The Book Depository

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Chiharu
Viesti:

Re: The Book Depository

ViestiKirjoittaja Chiharu » La Tammi 08, 2011 16:38

Minulla ei ollut mitään suurempia ongelmia tuon tilauksen kanssa, tilasin joskus joulukuun alkupuolella ja kaikki kirjat yhtä lukuunottamatta tulivat perille kahden viikon sisään. Viimeistä sai odotella tammikuun alkuun, vaikka tuote näytti "dispatched" -tilaa melkein ensimmäisenä noista kirjoista. Mutta tuli sentään perille ilman että tarvitsi lähettää palautetta. :>

K8Skies

ViestiKirjoittaja K8Skies » Ma Tammi 17, 2011 20:15

Heh, eipä mennyt kauaa siitä kun mietin miten noiden peruutettujen julkaisujen pre-orderien käy.
BookDepo palautti aivan yllättäen tilille Kage Kara Mamoru neloseen sijoitetut rahat. Kaikki 5,85€ ja vielä ylimääräiset 0,35€ päälle. En tosiaan ole mitään noista tilauksista kysellyt enkä aiokaan, mutta hassua että nyt, melkein puolitoista vuotta myöhemmin päättävät refundata vain yhtäkkiä tuon yhden pokkarin. Eikä tuo edes ollut vanhin tai uusin jumitilaus.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

-Dist

ViestiKirjoittaja -Dist » Ma Tammi 17, 2011 21:00

Mihin tuonne pitää ottaa yhteyttä jos ei kirjat saavu ? Nyt on mennyt kuukausi tilauksesta ja ainoastaan Vol.19 puuttuu .. En pysty jatkamaan lukemista ilman tuota volaa .. ärsyttää :/. Epäilen ettei se kyllä ole tulossa koska muut volat tulleet jo viikko-pari sitten.

Laitoin siis viestiä johonkin Complaints osioon mutta en saanut mitään vastausta .. >=(
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

madu
Viesti:

ViestiKirjoittaja madu » Ma Tammi 17, 2011 21:06

Mä pistin ihan vaan tuosta:

http://www.bookdepository.co.uk/contactus

Ja "order tracking" alavalikosta. Vastaus tuli suunnilleen vuorokauden sisään (vaikkakin sisältö oli tyyliin "ei me voida tehä oikein mitään" kun kirja oli lähetetty mutta häviksissä matkan varrella).

Tounis

ViestiKirjoittaja Tounis » Ma Tammi 17, 2011 21:08

-Dist kirjoitti:Mihin tuonne pitää ottaa yhteyttä jos ei kirjat saavu ? Nyt on mennyt kuukausi tilauksesta ja ainoastaan Vol.19 puuttuu .. En pysty jatkamaan lukemista ilman tuota volaa .. ärsyttää :/. Epäilen ettei se kyllä ole tulossa koska muut volat tulleet jo viikko-pari sitten.

Laitoin siis viestiä johonkin Complaints osioon mutta en saanut mitään vastausta .. >=(

Kun meitin tilaukset ei meinannu millään saapua, lähetin viestin sillain, että vastasin siihen tilausvahvistukseen. Tällä tavoin ainakin he näkevät heti, että mistä tilauksesta ja kenestä tilaajasta on kyse, mikä varmaan nopeuttaa asian käsittelyä. Kannattaa koittaa! Vastauksessa meni mulla tosiaan se ~vuorokausi.
mal | blog | band || [23:17] <+Tutka> Aniki - paikka jossa Touniskin näyttää fiksulta

Meza
Viesti:

ViestiKirjoittaja Meza » To Tammi 20, 2011 02:21

Tilasin viimekuun aikana Bookdeposta viisi kirjaa liikkeen kokeilun vuoksi, joista viimeisin kopsahti alkuviikosta perille. Omalle kohdalle ei onnekseni osunut noita ketjussa muiden mainitsemia osoitevirheitä tai muuta rapaa. Toimitusajat vaihtelivat kirjojen kohdalla 2-3 viikon paikkeilla.

Saapumiskunnot puolestaan jättivät minut hyvin hämmentyneeksi. Kaksi kirjaa tuli jäätävässä kunnossa, yksi ok:ssa ja kaksi priimassa. Pahimmissa olivat jopa kulmat rullalla ja niiden kohtalo on kierrätyskeskus kun olen saanut luettua. Sen sijaan nuo kaksi priimakuntoista ovat liki 8 vuotta sitten julkaistuja ja aikalailla soldout monessa muussa paikassa, joten... miten minä tästä ostokokemuksesta nyt järkevän ensikuvan itselleni luon.

En rakastunut liikkeeseen, enkä varmaankaan tule lähiaikoina yrittämään tilata mitään, mutta kenties joissakin yksittäistapauksissa tulen turvautumaan Bookdepoon vielä tulevaisuudessa.

Kunto > hinta, minun kirjoissani.

EDIT
@-Dist: Liikaa vaivannäköä yht. 10 euron vuoksi etenkään kun sain tästä ketjusta käsityksen että liike on jokseenkin vastahakoinen tuollaiseen. Mikään takaisi että uudet kopiotkaan tulisi hyvässä kunnossa... :I Jotkin ulkomaalaiset kaupat harrastavat muutoinkin sitä politiikkaa että huonokuntoisimmat kirjat ulkomaille, koska palautus/korvausjärjestelmä asiakkaille liian vaivanloista.
Viimeksi muokannut Meza, To Tammi 20, 2011 05:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

-Dist

ViestiKirjoittaja -Dist » To Tammi 20, 2011 03:20

^Tai jos vaan laittaisit mailia että näin kävi, ja lähettävät luultavasti uudet kirjat sinulle joiden kunto on tällä kertaa toivottavasti hyvä. Postihan tuossa on varmaan nuo saanut noin huonoon kuntoon .. Ainakin kaveri, joka asustelee briteissä on sanonut ettei viitsi postitse tilata juurikaan mitään Royal Mailin takia kun tulee huonokuntoisena perille.

Edit : Bookdepo laitto viestiä että laittoivat uuden tulemaan. Hassua kylläkin, tuo puuttuva kirja saapui sitten myöskin tänään. No ei haittaa kyllä että laittavat uuden tulemaan, tämä oli oudolla tavalla vänkyrä, tuosta keskeltä taittunut jne :S .. Missälie seikkaillut kuukauden päivät.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » To Maalis 31, 2011 21:25

Sain tuossa pari viikkoa sitten tällaisen kappaleen: kuva01 kuva02 kuva03. Laitoin siis viestiä puljulle kuvien kanssa ja sain uuden tilalle.

Tällainen samanlainen tapaus kävi pari vuotta sitten yhden NANA-pokkarini kanssa (mistä olen varmaan useamminkin täällä maininnut), tosin se oli huomattavasti kehnommassa kunnossa. Juuri eilen satuin tuon NANAn kaapin pohjalta löytämään ja yllätyin, sillä luulin Kuro-pokkarin oleva se vääntyneempi.

Tounis

ViestiKirjoittaja Tounis » To Maalis 31, 2011 21:32

Hibine kirjoitti:Sain tuossa pari viikkoa sitten tällaisen kappaleen: kuva01 kuva02 kuva03. Laitoin siis viestiä puljulle kuvien kanssa ja sain uuden tilalle.

Geh! Meitsillä oli muuten samainen pokkari samaisessa kunnossa, mutta olin tunkenu sen paketin avaamattomana reppuun, joten tulkitsin tietysti niin, että se oli ryttääntyny repussa! En ole niin tarkka pokkareiden kunnosta muutenkaan, mutta höhkistä että se tosiaan oli bookdepon päässä se vika.
mal | blog | band || [23:17] <+Tutka> Aniki - paikka jossa Touniskin näyttää fiksulta

Kartikay

ViestiKirjoittaja Kartikay » To Touko 26, 2011 11:16

Itse olen tilaillut liikkeestä nyt parin vuoden ajan ja kaikki kirjat ovat olleet uskomattoman hyvä kuntoisia täällä verrattuihin palautteisiin nähden. Lisäksi olen tehnyt ennakko tilauksia kirjoista joiden painamis päivämäärää ei ole edes ollut tiedossa mutta kivana yllätyksenä vuoden päästä tilauksesta luukusta tupsahtelee uusia narutoja <3

Ainoat ongelmat mitkä nyt on tullut vastaan että kaupassa on alkanut oleen myös vieraskielistä kirjallisuutta ja kieltä ei kerrota missään kohtaa paitsi jos katsoo kirjan tiedoista painajan ja googlettelee sitten sitä kautta paino talon maan. No nyt pitää tällä viikolla laitella viestiä että kiinostaisiko ottaa takasin saksan kielisiä Love Hinoja...itsellä ei oikein saksa nappaa..
Muutenkin "ostoskori"-näkymä on aivan perseestä. Kuvia mutta ei oikeita tietoja tiiviissä listassa. Perus preussilaisen ajattelun omaavana siinä pitäisi olla:
Tuotteen nimi|Kieli|Kustantaja|Saatavuus|Hinta|Määrä.

Nykyisin kun sattuu olemaan sekava hässäkkä jossa on vain ilmaisesta toimituksesta, hinnasta ja määrästä sekä kuvia jotka vievät tilaa ruudulta enemmän kuin olisi oikeasti myyntivaiheessa tarvetta. Lisäksi ostoskorista puuttuu täysin järjestys josta näkisi nimikkeet esim A1,A2,A3,B1 jne järjestyksessä mutta ei. Kaikki on täysin sekaisin ilmeisesti jonkin asteisen julkaisupäivämäärän mukaan jolloin nro 51 saattaa olla ennen numeroa 50.

Kannattaa muistaa että jotkut painotalot päästävät markkinoille vikaantuneita kirjoja markkinoille joissa saattaa olla jo valmiiksi vääntynyt useampi sivu taikka koko kirja. Pakkauksesta yleensä näkee onko lähetystä kohdeltu kaltoin logistiikassa vai onko tavara ollut epäkuranttia jo lähtiessä.

Lyhyesti siis:
+ Ilmainen toimitus
+ Kilpailukykyiset hinnat!
+ Nopea toimitus
+ yksittäispakattuja eli ahkera postimies lappaa 50 mangaa nopeasti luukusta eteiseen(ei tarvitse noutaa erikseen postista)

- Epäselvä nettikauppa

Antaisin arvosanaksi 1-5 asteikolla 3. Epäselvyys kaupassa johtaa helposti väärän kielisiin tilauksiin ja määrien tarkistaminen isoista tilauksista on vaikeaa rivien hyppiessä miten sattuu. Tästä huolimatta suosittelen mutta kannattaa olla tarkkaavainen tilatessa!

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » To Touko 26, 2011 12:19

Itse en ole kyllä koskaan edes vahingossa meinannut ostaa mangaa väärällä kielellä. Mielestäni kielen saa hyvinkin nopsaan selville kun vain vilkaisee kirjan tietoja eli kuka kustantaa. Voisihan se info olla esillä siinä aivan heti (esmes kun laitat hakusanaksi jotain ja saat listan kirjoja) mutta toisaalta ei minua yksi ylimääräinen hiirenklikkaus haittaa laisinkaan.

Ostokoriin tosin toivoisin itsekin jotain järkeä. Eli jos ostaa monta eri numeroa samasta sarjasta, niin ne saattavat hyppiä listassa ihan missä sattuu u__u Kirjojen nimikkeetkin voisivat olla yhtenäisempiä, sillä joidenkin väliin on tungettu esim. sana "(Manga)" ja joissakin tätä ei ole lainkaan, ainostaan sarjan nimi ja osan numero.

Fazi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Fazi » To Touko 26, 2011 13:38

Itse olen yhden kirjan Book Depositorylta tilannut, tosin Amazonin kautta. Ei ollut mangaa, mutta whatever..
Tuli todella nopeasti perille, taisi olla alle viikossa, ja loistavassa/uudenveroisessa kunnossa tuo on. Maksoi vaivaiset yhdeksän pennyä eli noin 1,05€ (tosin postikulujen kanssa koko tilaus maksoikin about vitosen) ja kirjassa on 144 sivua, joten en voisi kehua kovinkaan kalliiksi mestaksi : D
En sitten tiedä mistä tämä kaikki negatiivinen palaute tässä töpössä. Itseäni Royal Mail on palvellut hyvin sekä BD'n sekä Brittein Amazonin kanssa, joten...

Katsoo jos joskus enemmän tilaan kyseisestä paikasta, mutta tähän mennessä voin ihan lämpimästi suositella.
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Merryl

ViestiKirjoittaja Merryl » To Touko 26, 2011 14:52

Kartikay kirjoitti:Ainoat ongelmat mitkä nyt on tullut vastaan että kaupassa on alkanut oleen myös vieraskielistä kirjallisuutta ja kieltä ei kerrota missään kohtaa paitsi jos katsoo kirjan tiedoista painajan ja googlettelee sitten sitä kautta paino talon maan. No nyt pitää tällä viikolla laitella viestiä että kiinostaisiko ottaa takasin saksan kielisiä Love Hinoja...itsellä ei oikein saksa nappaa..

Itse toimin aina niin, että suunnistan englanninkielisen kustantajan sivuille, poimin sieltä talteen haluamani kirjan isbn:än ja liitän sitten sen bookdepon hakukoneeseen. Näin ei takuulla tule tilatuksi väärää kirjaa. :) Enkkumangan kustantajat puolestaan saa selville vaikkapa wikipedian tai animenewsnetworkin kautta.

Ja juu, itsellänihän Bookdepository on toiminut mangaostosten kantapaikkana helmi-maaliskuusta 2008. Vain ne kirjat, joita ei tuolta ole saatavissa hommaan jostain muualta. Enpä tosiaan ole näin halpaan, uutena kaupiteltavaan enkkumangaan törmännyt missään muualla, postarit se 0€, toimitusajat edellisiin seikkoihin suhteutettuna nopeat/kohtuulliset, tuotteet lähes aina täysin huippukuntoisia ja asiakaspalvelukin pelaa ihan ookoosti. Aivan hiljattain joudun ensimmäistä kertaa pyytämään heitä lähettämään uuden kirjan huonokuntoisena perille tulleen tilalle (ei yhtään niin räikeä kuin Hibinen tapaus, mutta olen varsin tarkka mangojeni kunnosta), ja näin he myös tekivät ripeästi pahoittelujen saattelemana.

Vielä paremmaksi putiikin palvelu muuttuisi, jos ottaisivat käyttöön sen Amazon-tyylisen ratkaisun (?) jossa ostokorin voi ikään kuin tallentaa ja suorittaa ostokset myöhemmin. Että jos esim. ei juuri kyseisellä hetkellä ole ylimääräistä rahaa, niin voisi silti klikkailla haluamansa kirjat valmiiksi koriin, tallentaa se ja ostaa korin sisältö myöhemmin ilman, että kaikkia kirjoja tarvitsee uudestan hakea ja lisätä koriin. Pitääpi katsoa josko vaivautuisi pistämään asiakaspalautetta aiheen tiimoilta.

-Dist

ViestiKirjoittaja -Dist » To Touko 26, 2011 15:06

Fazis kirjoitti:Itse olen yhden kirjan Book Depositorylta tilannut, tosin Amazonin kautta. Ei ollut mangaa, mutta whatever..
Tuli todella nopeasti perille, taisi olla alle viikossa, ja loistavassa/uudenveroisessa kunnossa tuo on. Maksoi vaivaiset yhdeksän pennyä eli noin 1,05€ (tosin postikulujen kanssa koko tilaus maksoikin about vitosen) ja kirjassa on 144 sivua, joten en voisi kehua kovinkaan kalliiksi mestaksi : D
En sitten tiedä mistä tämä kaikki negatiivinen palaute tässä töpössä. Itseäni Royal Mail on palvellut hyvin sekä BD'n sekä Brittein Amazonin kanssa, joten...

Katsoo jos joskus enemmän tilaan kyseisestä paikasta, mutta tähän mennessä voin ihan lämpimästi suositella.

Oli Amazonin kautta tai ei mutta Bookdepossa on ilmaiset postikulut joten mahtoiko olla sittenkään Bookdepo .. Normaalisti joka tapauksessa bookdepon mangat on 5-8€ luokkaa, ei postikuluja. Selvästi siis halvempaa kun fantsusta 12€ mangat -_-

Ylempään : Klikkaile ne mangat Wishlistiin sen sijaan että klikkailet ne ostoskoriin .. problem solved.

Fazi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Fazi » To Touko 26, 2011 15:21

-Dist kirjoitti:
Fazis kirjoitti:Itse olen yhden kirjan Book Depositorylta tilannut, tosin Amazonin kautta. Ei ollut mangaa, mutta whatever..

Oli Amazonin kautta tai ei mutta Bookdepossa on ilmaiset postikulut joten mahtoiko olla sittenkään Bookdepo .. Normaalisti joka tapauksessa bookdepon mangat on 5-8€ luokkaa, ei postikuluja. Selvästi siis halvempaa kun fantsusta 12€ mangat -_-

Kyllä oli kun kerran BookDepon laskukin tuli. Postikulut saattoivat johtua nimenomaan siitä, että tilasin Amazonin kautta.
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”