä perusjutut rakenneltua kokoon, niin sitten voitaisiin miettiä näitä piirustukisoja ja jatkosarjiksia.

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » Ma Helmi 16, 2009 18:06

Uusi taiteilu alue, Taidenurkkaus, on nyt avattu! Sinne siis --->

Heitän tässä vielä muutamalle henkilölle yv:tä alueeseen liittyen, että älkää säikähtäkö, jos joudutte viestini uhriksi. Tarkoituksenani on lähinnä saada täytettä tällä hetkellä tyhjänpuoleisiin sisäalueisiin ja sellaisiin.

Palaa sivulle “Neuvonta ja tekniikka”