Urumi

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Urumi

ViestiKirjoittaja kyuu » La Maalis 31, 2007 21:27

Nyt on tilanne mennyt niin vakavaksi, että uusi ketju on aloitettava. Eli kyseessä on Urumi joka väittää melko pitkälti pystyvänsä ihmeisiin. (disclaimer: tämän viestin kirjoittaja lukee rivien välistä)

Tämän hetken empiirinen tutkimus väittää, että ovat oikeassa. Olin metsästänyt eräänlaista figua aika kauan ja muutamaa reittiä kokeillut ja sitten ajattelin kiusata Urumia. He onnistuivat siinä missä pari muuta ei onnistunut.

Tämä on vain yksi tarina, mutta itse koin melkoisen vahvasti positiivisen henkisen ja toimivan asiakaspalvelun, sujuvan dialogin kauppiaan kanssa ja mielestäni varsin kohtuullisen hinnan. Urumi on mielestäni myös yksi erittäin hyvä esimerkki erikoisemmasta yrityksestä, joka on löytänyt fandomin keskeltä paikkansa ja tehtävänsä.

Sitten sana muille - vaikkapa niille jotka tänään Tampere Kuplii -festareilla rullailivat pitkin Urumin pöytää.

Aimeara
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aimeara » La Maalis 31, 2007 22:27

Nekoconin aikana kävin ihmettelemässä Urumin pöytää, sieltä tarttuikin mukaan korttipakka, joulukortti ja kirjepaperia. Asiakaspalvelu oli paikanpäällä erinomaista - käteisvarani olivat pöydälle osuessa olemattomat, mutta tytöt laittoivat korttipakan piiloon sivupöydälle ja sain hakea sen rahat noudettuani. Olen vieläkin kiitollinen. ♥

Asiakaspalvelussa ei siis mitään moitteita ja ainakin myyntipöydässä tuotteet olivat hyvässä kunnossa, ei mitään valittamista mistään - ihmeellistä.

Kokemuksesi rohkaisemana laitoin itsekin (lievästi epätoivoisen) tuotepyynnön menemään, toivottavasti ihme tapahtuu tämänkin kohdalla. o9

/+edit: Tuotepyynnöstä tuli vastaus - IHME ON TAPAHTUNUT. Hinta on sinänsä kova (50-60e), mutta jaabaninmaallakin tuotteella on hintaa (42e) ja päälle tulee vielä postikulut, mietyttää hieman, että jääkö Urumille mitään tuottoa tästä. D: Upeaa kuitenkin! Urumi saa täyden rakkauteni ja kannatukseni.
Viimeksi muokannut Aimeara, Ke Huhti 04, 2007 00:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
となり の おたくさん でござる。

Truthdel
Viesti:

ViestiKirjoittaja Truthdel » Su Huhti 01, 2007 19:04

Samaa mieltä täällä, ystävällinen asiakaspalvelu ja hintaluokka laaja (siis kevyillekin kukkaroille löytyi jotakin) joten itsekin tuli siepattua sieltä jotain, rahaa vastaan tietenkin :wink:
( ^ ,^) <( truthdel.deviantart.com)

Mikuru-chan

ViestiKirjoittaja Mikuru-chan » Ke Huhti 11, 2007 16:24

Itse olen ostanut Urumilta Tokyo MewMew -kirjoitusalustan. :D
Ostin sen kuitenkin Huuto.netin kautta, en Tampereelta.

Urumi
Urumi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Urumi » To Touko 03, 2007 22:09

Kiitos kaikista tähän menneistä tulleista kommenteista. Lisää palautetta ja toiveita kaupan kehittämisestä otetaan vastaan. Kysymyksiin vastaamisenkaan ei oleteta olevan mahdotonta.

Mutta tällä hetkellä minulla on jopa asiaa enkä vain nosta topicia ylemmäs ihmisten ihmeteltäväksi: Urumi etsii apulaisia Animeconiin. Etsin lyhyesti sanoen työtäpelkäämättömiä ja luotettavia ihmisiä (no, tässä voidaan joustaa) avukseni Animeconiin. Työtehtäviin kuuluisi eniten myyjänä oloa, mutta tämän lisäksi hieman tavaroiden kantamista sekä pöytien asettelua. Toiveissa olisi saada samat ihmiset pöydän taakse kumpanakin päivänä, mutta tässä voidaan joustaa, jos tilanne sellaista vaatii.
Myyjille on luvassa luonnollisesti kaikenlaisia luontaisetuja, joista voidaan keskustella tarkemmin sähköpostilla.
Jos kiinnostusta myyjä-hommaan on, minut nappaa kiinni sähköpostista asiakaspalvelu@utamimi.com . Ensimmäiseen yhteydenottoon ei tarvitse pitkiä runoja luoda, vaan minä lähettelen vastaukseksi tarkempia tietoja työstä ja muusta kivasta kiinnostuneille.
Tarpeeton on tarpeellisinta.
Urumi.fi - Chibicon.fi

Tsubasa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tsubasa » La Maalis 22, 2008 12:05

Ostokokemuksia.

Oryzae. Toimitus nopea (about niin nopeasti kuin se ilmestymisaikataulun puitteissa oli mahdollista saada), kate kohtuullinen ja dialogi myyjän kanssa sujuvaa.

Super-taro

Re: Urumi

ViestiKirjoittaja Super-taro » Ma Helmi 01, 2010 21:55

Sain joululahjaksi Urumista tilatun Death note laukun, ja tänään tuli postissa Death note nendoroid figuuri<3 Ihan super söpö L, joka istuu tuolilla :P

mijummi

ViestiKirjoittaja mijummi » Ke Loka 13, 2010 21:18

Tässä tulee ehkä hieman negatiivisempaa kokemusta...

No en ole oikein varma piratismin määritelmästä mutta ihanissa silent hill pelikorteissani on mukava "Made in taiwan" Texti, sekä death note yllätyspoksi oli tehty kiinassa. Luulisi ainakin halvalla niistä maista saavan =D

En toki ole varma onko tämä ns. "Piratismia"
Jotkut leikkaavat kinkkua, jotkut päitä

Tounis

ViestiKirjoittaja Tounis » Ke Loka 13, 2010 22:24

mijummi kirjoitti:Tässä tulee ehkä hieman negatiivisempaa kokemusta...

No en ole oikein varma piratismin määritelmästä mutta ihanissa silent hill pelikorteissani on mukava "Made in taiwan" Texti, sekä death note yllätyspoksi oli tehty kiinassa. Luulisi ainakin halvalla niistä maista saavan =D

En toki ole varma onko tämä ns. "Piratismia"

Eipä tuo ole piratismia - piratismia miettiessä valmistusmaa ei ole se olennainen asia, vaan tärkeämmäksi nousee
1) Valmistaja (kenelle se raha siitä tuotteesta menee - tämä kohta on oikeastaan se oleellinen)
2) Valmistusmateriaali (onko jonku randomin mahdollisimman halvalla tuottama kopio, vai laadukkaista matskuista tehty virallinen tuote)

Jatkakoon Urumin edustaja itse tästä - väitän, että piraattituotteesta ei ole kyse, koska Urumi on profiloitunut nimenomaan piraattituotteidenvastaisena firmana.
mal | blog | band || [23:17] <+Tutka> Aniki - paikka jossa Touniskin näyttää fiksulta

Urumi
Urumi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Urumi » Ke Loka 20, 2010 18:54

Olin jo vastaavani tähän, mutta ilmeisesti viesti katosi jonnekin. O_o

Valmistusmaa harvemmin kertoo sen, onko tuote piratoitu vai ei, sillä lähes kaikki (siis aivan kaikki, vaatteet, kännykät, pikkutavarat) tavarat valmistetaan näissä halpatuotantomaissa eli Kiinassa, Taiwanissa ym. ja myös aidot oheistuotteet valmistetaan useimmiten niissä. Lähes kaikista aidoista oheistuotteista löytyy kuitenkin sarjan alkuperäinen tekijä ja/tai animaatiostudio/mangakustantamo/pelin tuottaja sekä itse tuotteen valmistaja. Piraattituotteista taas on harvoin merkittynä alkuperäisiä oikeuksien omistajia tai valmistajaa, vaan tuotteessa lukee tavallisesti vain "Made in China/Taiwan."

Tuosta korttipakasta löytyy takaa Konamin copyright-merkinnät sekä Great Eastern Entertainmentin (eli valmistajan) tiedot. Itse korteissa ei muistaakseni mitään merkintöjä ollut, mutta usein myös niistä löytyy jokaisesta erikseen valmistajan tiedot.

Death Noten yllätysboksista en osaa ulkoa mennä sanomaan, mikä on ollut kyseessä, sillä niitä on meillä ollut useampiakin erilaisia kaupan. Meiltä ostetusta voin kuitenkin varmasti sanoa, että se on aito, koska emme ota piraattitavaroita valikoimiimme. Voin kuitenkin kertoa siitä valmistajat & muut infot, jos tahdot.

Piraattitavaroista voi lukea lisää tästä pienestä oppaasta, jos kiinnostaa.

Hyvä homma, että otit asian esille. On tärkeää, että kiinnittää huomiota ostamiinsa tavaroihin ja epäselvyyksien tullessa myös selvittää asiaa.
Tarpeeton on tarpeellisinta.
Urumi.fi - Chibicon.fi

Sa-chan

ViestiKirjoittaja Sa-chan » Ma Heinä 11, 2011 23:30

Rakastan Urumia~ :mrgreen: sieltä on tullut ostettua vaikka ja mitä. Yksi kymysys olisi:
Tsukasa Hiiragi- nendoroid figu ( http://www.urumi.fi/item.php?id=1893 ), onko varmasti aito? Jos joku on joskus tilannut, tai on varmaa tietoa asiasta niin voisiko vastata? Kun olen miettinyt tuon tilaamista mutta en halua ottaa riskejä sen suhteen että se onkin väärennös :s

Tounis

ViestiKirjoittaja Tounis » Ti Heinä 12, 2011 00:51

Urumin piraatinvastainen taistelu on kyllä ollut sen verta näkyvää ja asiallista, että pelkosi on turha: Urumiin voi näissä asioissa luottaa, luulen.
mal | blog | band || [23:17] <+Tutka> Aniki - paikka jossa Touniskin näyttää fiksulta

Lazuliz

ViestiKirjoittaja Lazuliz » Pe Elo 12, 2011 21:51

Urumin figuurit ovat 100% aitoja, conissa sen huomaa varsin helposti. Hinnat pienissä tavaroissa ovat ihan jees, mutta figuurit lähden mieluummin ostamaan itse netin kautta, sillä ne ovat silloin puolet halvempia (ja saan ne kotiin pari kuukautta aikaisemmin kuin urumi saa varastoonsa) :)
Allekirjoittaneen ja siskoni cosplay-blogi: Pun Cos

MFC

Akai

ViestiKirjoittaja Akai » Ti Marras 22, 2011 21:15

Jos figuja hankin hankin vain ja ainoastaan Urumista.
Minkään muun kaupan figuihin en enää koske.
Miksi? Koska Urumin tavara on varmasti aitoa. Ei huonoa feikkiä piraattia.
Urumissa on muutenkin aina ollut hyvä ja kohtelias palvelu kun olen liikkeessä käynyt.
Kauppa on muutenkin viihtyisä ja mukava paikka.
On myös ihanaa että tälläinen ihanuus putkahti juuri Kuopioon eikä esim Helsinkiin tai Tampereelle.
Iloitsen myös siitä että Urumissa myydään con lippuja.
Tosin kaipaan pockyja ,mutta
peukkua ja minulta kaikki plussat Urumille.

Angelrose

ViestiKirjoittaja Angelrose » Su Maalis 11, 2012 11:19

Olen Urumista tässä jo jonkin aikaa tilaillut, maksaminen on hoitunut ongelmitta ja tuote on parhaimmillaan jo useaan otteeseen tullut heti seuraavana päivänä. Urumia päivitetään mielestäni yhä mukavan usein, vaikka kauppa itsessään lopettikin (enkä siellä koskaan päässyt käymään, harmi sinällään). On myös käsittääkseni ainoa yritys, joka myy Ginga-tavaraa Suomessa (korjatkaa, jos olen väärässä). Tuotteet ovat itselleni tulleet aina moitteettomassa kunnossa ja hyvin pakattuna.

Tässä ihan lähiaikoina oli pieni pöhköily kenties omalta puoleltani, kun halusin varata 150e maksavan tuotteen, johon oli jäänyt vahingossa hinnan alennuksen yhteydessä väärää tietoa osamaksusta. Kyseessä oli melko harvinainen keräilyfiguuri, joka oli kuitenkin ehtinyt mennä ennenkuin asiakaspalvelu otti yhteyttä ja minulle sieltä pahoiteltiin ettei työkiireiltä pystytä erikoisvarauksia tekemään. Kenties muussa tapauksessa olisi kyllä ketuttanut, kun näitä figuureita ei tod. näk. juuri mistään tämän jälkeen, mutta olin pari päivää sitä ennen saanut hieman vastaavan tavaran itselleni niin tyydyin siihen.

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”