Kiinnostusta astetta tasokkaampaan keskusteluun?

Tältä alueelta löydät keskustelualueiden yleiset ohjeet sekä Animeunionin tekniset tiedotteet. Palaute keskustelualueiden ja muun Animeunionin tekniikan toiminnasta tulisi osoittaa tälle alueelle.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

RevyFan

Re: Kiinnostusta astetta tasokkaampaan keskusteluun?

ViestiKirjoittaja RevyFan » Su Loka 12, 2008 13:38

Ok, eli tämä ei mene tästä mihenkään. Olisi ainakin helppo karsia Suomesta tiukkapipot. Otettaisiin selville ketkä on Anikin jäseniä ja niille nappi otsaan, meininki rentoutuis kummasti. Käsittämätöntä että tällä foorumilla ei ole ketään samanhenkistä, tai sitten kaikki ovat vaan jotenkin jo taantuneet. Noh, täytyy tässä kai sinnitellä kun muita "kunnon" foorumeja aiheesta ei Suomessa ole. Saatana ku mä niin mielelläni keskustelisin ja viettäisin aikaani täällä mutta kun säännöt on laatinut joku vitun Hitlerin pikkuveli. Mun viesteistä ei ole missään muussa foorumissa koskaan valitettu (ja olen rekisteröitynyt ja postannut aika monelle), olen ollut itse moderaattorina kahdella sivulla, toisella näistä edelleen. Kyllä tässä alkaa otsaan kasvaa sanonko mikä vähitellen.
Kill ´em all, baby!
LastFM || dA || myanimelist.net

madu
Viesti:

ViestiKirjoittaja madu » Su Loka 12, 2008 13:45

RevyFan kirjoitti:Ok, eli tämä ei mene tästä mihenkään. Olisi ainakin helppo karsia Suomesta tiukkapipot. Otettaisiin selville ketkä on Anikin jäseniä ja niille nappi otsaan, meininki rentoutuis kummasti. Käsittämätöntä että tällä foorumilla ei ole ketään samanhenkistä, tai sitten kaikki ovat vaan jotenkin jo taantuneet. Noh, täytyy tässä kai sinnitellä kun muita "kunnon" foorumeja aiheesta ei Suomessa ole. Saatana ku mä niin mielelläni keskustelisin ja viettäisin aikaani täällä mutta kun säännöt on laatinut joku vitun Hitlerin pikkuveli. Mun viesteistä ei ole missään muussa foorumissa koskaan valitettu (ja olen rekisteröitynyt ja postannut aika monelle), olen ollut itse moderaattorina kahdella sivulla, toisella näistä edelleen. Kyllä tässä alkaa otsaan kasvaa sanonko mikä vähitellen.

Ihan oikeasti, turha tulla nillittämään jos meno ei miellytä. Kukaan ei pakota seuraamaan just tätä foorumia joten jos sopeutuminen tuottaa ongelmia, ei muuta kun etsimään muita vaihtoehtoja. Kupolissa esimerkiksi meininki on niin letkeää ja ilmapiiri niin kiva ja kaikkea etten ainakaan itse jaksa seurata sitä, mutta ehkä se olisi sinulle kivempi vaihtoehto? Jos laajentaa sfäärinsä englanninkielisille foorumeille niin luulisi löytyvän jokaiselle jotain.

Furinji
Viesti:

ViestiKirjoittaja Furinji » Su Loka 12, 2008 13:51

Foorumeilla on yksi äärimmäisen oleellinen sääntö ja hyvin yksinkertainen sellainen: "Perustele"

Jo ala-asteelta opimme, että on aina joukko, joka ei vain jaksa ymmärtää, että vastauksia pitäisi joskus perustella.

Viestin pituudellehan ei ole mitään aliylirajaa, kunhan se on perusteltu. Jos siis viestin olemassa ololle ei ole pienintäkään syytä, niin se saa napin otsaan. Tämä tarkoittaa myös vastaavasti hienoa porsaanreikää toiseen suuntaan, että kaikki on sallittua, jos perustelut ovat oikeat ;)

Mutta tosiaan lämmittää kovasti kuulla, että foorumit ja säännöt ovat täyttä natsivaltaa, kun yleensä kuitenkin valitetaan vain, että sääntöjä ja moderointia ei ole ollenkaan. Mutta ei se mitään on hienoa, että mahtava voittoputki natseimpana moderoimattomana foorumina jatkuu... Tai jotain sellaista...

Tässäkin on nyt jälleen se sama kuin joka ikinen kerta, kun säännöistä jotain todetaan. Itketään vaan, että ne on perseestä niin perseestä, mutta mikä niissä sitten on perseestä? Se ei ikinä tahdo tulla esiin (Paha muuttaakaan sääntöjä, jos ei tiedetä mitä niissä pitäisi muuttaa). Onneksi uudet säännöt ovat jo kehitteillä salaisessa natsilaboratoriossa ja voin luvata, että monien mielestä ne tulevat olemaan perseestä. Loppujen mielestä niitä taas ei ole olemassa. Ihan totta kylpylä se vain on...
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

starscream
Viesti:

ViestiKirjoittaja starscream » Su Loka 12, 2008 15:09

Viestin pituus ja viestin laatu eivät mielestäni ole sama asia. Itse luen mieluummin lyhyitä viestejä joissa on paljon asiaa, kuin pitkiä joissa on vähän. Vaikka Vrykyli sanoi varmasti edellisellä sivulla jotain todella fiksua, keskittymiskykyni katkesi kahden ensimmäisen kappaleen jälkeen. Anteeksi siitä.

Arcadiasta puheenollen, senkin lukeminen on jäänyt vähiin mm. siitä syystä, että alueen tarkoitus melkeinpä näyttäisi olevan viestien pituudella, sivistyssanoilla ja kielellisellä nokkeluudella brassailu. Lisäksi monista aiheista olisi jo matalamman osallistumiskynnyksen keskustelu yleisellä puolella, jos oikeasti jaksaisi vielä jauhaa loleista tai fansubeista.

mmmmm
Viesti:

ViestiKirjoittaja mmmmm » Su Loka 12, 2008 16:30

starscream kirjoitti:Viestin pituus ja viestin laatu eivät mielestäni ole sama asia. Itse luen mieluummin lyhyitä viestejä joissa on paljon asiaa, kuin pitkiä joissa on vähän. Vaikka Vrykyli sanoi varmasti edellisellä sivulla jotain todella fiksua, keskittymiskykyni katkesi kahden ensimmäisen kappaleen jälkeen. Anteeksi siitä.

Hehe, vaikka et lukenutkaan kuin sen kaksi kappaletta niin ymmärsit kuitenkin mitä sanoin =D. Se että teksti on perusteltu ja muodollisesti pätevä, mutta sisällöltään tuollainen keinotekoisen ylipitkä läjä mutantin räkää, aiheuttaa tietysti saman tunteen mitä ne yhden hymiön äxDee -viestitkin. Ongelma siis on siinä, että se pakonomainen tarve vain selittää omia näkemyksiään, heijastuu samalla tavalla niin ylipitkissä brassailuviesteissä, että niissä lyhyemmissäkin - päämäärä sama, metodit erilaiset. Harvaa ne perustelutkaan oikeasti kiinnostaa.

Refyfan kirjoitti: Olisi ainakin helppo karsia Suomesta tiukkapipot

Kyllä, kritiikin vastaanottokyvyssä on meillä kaikilla runsaastikin kehittämistä, mutta aika rento meinikinhän täällä loppuunsa on - kukin pyöriköön omassa maailmassaan. Jos joku tai jotkut ottaa aivoon ja pahasti, voi yleensä ne jättää huomioimatta, henkilön statuksesta riippumatta. Jos viestejä poistuu, niin suhtauduttakoon sitten siihen sillä periaatteella, että ehkä kukaan muukaan olisi siitä vähempää välittänyt. Muistanethan, että postauksellasi kuitenkin puhut kaikille, tunsivat he sinut eli eivät. Se normaali chattaily, joka jossain tapauksissa olisi toivottavaa ja joissain ei, jää näin ollen kokonaan pois.

Ja arcadiasta nyt ei sen enempää, kuten sanottua, pidettäköön sitä oman käyttäjäkulttuurin heijastumisena samalla tavoin mitä näissä "heikomman argumentoinnin ja kielellisen ilmaisun" aiheissa.

RevyFan

ViestiKirjoittaja RevyFan » Su Loka 12, 2008 16:40

Alucard kirjoitti:PLIIS noudattakaa sääntöjä ja teette moderaattorien työstä huomattavasti helpompaa! Meillä on muutenkin miesvajausta ja varsinkin naisvajausta.

Vinkki, tarttukaa viesteihin jotka oikeasti vaativat sitä. :wink:

Furinji kirjoitti:Tässäkin on nyt jälleen se sama kuin joka ikinen kerta, kun säännöistä jotain todetaan. Itketään vaan, että ne on perseestä niin perseestä, mutta mikä niissä sitten on perseestä? Se ei ikinä tahdo tulla esiin (Paha muuttaakaan sääntöjä, jos ei tiedetä mitä niissä pitäisi muuttaa).

En tiedä ovatko säännöt perseestä vai niitä liian tarkasti noudattavat modit.

Ze Shoopuf kirjoitti:Tasokkuuteen taas: kyllä se olisi kiva, jos voisi hieman perustella tai luoda keskustelua. Pelkkä "lol isot silmät" ei ole kovin vakuuttava kommentti, kun siinä ei ollenkaan sanota, mikä niissä on vikana, miksei tykkää, mikä olisi parempi jne. Randomit kommentit kuten "lol fanarttia tulee kun jaksan tehdä" taas ovat turhia - ei ketään kiinnosta, että ehkä joskus tulee jotain fanarttia. Ihmisiä kiinnostaa se näkeminen tai siitä keskusteleminen.

Tämä tuli selväksi kyllä, kysymykseni on se että vaativatko nuo viestit moderaattorin sekaantumista? Kokiko joku nuo jotenkin häiritseviksi? Tekee jollain tapaa kauheen tuomitun olon ku tulee viesti: "VIESTISI ON POISTETTU TURHUUDEN TAKIA." Jos joku haluaa multa tarkempaa tietoa, hän voi sitä kysyä multa joko ketjussa tai privana ja siinä tapauksessa voisin mielellänikin sen viestin sitten editoida.

Mut joo, en mä halua itselleni huonompaa mainetta täällä enkä halua haastaa riitaa, ja pahoittelen aiempaa kielenkäyttöäni. = /
Kill ´em all, baby!

Lmmz
Otaking
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lmmz » Su Loka 12, 2008 16:41

RevyFan kirjoitti:Olisi ainakin helppo karsia Suomesta tiukkapipot. Otettaisiin selville ketkä on Anikin jäseniä ja niille nappi otsaan, meininki rentoutuis kummasti. [--] Saatana ku mä niin mielelläni keskustelisin ja viettäisin aikaani täällä mutta kun säännöt on laatinut joku vitun Hitlerin pikkuveli.

Uhkailet väkivallalla (vähän huono idea vitsailla nykysuomessa...), käytät voimasanoja ja lopuksi isket pöytään natsikortin.

Eiköhän tämä keskustelu ollut aika pitkälti tässä, ja jokainen osannee vetää tämän pohjalta johtopäätökset siitä, miten mielipiteisiisi pitää suhtautua.
Kosmos on laaja. | Tutturuu!

RevyFan

ViestiKirjoittaja RevyFan » Su Loka 12, 2008 16:54

Hei, pahoittelin jo kaikkea sanomaani. Jos otit itseesi, pyydän sitä anteeksi. Voinet ymmärtää että olin suhteellisen kiihtynyt, ja usko pois, kaikki ovat suhtatuneet mielipiteisiini alusta alkaen kielteisesti. Ja mitä tuo sitten kertoo itsestäsi kun poimit viestistäni yksittäiset mehevimmät palat ja tuomitset mut niiden perusteella?
Kill ´em all, baby!

Mikarin
Chibi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mikarin » Su Loka 12, 2008 17:07

Vastaanpa nyt minäkin vielä.

RevyFan kirjoitti:Vinkki, tarttukaa viesteihin jotka oikeasti vaativat sitä. :wink:

Jos foorumilta löytyy mielestäsi materiaalia joka vaatii Valvojien huomiota niin meillä on käytössä vallan näppärä "Käräytä Kaveri-nappula (Kuva) jota saa ja pitää käyttää jos säännöt ja Anikin taso nyt ylipäätään kiinostavat. Toisena vaihtoehtona on myös se, että voit pyrkiä itse Valvojaksi, heitä kaivataan.

RevyFan kirjoitti:En tiedä ovatko säännöt perseestä vai niitä liian tarkasti noudattavat modit.

Ainakin minulle peruskoulussa (Ja se on aika tuoreessa muistissa) opetettiin, että sääntöjä tulee noudattaa ja meidän koulussa oli meininki "Yhden oppitunnin verran (56,5 min) myöhästymisiä niin tunnin jälki-istunto" jne muut uhkailut, ja toteutuiko tämä käytännössä? No ei, ja se minua vasta risoikin kun jengi sai hyppiä opettajien nenille miten tykkäsivät kun opettajia ei selvästikkään kiinostanut antaa jälki-istuntoa tai mitään muita sanktioita. Ihmiset eivät piittaa säännöistä jos niiden rikkomisesta ei tule mitään sanktioita ja jos Valvojat eivät noudattaisi sääntöjä, jättäisivät ne viestit poistamatta ja kieliopit korjaamatta niin tämähän olisi suoraan kuin joku Villi Länsi.

RevyFan kirjoitti:
Ze Shoopuf kirjoitti:Tasokkuuteen taas: kyllä se olisi kiva, jos voisi hieman perustella tai luoda keskustelua. Pelkkä "lol isot silmät" ei ole kovin vakuuttava kommentti, kun siinä ei ollenkaan sanota, mikä niissä on vikana, miksei tykkää, mikä olisi parempi jne. Randomit kommentit kuten "lol fanarttia tulee kun jaksan tehdä" taas ovat turhia - ei ketään kiinnosta, että ehkä joskus tulee jotain fanarttia. Ihmisiä kiinnostaa se näkeminen tai siitä keskusteleminen.

Tämä tuli selväksi kyllä, kysymykseni on se että vaativatko nuo viestit moderaattorin sekaantumista? Kokiko joku nuo jotenkin häiritseviksi? Tekee jollain tapaa kauheen tuomitun olon ku tulee viesti: "VIESTISI ON POISTETTU TURHUUDEN TAKIA."

Jos viesti rikkoo sääntöjä tai ei edesauta mitenkään ketjussa käytävää keskustelua niin se todellakin on ns. turha, häiritsevä ja kyllä se vaatii Valvojien huomiota. Voin myös sanoa, että et todellakaan ole ainoa kenen viesti/viestejä on jouduttu poistamaan sisällöttömyyden takia, ja jos oltaisiin oikein natseja esimerkiksi tuolta Art Corner-ketjusta lähtisi samantien nuo kaikki "Hieno kuva"-kommentit, koska ne eivät ole rationaalista kritiikkiä joten kyllä tässä aika lepsuja ollaan ;>
Twitter | MAL | Last.fm | Livejournal |

23:53:50 @Furinji> Heterot jos mitkä on seksuaalivähemmistö otakuissa | When the seagulls cry, there are no survivors.

RevyFan

ViestiKirjoittaja RevyFan » Su Loka 12, 2008 19:28

Paranoidfox kirjoitti:Vastaanpa nyt minäkin vielä.
RevyFan kirjoitti:En tiedä ovatko säännöt perseestä vai niitä liian tarkasti noudattavat modit.

Ainakin minulle peruskoulussa (Ja se on aika tuoreessa muistissa) opetettiin, että sääntöjä tulee noudattaa ja meidän koulussa oli meininki "Yhden oppitunnin verran (56,5 min) myöhästymisiä niin tunnin jälki-istunto" jne muut uhkailut, ja toteutuiko tämä käytännössä? No ei, ja se minua vasta risoikin kun jengi sai hyppiä opettajien nenille miten tykkäsivät kun opettajia ei selvästikkään kiinostanut antaa jälki-istuntoa tai mitään muita sanktioita. Ihmiset eivät piittaa säännöistä jos niiden rikkomisesta ei tule mitään sanktioita ja jos Valvojat eivät noudattaisi sääntöjä, jättäisivät ne viestit poistamatta ja kieliopit korjaamatta niin tämähän olisi suoraan kuin joku Villi Länsi.

No joo, hiukka samoilla linjoilla kyllä tuon kanssa, itse ollut aika mallioppilas koulussa ja sama asia nakertanut kuin suakin. Jotenkin vain tuntuu todella tiukalta tämä meno, että korjaillaan kielioppia ja poistetaan näinkin herkästi viestejä (vaikka taas mainitsemasi viestit toisaalta säästetään). Noh, mielipidekysymys että mikä linja tässä sitten on oikea, koska en tietenkään kirjoita viestiä tietäen että se tullaan samantien poistamaan. Koitan tässä nyt pärjäillä ja kirjoittaa harkitumpia viestejä(eli tulen kirjoittamaan pirun harvoin! xD). Pahoittelen vielä kerran tästä hässäkästä joka ei johtanut mihenkään kenenkään osalta. :D
Kill ´em all, baby!

mantelikukka

ViestiKirjoittaja mantelikukka » Ma Helmi 03, 2014 19:23

toimiiko tämä pelastus myös itse coneissa? :D tiedän pari ihmistä conipaikoilla jotka sanovat todella inhottavia asioita toisista cossereista ääneen tai heille päin naamaa :/ tekee toisille huonoa oloa..

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

ViestiKirjoittaja kyuu » Ma Helmi 03, 2014 23:25

Kun ketjua on taas tökitty, laitanpa varoiksi pienen lisän. Muistutan tässä kohtaa näin yleisesti, että kun Aniki perustettiin n. 10 vuotta sitten, silloiset harrastajat keräilivät vapaaehtoisia ylläpitämään, sopimaan säännöistä ja niin edelleen, jotta ne vastaisivat sitä mitä halutaan.

Tuon 10 vuoden aikana aika moni sääntö, käytäntö ja asetus on muutettu, koska ne eivät ole olleet enää sopivia siihen tilanteeseen. Jos joltain osin tuollainen fiilis tulee, rohkaisen edelleenkin avaamaan keskustelua. Se on aikas harvinaista nykyään että on tämänkin kokoinen keskustelualue, jota pyöritetään ilman kaupallisia intressejä taustalla, joten täällä jos missä pitää korostaa tasapäisyyttä. Tämä ei ole palveluntarjoajalta palvelun käyttäjille, vaan harrastajilta toisille harrastajille. Säännöt eivät tule ylhäältä, vaan keskeltä.

Palaa sivulle “Neuvonta ja tekniikka”