Miten parhaiten leveillä tuoreimmilla hankinnoilla

Tältä alueelta löydät keskustelualueiden yleiset ohjeet sekä Animeunionin tekniset tiedotteet. Palaute keskustelualueiden ja muun Animeunionin tekniikan toiminnasta tulisi osoittaa tälle alueelle.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Seleno

ViestiKirjoittaja Seleno » To Helmi 07, 2008 21:02

Furinji kirjoitti:1. Aikarajattu kommentointi tyylillä "Viime kuun hankintani" eli vain kerran kuussa kaikki saisivat suu vaahdoten kertoa ostaneensa inu1,fma2,naruto3,jne4

2. "Näytä viimeisimmät hankintasi" eli kuvia todisteeksi tai sitä ei tapahtunut.

Miten olisi molemmat? Tai jollain muulla tavalla rajattu, tyyliin "Viimeiset viisi hankintaani"? Tuntuu nimittäin vähän turhalta ruveta katselemaan yhden mangan kuvia, "jaa se olikin ostanut vaan mangan Inuyasha vol.xx". Sitten parin päivän päästä samaiselta käyttäjältä tulee uusi viesti jossa iloitaan uusinta Conania.

EDIT: Inuyashafan4ever olikin osunut samaan ytimeen kuin minä aikaisemmassa viestissään.
Inuyashafan4ever kirjoitti:Suomenkielisen mangojen ostamisesta voi ilmoittaa, mutta samassa viestissä täytyy olla enemmän kuin esimerkiksi yksi ostos. Ei ole kuitenkaan mitään järkeä lähettää joka päivä viestiä, tyyliin "ostimpa inuyasha 7..." ja seuraavana päivänä "ostin inuyasha 8.." Ymmärrättekö pointtini?
Viimeksi muokannut Seleno, To Helmi 07, 2008 21:05. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

pieceofheart
Viesti:

ViestiKirjoittaja pieceofheart » To Helmi 07, 2008 21:21

Hyvä, että edes muutama ihiminen on ymmärtänyt viestini sanoman.

Ja kehittänyt ideaa, nuo kuvat olisivat todella hyvä ehdotus.
  /l、
゙(゚、 。 7
 l、゙ ~ヽ
 じしf_, )ノ

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » To Helmi 07, 2008 21:32

Kuva pakollisena vaatimuksena ei ole aivan mahdoton idea. Ainakin postattavien viestien määrä tippuisi huomattavasti, sillä voin hyvinkin kuvitella, ettei koko porukka jaksa millään napsia kuvia ostoksistaan.. etenkään niistä yksittäisistä suomimangaostoksista :/

Eikä ole järkevää postata viestiä yhden hankinnan takia, ja etenkin, jos tekee uuden ostoksen tyyliin jokatoinen päivä.
Itse olen ainakin ottanut käyttöön "vain yksi postaus viikossa" -tavan, ja teen sen yleensä perjantaina, joka on viimeinen päivä viikosta, jolloin postia yleensä kolahtaa laatikkoon. Usein otan myös kuvan ostoksistani, etenkin jos ostoksien seassa on jotain erityisempää (esim. figuuri) tai ostoksia on enemmän kuin neljä pokkaria.
Tuo kuvapakko ei siis olisi ainakaan itselleni mikään suuri este, jos se tulisi voimaan. Itse asiassa se on ihan kivaa hommaa.

Tosin on vaikea valvoa, että porukka todella kirjoittaa viikossa/kuukaudessa vain ja ainoastaan sen yhden viestin. Kyllä ihan "turhaa" tai ainakin rasittavaa työtä modeille olisi luvassa, jos kyseistä viestiketjua alettaisiin oikein kunnolla kytätä.

Viestiketjun lyhentämistäkään en kannata, sillä sitä on oikeasti mukava selata ja tehdä sieltä uus/(vanhoja) löytöjä.

Indio

ViestiKirjoittaja Indio » Pe Helmi 08, 2008 00:37

atti kirjoitti:Täältä on poistunu väkeä muihin paikkoihin. SYYNÄ LIIAN KIREÄ VALVONTA.!

Kommentoitakoon nyt tähän, että hyvä niin. Joutavanpäiväinen höttö tällä foorumilla on ollut keskeisin syy siihen, miksen itse jaksa juurikaan postailla tänne. Nyt moderoinnin kiristyessä kiinnostukseni keskusteluihin täällä on lisääntynyt roimasti. Varsinkin tuo Arcadia vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta kokeilulta; joku päivä saatan jopa itsekin uskaltautua sinne. Eli tiivistettynä: mitä tiukempi moderointi, sitä parempi.

Mitä itse aiheeseen tulee, allekirjoittanutta kiinnostaisivat pelkän listauksen sijaan kovasti lyhyet kuvaukset / kommentit ostoksista. Kuvatkin olisivat toki kivoja, mutta itse tuskin jaksaisin nähdä tarpeeksi vaivaa ottaakseni kuvia kaikista ostoksistani.

Paras ratkaisu olisikin mielestäni kuukausittainen "Mitä ostit viime kuussa?" -ketju, jonka joku moderaattori tai muuten vastuullinen postailija voisi laittaa pystyyn aina uuden kuukauden alussa. Ihmiset voisivat sitten kerralla listata viime kuun ostoksensa kommenttien kera. Seuraavan kuun vaihteessa moderaattori sulkee edellisen ketjun ja perustaa uuden.

Miroku1987
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miroku1987 » Pe Helmi 08, 2008 01:03

Indio kirjoitti:Mitä itse aiheeseen tulee, allekirjoittanutta kiinnostaisivat pelkän listauksen sijaan kovasti lyhyet kuvaukset / kommentit ostoksista. Kuvatkin olisivat toki kivoja, mutta itse tuskin jaksaisin nähdä tarpeeksi vaivaa ottaakseni kuvia kaikista ostoksistani.

Paras ratkaisu olisikin mielestäni kuukausittainen "Mitä ostit viime kuussa?" -ketju, jonka joku moderaattori tai muuten vastuullinen postailija voisi laittaa pystyyn aina uuden kuukauden alussa. Ihmiset voisivat sitten kerralla listata viime kuun ostoksensa kommenttien kera. Seuraavan kuun vaihteessa moderaattori sulkee edellisen ketjun ja perustaa uuden.

Annan ääneni ehdottomasti tälle idealle. Ei pitäisi olla liian vaikeaa tai monimutkaista kenellekkään. Myönnän itsenikin syyllistyväni tuohon ns. "ripotteluun", että laitan toisena päivänä toiset ostokset (joskaan en yksi ostos kerrallaan).

Kannatukseni saa myös se, ettei vanhaa ketjua poistettaisi, vaan se olisi täällä foorumilla lukittuna. Kuvat taas ei välttämättä tarvitsisi olla uudessa kuukausittaisessa ketjussa pakollisia, mutta jotta viestiin saataisiin muukin idea kuin listaus, olisi mukana hyvä olla tuotteen kuva/kommentointi/kuvaus. :wink:

starscream
Viesti:

ViestiKirjoittaja starscream » Pe Helmi 08, 2008 09:52

Kuukausi olisi mielestäni sopiva rajaus, joka antaisi myös paremman kokonaiskuvan siitä mitä toiset oikeasti ostavat, mutta sekin kelpaisi jos ihmiset malttaisivat odottaa edes yhden viikon ostokset yhteen viestiin.

"PS. Kuva ois kiva, mutta ei pakollinen."

kyuu kirjoitti:Tuen kuvavaatimusta, sillä se ei mielestäni ole kenellekään mahdotonta - vaivaa se tosin vaatii vähäsen. Jos ei omaa kameraa, voi aina katsoa myyjän sivuilta. [snip] Yksi lisäys voisi olla, että ostopaikan mainitsisi. Se on kuitenkin yleisimpiä jatkokysymyksiä etenkin vähän hienommille tuotteille.

Tuen ehdottomasti itse otettujen kuvien vaatimusta. Vaikka kuva olisi pimeässä kännykkä- tai webbikameralla otettu suttu, se on kuitenkin heti mielenkiintoisempi ja persoonallisempi kuin (usein kärpäsenkokoinen tai jopa väärä) kansikuva nettikaupan sivulla.

Minusta olisi myös lähinnä kiva, jos ketjussa olisi enemmän jatkokysymyksiä ja keskustelua ostoksista (ainakin jos aiheena olisi joku muu kuin mistä marketista tai kioskilta löytyi jo uusin FMA).

Tuc-keksi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuc-keksi » Pe Helmi 08, 2008 10:57

Jos kuva tulee pakolliseksi niin saattaa ainakin minun postini jäädä postailematta. Tiedä sitten kuka siitä kärsisi, mutta kuitenkin...

Ja mitä tulee moderointipolitiikkaan niin olen kyllä sitä mieltä että se on juuri sopiva. Siis tällä hetkellä hommat on niin että osa valittaa liian tiukaa (mitä se ei ole), osa sanoo liian lepsuksi (jyrkkä ehkä) ja osaa ei kiinosta tuon taivaallista (osittain minä sillä olen niin huoleton). Kuitenkin kaikkihan on menossa (toivottavasti) kaikkien kannalta parempaan suuntaan! On avattu Arcadianmäki jonne voi mennä purkamaan turhautumistaan huonoon keskusteluntasoon tai nyyppiin muutenkin. Huomasinpa myös sen, että Arcadiassa ei ole tullut vielä yhtään "huonoa" viestiä ja näyttää siltä että sisäänpääsykriteerit olivat liian jyrkkiä näille hunoille aineksille, jotka haluttiin sieltä ulos. Joten miksi valittaa? Be happy :D kunhan vain saan postata viimeisimmät ostokseni ilman kuvaa. Voin raportoida siihen vaikka pidemminkin mistä ostin, kuka myi ja tarkan ajan. Kerron myös ostoksen tärkeät tiedot: koostumuksen, tuoksun ja miltä se tuntuu, mutta kuva tulee aika jyrkäksi kriteeriksi... pitäisi jostain webistä vaan linkittää sitten...
"Rose... wand... floating... superior... crystal... eternal... beautiful... flower... genocide!"
Katsotut animeyt

haplo
Viesti:

ViestiKirjoittaja haplo » Pe Helmi 08, 2008 12:32

Omalta osaltani tulee silloin tällöin listattua hankintoja, ja Indion ehdotus sopii sikäli minulle, että kuukausi voi hyvinkin vierähtää että jaksan tai haluan kirjoittaa mitään ko. ketjuun.

Kuvista en ole niinkään varma. Sikälihän se on hyvä, että saadaan jokin roti ketjuun, mutta itse kannatan enemmänkin pientä kommentointia ostoksistaan. Kuvia on kiva katsella, varsinkin figuureista, mutta en minä vaan jaksa (ja itse asiassa haluakaan) alkaa näpsimään joka tuotteesta sellaista kuvaa että sen saisin edustavasti esille. Koska jos leveilemään ostoksillaan, tehtäköön se hyvin ja joskus hyvin voi olla ilman kuviakin. Kaikki on vain kiinni henkilöstä, joka istuu koneen ääressä. Sanallinen kuvaus, tunnelmat ostoksesta sekä mahdollisesti ostopaikka kyllä kelpaavat minulle.

Peesaillaan siis Indiota kun ehdotuskin oli hyvä.

leonichan
Viesti:

ViestiKirjoittaja leonichan » Pe Helmi 08, 2008 13:13

atti kirjoitti:Minusta tämä menee nyt liian pitkälle. Täällä aniki:ssa on liian kireä ja tiukka ilmapiiri. jos viesti on Moderaatoreiden mielestä väärä se poistetaan. ja tulee viesti yv:llä että viestisi on poistettu. Minusta tämä menee nyt pikkasen liian pitkälle. Herran jumala. koittakaa nyt vähä mettiä modet. että mitä teette. Täältä on poistunu väkeä muihin paikkoihin. SYYNÄ LIIAN KIREÄ VALVONTA.!

Haha, anteeksi ei nyt ole mitään kehittävää sanottavaksi tähän ketjuun, koska ei koko aiheena oleva topic kiinnosta. Piti vain päästä sanomaan, että tämä on takuulla yksi löysimmistä foorumeista moderoinnin osalta mitä olen kuunaan nähnyt, ellei nyt ihan rehellisiä tesmintäfoorumeita mukaan lasketa. Veikkaan että puolet foorumista katoaisi bittiavaruuteen, jos vähän liipasinherkempi mode saisi heiluttaa taikasauvaa joka kerta, kun viestin lukemisesta kasvaisi tappi otsaan. Ikävä kyllä sananvapautta ei saa rajoittaa tai porukka katoaa perustamaan omat tesmintäfooruminsa :P

Enpä tätä usein tee, mutta lähden nyt lentämään sillä rotflol-kopterilla ->
leonichan - Saradan... joku. Se kuka saa nakittaa muut tekemään kaikkea <3

"The Boy's High School Love Situation is Comparatively Often"

Jade-san

ViestiKirjoittaja Jade-san » Pe Helmi 08, 2008 13:55

Minulla on ehdotus. Entä jos ei enää leveiltäisi tuoreimmilla hankinnoilla?

Chibi Ryuu

ViestiKirjoittaja Chibi Ryuu » Pe Helmi 08, 2008 14:44

atti kirjoitti:Minusta tämä menee nyt liian pitkälle. Täällä aniki:ssa on liian kireä ja tiukka ilmapiiri. jos viesti on Moderaatoreiden mielestä väärä se poistetaan. ja tulee viesti yv:llä että viestisi on poistettu. Minusta tämä menee nyt pikkasen liian pitkälle. Herran jumala. koittakaa nyt vähä mettiä modet. että mitä teette. Täältä on poistunu väkeä muihin paikkoihin. SYYNÄ LIIAN KIREÄ VALVONTA.!

Oletko koskaan kuullut Kupolista? Esim. siihen verrattuna Anikin valvontaa ei voi sanoa tiukaksi. Eikä oikein muutenkaan. Ehkä jos sitä tiukennettaisiin kautta linjan, niin asiakeskustelu ei hukkuisi turhiin viesteihin. Mutta onhan olemassa tämä Arcadia niille, joita se kiinnostaa.

Viimeisiin hankintoihin en postaa juuri ollenkaan, koska pidän sitä aika turhana ketjuna, mutta jos kuva tulee pakolliseksi, niin en sitten senkään vertaa.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

ViestiKirjoittaja kyuu » Pe Helmi 08, 2008 15:28

Kertaanpa vähän ehdotettuja ideoita. Voisiko totuus olla esim. tällainen.

- hieman rajoitettu viestimäärä per käyttäjä tietyllä aikavälillä
- kuvan ottamista suositellaan muttei pakoteta
- ostopaikan ilmoittaminen ei-lehtipiste/anttilatuotteisiin

Aqvaario
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aqvaario » Pe Helmi 08, 2008 15:30

Onhan täällä välillä liian kireä valvonta mutta se on minusta siinä mielessä ihan hyvä että ei tule niitä kommentteja tai aiheita väärään paikkaan tai enemmän aiheita samasta asiasta kuin yksi. Itse olen monesti laittanut aiheen tai kommentin liian hätäisesti ja se on poistettu kun aihe tai kommenti on ollut jollain lailla "turha" mutta niitä ei ole enää tullut kun olen yrittänyt miettiä kommenttini sopivuutta tietyyn aiheesen ja aiheen sopivuutta taas tietylle aihealuelle ja tarkistanut mahdollisimman hyvin ettei haiheesta ole jo jonkinlaista kommenttia.

Mutta nyt itse asiaan. Kylähän sitä joskus tulee laitettua itsekkin viestiä siitä että mitä on tullut osteltua mutta nykyään se on jäänyt melkein kokonaan tavoista pois kun en joko muista tai sitten en vain ajattele sen laittamista. Onhan se joskus myös ärsyttävää jos näkee että joku on laittanut juuri tällaisen kommentin että; "Tulipa se naruto 1 kin nyt ostettua" EIKÄ mitään muuta.. Kommentti on vain jotenkin niiin laihan oloinen (sori vaan jos loukkaan jotakuta) että sitä pitäisi hieman lihavoittaa! Esim siirtämällä kertomista vaikka niin kauaksi aikaa että on ostanut jotain muutakin(?). Kuten jo aikaisemmin mainitsin itse en enää jaksa enää edes ilmoitella mitä kirjahyllyyn on ilmestynyt ja onhan siellä jo sitä sun tätä ja hieman tyhjääkin tilaa mutta olkoon.

Sipi kuittaa. Loppu.

Tsubasa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tsubasa » Pe Helmi 08, 2008 19:43

Furinji kirjoitti:Mieleeni tulee ainakin kaksi vaihtoehtoa:

1. Aikarajattu kommentointi tyylillä "Viime kuun hankintani" eli vain kerran kuussa kaikki saisivat suu vaahdoten kertoa ostaneensa inu1,fma2,naruto3,jne4

2. "Näytä viimeisimmät hankintasi" eli kuvia todisteeksi tai sitä ei tapahtunut.

3. Ketju hiiteen, ja foorumin taso paranisi. Miksi typeryyksiä pitää sietää?

Hassua... Minä törmään jatkuvasti kohtuullisen aikuisiin ja järkevästi keskusteleviin ihmisiin, jotka eivät edes halua osallistua Anikin keskusteluihin yksinkertaisesti siitä syystä, että foorumin taso on moderoinnin lepsuuden vuoksi kamala.

Kuinkahan paljon järkevää keskustelua tänne voisikaan syntyä, jos foorumin habitus ja maine eivät olisi niin demimäisiä?

pieceofheart
Viesti:

ViestiKirjoittaja pieceofheart » Pe Helmi 08, 2008 21:06

Saamme vain kiittää hyvästä valvonnasta, ilman sitä keskustelumme
olisi vaikka mitä.

Mutta emmekö voisi äänestää noista vaihtoehdoista vaikkapa kaksi,jotka toteutettaisiin joskus tulevaisuudessa?
  /l、

゙(゚、 。 7

l、゙ ~ヽ

じしf_, )ノ

Palaa sivulle “Neuvonta ja tekniikka”