Yksittäiset kysymykset

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

-Dist

Re: Yksittäiset kysymykset

ViestiKirjoittaja -Dist » Ma Tammi 31, 2011 21:39

^Tuskin sillä kuten kirjoitin, kun tuotteet tilataan pitää tilaus heti maksaa, mutta postikuluja ei näe mistään.

Tosin kympin postarit ei minusta ole kovinkaan paljon, ja olen 100% varma että ovatkin vähintään kympin. Kauppa ei siis tietenkään sovellu sellaiselle joka haluaisi tilata vain yhden paketin. Mutta jos tilaat vaikka 20 pakettia 20x1.5 dollaria sekä kympin postarit, maksaa 20 pakettia näin ollen n. 30 euroa joka on erittäin halpaa jos verrataan Manga Cafen/Tokyokanin hintoihin.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

LeatherBee

ViestiKirjoittaja LeatherBee » La Helmi 05, 2011 17:13

Hmm, en taidakaan tilata tuolta kun postikulut tulisivat todella kalliiksi. Postarit näkyivätkin check out -vaiheessa ennen maksua, itselläni olisi tullut halvemmalla postitusmenetelmällä $38.70 n. $20 arvosta tuotteita. Kalliimpi olisi ollut lähemmäs $50.

NapaJapanissa tuotteiden hinnat ovat korkeammat, mutta postikulut halvemmat. Taidan kokeilla tilata täältä :3

-Dist

ViestiKirjoittaja -Dist » La Helmi 05, 2011 17:22

Niin siis mistä ? Tossa on tasan kaks Checkout vaihtoehtoa, Amazonin tai Googlen kautta. Googlessa herjaa ''
CTC Food International, Inc. / AFG ei toimita tähän osoitteeseen Google Checkoutin kautta
Sinulla ei tällä hetkellä ole voimassa olevaa toimitustapaa. '' ja Amazonissa taas herjaa seuraavanlaista :

We're sorry, but we're currently having problems retrieving order details from the merchant, and cannot process your order. Please return to the merchant's website and try placing your order again.

Niin, ja Pockyjahan saa myös JLististä. Tällä hetkellä -20% hinnoista jos ostaa enemmän kuin kymmenen, joten hinnat samaa luokka NapaJapanin kanssa.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

LeatherBee

ViestiKirjoittaja LeatherBee » La Helmi 05, 2011 18:03

Mutta JListissä ei harmikseni olekaan sitten muita juttuja, joita kaipaan :/

Painoin ihan ylintä check out -nappia, en googlea tai amazonia, koska minulla ei kumpaakaan noista tileistä ole (vaikka olisi varmaan viisasta hankkia). Tuosta napista voi maksaa paypalilla ja ainakin, jos olet kirjautunut sivulle, se näyttää postikulut automaattisesti osoitteen mukaan. En tiedä sitten näkyykö nappula, jos ei ole kirjautunut, mutta ainakin minulla toimii.

-Dist

ViestiKirjoittaja -Dist » La Helmi 05, 2011 19:14

Vertailinpa sitten huvikseni ja en kyllä tajua miksi haluat tilata NapaJapanista. Otin esimerkiksi 50 pakettia Pockyja ( Lähinnä sen takia koska jos tilaisin, ostaisin enempi kerralla niin ei tarvitse useamman kerran tilata ) ja alla hinnat :

Total: $164.20 AsianfoodGrocer
Total: $200.75 NapaJapan

NapaJapanissa on siis paljon kalliimmat tuotteet kuin tuossa ensimmäisessä, joten postikuluista huolimatta tuo ylempi on halvempi.

Sitä paitsi AsianfoodGrocer lähettää USPS International Priorityllä joka tietääkseni tarkoittaa sitä että posti tai kuriirifirma tuo paketin kotiovelle muutamassa arkipäivässä, kun taas NapaJapanista tulisi SAL paketilla jossa ei ole vakuutusta ja lähetyksessä kestää 3-6 viikkoa. NapaJapanin vastaava lähetys jossa posti tuo ovelle asti ja lähetys on nopea on EMS, jolloin tilauksen hinta nousee jo 250 dollariin.

Olettaen että paketti ei jäisi tulliin ( en tiedä tullirajaa elintarvikkeissa ), niin 50 paketin hinnaksi tulisi 120 euroa AsianFoodGrocerista .. ei liene paha hinta .. Mitähän nuo maksaa suomessa, 4 euroa paketti ?

Ps. Tuohon Checkout nappiin .. olen sokea :mrgreen: .. Huomasin vaan aina sen Amazon ja Google napin siinä.

LeatherBee

ViestiKirjoittaja LeatherBee » La Helmi 05, 2011 19:39

Niin, jos tilaa pockya isoissa erissä, niin siinä tapauksessa olet oikeassa :3 Itse tosin olisin tilaamassa vähemmän ja erilaista tavaraa, jolloin NapaJapan tulisi halvemmaksi.

NapaJapanissa tilaukseni EMS-postarit olisivat $35, joka on siis vähemmän kuin Asian Food Groceryllä (halvimmillaan $38.70). Yhteensä tilaukseni NapaJapanista tulisi maksamaan $64.40 kalliimmillaan. Hitusen enemmän kuin jos tilaisin Asian Food Grocerystä, mutta olisinkin tilaamassa NapaJapanista reippaasti enemmän juttua. Eli kaikenkaikkiaan NapaJapan on minun tapauksessani halvempi, koska saan parilla lisädollarilla enemmän erilaisia herkkuja. Tietysti jos päätän ottaa halvemman postitustavan, niin summa olisi jopa pienempi kuin Asian Food Grocerysta tilatessa.

Toinen syy.. NapaJapanin valikoima on enemmän mieleeni ^^ Olen valmis pulittamaan muutaman dollarin enemmän erikoisemmista tuotteista, joita en oikein muualta saa.

Lyhyesti siis, loppusumma riippuu ihan siitä mitä tilaa. Itse en tahdo pelkästään pockya, joten NapaJapan on minulle sopivampi vaihtoehto.

VampireNaomi

ViestiKirjoittaja VampireNaomi » Ma Maalis 07, 2011 15:09

Osaako joku suositella suomalaista nettikauppaa, joka toimittaisi DVD:tä Ruotsiin? Törmäsin ruotsalaiseen Sandybell-faniin, joka haluaisi sarjan suomalaisen boksin, koska ruotsalaisessa boksissa on ääniraita vain ruotsiksi ja viimeiset seitsemän jaksoa puuttuvat. Tuntuu kuitenkin olevan tosi hankalaa saada boksia Ruotsiin ellei sitten kaveri toimita. En tunne tätä henkilöä ollenkaan, joten tuskin alamme mitään yksityisesti värkkäämään.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Guardian of the Spirit 12/26]
Anime- ja mangablogini

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » Ma Huhti 04, 2011 23:32

Mitä nämä ovat suomeksi http://global.ebay.com/search?Query=acr ... r&Region=0 = "acrylic riser" tai "display riser"? Meinaan löytyyköhän noita ihan täältä kotimaasta vai täytyykö minun oikeasti alkaa ostamaan ihan jostain muualta. Näyttäisi figuurit kivemmalta hyllyssä ja sillai. Pitää vain etsiä & löytää sopivan kokoisia kappaleita.

finnleo
Viesti:

ViestiKirjoittaja finnleo » Ti Huhti 05, 2011 05:01

Hibine kirjoitti:Mitä nämä ovat suomeksi http://global.ebay.com/search?Query=acr ... r&Region=0 = "acrylic riser" tai "display riser"? Meinaan löytyyköhän noita ihan täältä kotimaasta vai täytyykö minun oikeasti alkaa ostamaan ihan jostain muualta. Näyttäisi figuurit kivemmalta hyllyssä ja sillai. Pitää vain etsiä & löytää sopivan kokoisia kappaleita.

"Akryylitaso"lla löytyy suomestakin.

Rautakaupoistahan (ainakin paikallisesta rautiasta) saa pleksiä metritavarana jos itse haluaa koittaa kanttaamista. Sahaavat kaiketi valmiin mittaiseksikin paikoittain. Tosin mahdolliset palovammat voivat tulla kaupantekijöisiksi.

Helpompi tapa, että tekee puusta päädyt ja suorasta pleksistä portaikon.

Itse kanssa taisin ehdottaa lasitiilien käyttöä jollekkin tutulle joka pohti samaa, joskin ei taida olla kauhean halpa

Bijou

ViestiKirjoittaja Bijou » Ti Huhti 05, 2011 19:02

Animea netistä ostaessa olen törmännyt tollaiseen julkaisuun kuin Anime Legends aika monta kertaa. Usein nämä julkaisut ovat vielä älyttömän halpoja muihin verrattuna. Haluaisin vaan kysyä että tietääkö kukaan mikä on tämä Anime Legends, miksi se on niin halpaa ja kannattaako tälläisiä edes ostaa (esim. kärsiikö laatu)?

En löytänyt googlesta tähän apua.

Indio

ViestiKirjoittaja Indio » Ti Huhti 05, 2011 19:33

Bijou kirjoitti:Animea netistä ostaessa olen törmännyt tollaiseen julkaisuun kuin Anime Legends aika monta kertaa. Usein nämä julkaisut ovat vielä älyttömän halpoja muihin verrattuna. Haluaisin vaan kysyä että tietääkö kukaan mikä on tämä Anime Legends, miksi se on niin halpaa ja kannattaako tälläisiä edes ostaa (esim. kärsiikö laatu)?

En löytänyt googlesta tähän apua.

Anime Legends on Bandain nimitys halpisjulkaisuilleen, käytännössä muutaman vuoden takaisia sarjoja pakattuna uudestaan yhteen tiiviiseen pakkaukseen ilman alkuperäisjulkaisun extroja. Eivät siis välttämättä mitään todellisia "legendoja" ole, mutta on siellä joukossa hyviäkin sarjoja. En ole vertaillut julkaisuja tarkasti toisiinsa, mutta isompaa valittamista noista Anime Legends versioista ei ainakaan minulla ole; DVD-levyjen määrän ollessa sama on kuvan ja äänen laatukin useimmiten kaiketi sama, eli lähinnä tuo bonusmateriaalin puuttuminen on ainoa kyseisten julkaisujen heikkous.

Sen sijaan varsinkin Funimationin uusimmissa halpisjulkaisuissa on jaksot usein ängetty pienemmälle levymäärälle, jolloin laadusta on ehkä jouduttu tinkimään (esim. moni 13-osainen sarja on julkaistu alunperin kolmella levyllä, nyt ne on pakattu kahdelle). Toki aina eivät alkuperäisetkään julkaisut välttämättä ole olleet huippulaatuisia, vaikka levyillä olisi ollut reilusti tilaa...

Bijou

ViestiKirjoittaja Bijou » Ti Huhti 05, 2011 20:11

Kiitos, tuosta oli suuri apu :)

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » Ti Huhti 05, 2011 21:28

finnleo kirjoitti:"Akryylitaso"lla löytyy suomestakin.

Rautakaupoistahan (ainakin paikallisesta rautiasta) saa pleksiä metritavarana jos itse haluaa koittaa kanttaamista. Sahaavat kaiketi valmiin mittaiseksikin paikoittain. Tosin mahdolliset palovammat voivat tulla kaupantekijöisiksi.

Helpompi tapa, että tekee puusta päädyt ja suorasta pleksistä portaikon.

Itse kanssa taisin ehdottaa lasitiilien käyttöä jollekkin tutulle joka pohti samaa, joskin ei taida olla kauhean halpa

Jeps, kiitoksia.

Näyttää nimi "tuotetaso"kin olla käytössä.

Olisin tosin ollut vailla ihan valmiita tasoja, ei aikaa eikä osaamista alkaa itse rakentelemaan. Vähän köyhästi googlettamalla noita kans löysin. Ja jos löysin jotain, niin aika kalliita vielä olivat :[ Valikoimatkin tosi suppeita.

Kissansilmä

ViestiKirjoittaja Kissansilmä » La Touko 07, 2011 12:38

Kysyisin, että onko kenelläkään kokemuksia Cosplay House-nimisestä nettikaupasta? Lähinnä tulevaisuuden kannalta ajattelin, jos sieltä joskus jotain peruukkeja tilaisi. Tässä linkki sivulle: http://www.cosplayhouse.com/
He takes on the world all in a stride, and your wounds will be his scars
So won't you remember when the night comes
He will need your open arms
For to be invincible, he needs your love

Super-taro

ViestiKirjoittaja Super-taro » Ti Kesä 14, 2011 03:16

Hyvin tärkeä kysymys! Tietääkö kukaan euroopassa toimivaa nettikauppaa, joka myisi Nao (pelistä Mabinogi) -nendoroid figuuria? Haluaisin ehdottomasti sellaisen :<
Tässä on kuva :3Kuva

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”