Play-Asia

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

jw

Play-Asia

ViestiKirjoittaja jw » Ti Loka 02, 2007 08:02

Lähti tuossa ensimmäinen tilaus Play-Asian kaupasta ja tähän asti ei ole ollut valittamista palvelusta. Sähköpostiin vastattiin nopeasti. Postikulut pysyvät alhaisina jos tyytyy lentopostiin, mutta nopeammilla sitten tulee hintaakin.

Maksutavat:
Visa, Mastercard
Paypal
Western Union
Moneybookers

Postitustavat:
Lentoposti
EMS
UPS
FedEx

Tilauksen etenimen:

Ma 1.10

Kirjautuminen
Tilauksen teko
Maksuohjeet sisältävän sähköpostin saapuminen
Maksun hoitaminen Moneybookersilla

Ti 2.10

Ilmoitus maksun vastaan otosta

Su 21.10

Kyselin tilauksen perään kun kahden viikon lähetysaika oli täynnä.
Vastaus tilauksen viivästymisestä, johtuen vaikeiksista tuotteen saannissa.
Mukaan ei tullut mitään ekstraa viivästymisestä.

Ma 22.10
Viesti tilauksen postituksesta.

Eipä sitä mitään tullut vastaan tilaus prosessin, että voisin sanoa olevani tyytymätön.
Viimeksi muokannut jw, Ti Tammi 27, 2009 08:38. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Chobit

ViestiKirjoittaja Chobit » Ke Loka 03, 2007 13:14

Mies on tehnyt paljonkin tilauksia Play-Asian kautta ja voimme sanoa, että suurimmilta osin olemme olleet tyytyväisiä. Tavara on ollut sitä mitä pitääkin ja yleensä tulleet myös ehjinä aika nopeasti perille. Puhumattakaan siitä, että Play-Asiasta lähettävät välillä näköjään paketin mukana jotain muutakin, kun tilaa heiltä usein, kuten kerran pienen pussin Ramune-karkkeja.

Mutta tietysti, koska teemme sieltä usein tilauksia, on meillekin sattunut jotain kommervenkkejä, kuten tavara on ollut joskus hajalla, ovat unohtaneet lähettää tilauksen etc. Mutta nämä hoituvat yleensä ihan nopeasti, kun vain laittaa puljuun sähköpostia. Voimme suositella.

arttq

ViestiKirjoittaja arttq » Ke Loka 03, 2007 18:16

Sanoisin, että ainakin 10 tilausta olen Play-asiaan tehnyt. Tavara on aina tullut kunnossa perille. Ei ole ollut ongelmia.

Chobit

Re: Play-Asia

ViestiKirjoittaja Chobit » Su Helmi 03, 2008 21:05

jw kirjoitti:Ma 22.10
Viesti tilauksen postituksesta.

Eipä sitä mitään tullut vastaan tilaus prosessin, että voisin sanoa olevani tyytymätön.

No, mitenkä tuon jälkeen? Viimeksi päivitit näköjään tilannetta, että tavara on laitettu postiin. Tuliko tilaus ehjänä ja oliko sitä, mitä piti? Ja jos tilaus myöhästyi, tuliko jotain extraa mukana? Täytyy kuitenkin muistaa, että play-asiassa on paljon tavaraa, jonka saatavuus on erittäin rajoitettua. Monet tuotteet loppuvat nopeasti. Tämä tosiaan kannattaa muistaa, kun sieltä jotain tilaa.

Ringo-chan

ViestiKirjoittaja Ringo-chan » Ma Maalis 10, 2008 16:27

Sanokaa että mitä nuo maksuvaihtoehdot Western Union ja Moneybookers tarkoittaa?Haluaisi katsos tilata tämän:

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-a7- ... -2mjp.html

Ja onko yhtään euroopan sisäistä paikkaa josta tuon voisi tilata?

Myöskin että toimiiko japaninkieliset pelit DS:llä?Kun tuolla on yksi aika kiinnostava pelikin. :>

//Kiitos vastauksista!
Viimeksi muokannut Ringo-chan, Ti Maalis 11, 2008 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Anu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anu » Ma Maalis 10, 2008 17:14

Täällä on tietoa Western Unionista. Rahat täytyy viedä toimipaikkaan, WU ei toimi netitse. Moneybookers puolestaan on kuin PayPal, paitsi että sinne voi siirtää rahaa myös suomalaisilta pankkitileiltä (heillä on tili Nordeassa).

Sekä PSP:n että DS:n Japani-pelit toimivat täydellisesti eurokonsoleissa, suosittelen.

Ja itse aiheeseen, itselläni ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia Play-Asian kanssa ja tilauskertoja on vuosien aikana kertynyt kymmeniä. Toki se että tavaraa ei aina olekaan saatavilla, mutta näissä tapauksissa olen saanut ilmoituksen asiasta sekä rahat heti takaisin, mikäli tuote oli maksettu ennakkoon (eikä luottokortilla).

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

ViestiKirjoittaja kyuu » Ma Maalis 10, 2008 17:37

Anu kirjoitti:Täällä on tietoa Western Unionista. Rahat täytyy viedä toimipaikkaan, WU ei toimi netitse.

Tarkennettakoon, että WU toimii myös netitse Nordean asiakkaille ja olen menestyksekkäästi tätä käyttänytkin itse. Hiton kalliitahan nuo rahan lähetyspalvelut ovat, siitä ei pääse yli tai ympäri - fiksulla luottokortilla säästää jopa 10%.

yukito

ViestiKirjoittaja yukito » Pe Maalis 14, 2008 12:23

Ringo-chan kirjoitti:http://www.play-asia.com/paOS-13-71-a7- ... -2mjp.html

Ja onko yhtään euroopan sisäistä paikkaa josta tuon voisi tilata?

Myöskin että toimiiko japaninkieliset pelit DS:llä?Kun tuolla on yksi aika kiinnostava pelikin. :>

//Kiitos vastauksista!

En tiedä Euroopan sisäisistä paikoista, mutta Play-Asia on ainakin minun ostoksissani aina toiminut moitteettomasti. Pakkaustavankin saa valita itse pahvikuoresta, kuplamuovista tai pahvilaatikosta (minulla aina pehmusteena ultrakevyttä vaahtomuovia tms.) tai sitten voi käyttää kuriirifirmoja. En tiedä liittyykö siihen, että Play-Asia ei merkitse postikuluja pakettiin, mutta ainakin minun alle 50e+postikulut -tilaukset ovat aina välttäneet tullin.
Sitten DS-peleistä. Kaikki Nintendo DS-pelit toimivat kaikilla DS -konsoleilla. Mitään aluerajoituksia ei siis ole. Japanilaiset pelit ovat tietysti (yleensä) vain japaniksi, joten kielitaitoa tarvitaan.

MODETONPERSEESTÄ!

ViestiKirjoittaja MODETONPERSEESTÄ! » La Maalis 15, 2008 10:55

Play-Asia on toimittanut kiltisti tilaamani tuotteet, eikä postikulut päätä huimaa. Lisäksi ainakin allekirjoittaneelle lähettävät tuotteet useassa osassa, jos ei kaikkia tilattuja tuotteita ole varastossa. Tästä ei peritä useampia postikuluja.

Kannattaa myös muistaa, että Play-Asiaan saa helposti 5$ tai 10$ alennuskoodin, kun tilaa yli 50$. Näitä koodeja löytyy googlella, tosin on olemassa useampikin sähköpostiosoite, josta niitä koodeja voi myös kysellä.

MODETONPERSEESTÄ!

ViestiKirjoittaja MODETONPERSEESTÄ! » Ke Maalis 19, 2008 00:32

Play-Asia muisti allekirjoittanutta muutamalla alennuskoodilla, sellaista voi kysellä yksityisviestillä. Alennuskoodi tiputtaa loppusummasta 5$ pois, kun tilaa vähintään 50$. Alennuskoodit ovat kertakäyttöisiä, mutta vapaasti jaettavia.

Heikai
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikai » Pe Heinä 18, 2008 06:52

Olen 19 tilausta Play-Asiaan tehnyt ja joka kerta tavara on saapunut ilman ongelmia.
Kerran valitin yhdestä ruuvimeisselistä, kun se ei sopinutkaan gba:n ruuveihin ja ne lähetti heti uuden.
Erittäin hyvä paikka. Paras paikka tilata japanilaisia pelejä.
"Anybody who says "you can't whack off to anime" obviously has a defective brain"
- Harunobu Madarame (Genshiken)

bpl

ViestiKirjoittaja bpl » Pe Heinä 18, 2008 11:59

Omat kokemukseni ovat olleet hyvin pitkälle samansuuntaisia. Yli kymmenen tilaustani ovat lähes kaikki tulleet perille noin viikossa postituspäivästä. Varastotuotteet ovat myös melkein aina postitettu tilausta heti seuraavana päivänä. Olen tilannut lähinnä PS2-pelejä, mutta myös pari DS-peliä.

$5 alennuskoodi on tullut jokaisen tilauksen mukana. Lisäksi jouluna sain sähköpostilla muistaakseni $8 ja $14 alennuskoodit. Kannattaa myös huomata, että Play-Asialla on aina välillä hyviä tarjouskampanjoita, vaihtuva viikkotarjous sekä kaikenlaisia sekalaisia tarjoustuotteita (esim. joskus hyviäkin pelejä saa alle $10). Esimerkiksi juuri tällä hetkellä varastotuotteet ovat 25 % alennuksessa 20. päivään asti. Sähköpostilla tai RSS:llä voi halutessaan saada päivittäin tai viikoittain tiedon uusista tuotteita sekä näistä kampanjoista.

Ainoa huono kokemus oli, kun 2-3 viikon toimitusajalle merkatusta tuotteesta loppui painos pari päivää tilauksen tehtyäni. Asiakaspalvelu ei osannut kertoa, saisinko tuotetta vai en, enkä oikeastaan ole varma sainko asiakaspalvelua ymmärtämään kysymystäni (vika tietenkin saattoi olla myös minussa tältä osin). Vahvistus siitä, ettei tuotetta tule, lähetettiin vasta kolmen viikon kuluttua tilauksesta.

Mutta suosittelen kovasti.

aurea

ViestiKirjoittaja aurea » Ke Loka 08, 2008 13:24

Aluekoodittomia Xbox 360 pelejä olen täältä pidemmän aikaa tilannut, sekä yhden taidekirjan joka oli hyvin pakattu pahvilaatikkoon+ paljon kuplamuovia ympärillä. Valitsin halvimman postitus vaihtoehdon joten en niin tiivistä pakkausta odottanut, mikä oli positiivinen yllätys.
Tavarat aina saapuneet viikon sisällä tilauksesta, joten nopeudessakaan ei valittamista. Maksut olen OP Electronilla hoitanut.
Laitoin myös kokeiluun tuon track-item-down ominaisuuden, eli koettavat löytää loppuun myydyyn tuotteen. Katsotaan nyt onnestaako ja jos onnestaa, niin toivon mukaan hinta on normaali.

-Dist

ViestiKirjoittaja -Dist » Pe Tammi 09, 2009 23:03

Mitäs.. Tuleeko tämä alennuskoodi vain 50$ tuotteista, ja katsotaanko hinta pelkästään tuotteesta vai postikulut päälle ? Luultavasti ensimmäinen mutta varmistanpa nyt. Keskiviikkona meinaan tilasin DJMax Trilogyn hintaan 39$ tjsp. Mutta postikulut päälle niin tuli vähän enempi hintaa.

Sivustolla lukee Airmail postitustavassa että tuotteen saapumiseen menee 4-10 päivää.. Tarkoittaako tämä sitä että max. 10 päivän sisällä tuote on jo minulla, vai sitä että 10pvä sisällä se saapuu Suomeen, ja sitten joudun vielä odottamaan oman postin toimittamista ?
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Hijiri

ViestiKirjoittaja Hijiri » To Touko 13, 2010 03:00

Minulla on vähän ristiriitaisia tuntemuksia Play-Asian suhteen. Olen muutaman kerran tilannut sivujen kautta muutamia CD:tä mutta jokaisen tilauksen kohdalla on sattunut jotain hämminkiä. Tilausten lähettämisessä on kestänyt välillä todella kauan; tilasin esimerkiksi viime vuoden huhtikuussa pari CD:tä, joista toinen ehdittiin myydä kaiken lisäksi loppuun. Sain kuitenkin vaihdettua sen toiseen tuotteeseen ja sain tilauksen lopulta käsiini useampi kuukausi myöhemmin. Edellisen kerran tein tilauksen tämän vuoden helmikuun puolivälissä ja nyt 12. päivä tuli ilmoitus että tilaus on lähtenyt matkaan, tosin ilman tilaamaani toista CD:tä, koska se oli myyty loppuun.

Yhteydenpito sivuston pitäjien kanssa pelaa kyllä todella hyvin. Laittaessani viestiä heille, vastaus on tavallisesti tullut heti seuraavana päivänä. Mietin kuitenkin kahdesti uskallanko tilata täältä enää kun sen verran ikäviä nuo odotusajat ovat.
"Don't sweat it. It'll work out somehow." -Tatara Totsuka
Hijiri @ AnimePlanet
Hijiri @ MyAnimeList

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”