CDJapan ja Visa Electron

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Jfer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jfer » Pe Marras 10, 2006 15:16

Silja kirjoitti:
Teukku kirjoitti:Ei maksa mitään jos olet alle 26v ja ajaa melkein saman asian kuin joku maksullinen VISA tai MasterCard.
Eipä taida maksaa yhdessäkään pankissa yhtään mitään Visa electron alta 26 vuotiaille. Ja ajaa *melkein* saman asian kuin Visa tai Master? Saako tuohonkin siis tuosta noin vaan pari tonnia luottoa? Aikasta jännä juttu, olen aina luullut, että siellä tilillä pitää olla rahaa mikäli aikoo Visa eletronilla ostaa.

Ajaa saman asian siinä mielessä, että sillä voi suorittaa "luotto"korttiostoksia internetissä, jos paikka huolii electronin (tai sattuu toimimaan electron luottokorttina, kuten tuo sampon kortti). Muuten se ei ole sama asia ja minusta visa electron ei olekaan mistään kotoisin muuten kuin nettiostoksiin. Olipa hauska kerrankin seurata, kun jollain pankilla oli yhteyskatkos ja ihmiset joutuivat lähtemään vaatekaupasta automaatille nostamaan käteistä, jotta saivat maksettua ostoksensa, kun kaupan järjestelmä ei voinut tarkistaa, että onko tilillä katetta. Pankkikortti se olla pitää, jos vain ikää on sellaisen saamiseksi. (Visaa harkitaan sitten kun electron ei ole enää ilmainen xD )
Jfer aka Jenni Lindqvist, Tsukiain sihteeri ja nettivastaava
Jennin.Ikioma.Org | POLOinen | Cosplaylab profile

Tsukiko

ViestiKirjoittaja Tsukiko » Pe Helmi 23, 2007 17:16

Maksaminen Visa Electronilla onnistui, sitten odotin viikon, sitten toisen viikon ja kahden viikon odottelun jälkeen aloin tulla jo kärsimättömäksi (olin valinnut kalleimman ja nopeimman toimitustavan..) ja sitten laitoin mailia, että koskas olisi CD:t tulossa tänne päin, niin (yllättävästi) tänään juuri lähti CD:t postiin asti..

Crimson
Viesti:

ViestiKirjoittaja Crimson » La Helmi 24, 2007 02:32

Tsukiko kirjoitti:Maksaminen Visa Electronilla onnistui, sitten odotin viikon, sitten toisen viikon ja kahden viikon odottelun jälkeen aloin tulla jo kärsimättömäksi (olin valinnut kalleimman ja nopeimman toimitustavan..) ja sitten laitoin mailia, että koskas olisi CD:t tulossa tänne päin, niin (yllättävästi) tänään juuri lähti CD:t postiin asti..

Aika kummallista minusta.
Kaikki tähänastiset tilaukseni joita on kertynyt jo hieman enemmänkin, ovat aina lähteneet julkaisupäivänä - tai jos on kyseessä tavaroita jotka ollaan jo julkaistu, vähintään neljäntenä päivänä - Suomeen.

Mutta itselläni ei ole minkäänlaista moitittavaa CDJapanin tilauksista Visa Electronin kanssa. Helppoa ja kätevää. Myöskin tavarat lähteneet nopeasti tulemaan vielä niillä halvimmillakin postituksilla. Itse ainakin käyttänyt siksi CDJapania CD'itten ja DVD'itten tilauksessa.
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

nmrfxxr
Viesti:

ViestiKirjoittaja nmrfxxr » Su Helmi 25, 2007 00:26

olenkohan minä nyt sitten ainoa, jonka electron (ja vielä sampo) kieltäytyy kunniasta cdjapanin kanssa? pitää tilaukset kikkailla lainaamalla isäpapan visaa ja siirtämällä rahat sen tilille. :P ounastelen, että liittyy jotenkin verified by visaan, koska ennen cdjapanin vbv-kelkkaan hyppäämistä toimi mainiosti. toisaalta taas meni eräässä toisessa verified by visa-puodissa läpi ilman mitään häikkää. jotenkin outoa, en ole kyllä vähään aikaan koittanut omalla kortilla sieltä mitään tilatakaan. ehkä se jostain maagisesta syystä nyttemmin menisi läpi sielläkin, kun kerran muissakin verified by visa-liikkeissä.

blue_wolf

ViestiKirjoittaja blue_wolf » Ma Helmi 26, 2007 20:49

Aha! Vihdoin löysin kaupan, josta voi tilailla electronilla. Teoriassa. Tätä puljua tullaan mitä todennäköisemmin kokeilemaan, jos ei tapahdu mitään odottamattomia rahanmenetyksiä (älä äiti pliis potkia mua ulos talosta ihan vielä?).

Mutta millaisia kokemuksia on tullin kanssa? Jäännyt? Tullut lisäkuluja? Tietenkin tämä riippuu 100+ syystä kuten aina, mutta joissain kaupoissa on nähtävästikkin ollut huonommat mahdollisuudet tulliin jäämisestä kun taas toisissa se on melkeimpä tuttuakin tutumpaa hommaa. Olen nimittäin aikas tarkasti laskenut kulut, että juuri ja juuri selviän, eli mihinkään ylimääräisiin tulleihin ei pahemmin ole varaa. Ei jos en tahdo karsia sitä seuraavan kuun menoja, mitä en varsinkaan tahdo tehdä.

Opiskelijan rahoilla eletään leviästi ja komiasti, hyvä Suomi.

starscream
Viesti:

ViestiKirjoittaja starscream » Ma Helmi 26, 2007 20:59

blue_wolf kirjoitti:Mutta millaisia kokemuksia on tullin kanssa? Jäännyt? Tullut lisäkuluja? Tietenkin tämä riippuu 100+ syystä kuten aina, mutta joissain kaupoissa on nähtävästikkin ollut huonommat mahdollisuudet tulliin jäämisestä kun taas toisissa se on melkeimpä tuttuakin tutumpaa hommaa.

Yhden normaalihintaisen CD:n tai DVD:n saa kotiin/postiin, kaksi suurella todennäköisyydellä tulliin, kolme, enemmän tai epämääräisen isossa paketissa erittäin varmasti tulliin.

Olen tyytynyt tilaamaan yhtä kerrallaan, tulee helpommaksi ja todennäköisesti halvemmaksikin.

Zaya

ViestiKirjoittaja Zaya » Ke Helmi 28, 2007 21:53

Tänään tilailin ekaa kertaa ko. puljusta ja Säästöpankin Visa Electron ainakin näytti toimivan. Nyt pitää vain toivoa ettei jää tulliin, tilasin sieltä siis yhden normaali hintaisen levyn ja sinkun.

Onko muuten tietoa, kuinka kauan tuolla halvimmalla postitustavalla (SAL) menee?

Sivis
Happiness officer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sivis » To Maalis 01, 2007 10:23

Zaya kirjoitti:Onko muuten tietoa, kuinka kauan tuolla halvimmalla postitustavalla (SAL) menee?

Normaalisti viikosta kahteen viikkoon, mutta jos säkä käy niin voi mennä kauemminkin.
"Äiti! Äiti! Tytöt boottaa mechaa!"

starscream
Viesti:

ViestiKirjoittaja starscream » To Maalis 01, 2007 10:24

Zaya kirjoitti:Onko muuten tietoa, kuinka kauan tuolla halvimmalla postitustavalla (SAL) menee?

Yleensä pari viikkoa.

Odottelen itse aina tuota, niin on kiva yllätys jos tulee aiemmin, ja ikävä jos menee kauemmin. Sarjassamme hyvä ajoitus. xD

Tsukiko

ViestiKirjoittaja Tsukiko » To Maalis 01, 2007 20:27

blue_wolf kirjoitti: Mutta millaisia kokemuksia on tullin kanssa? Jäännyt? Tullut lisäkuluja? Tietenkin tämä riippuu 100+ syystä kuten aina, mutta joissain kaupoissa on nähtävästikkin ollut huonommat mahdollisuudet tulliin jäämisestä kun taas toisissa se on melkeimpä tuttuakin tutumpaa hommaa. Olen nimittäin aikas tarkasti laskenut kulut, että juuri ja juuri selviän, eli mihinkään ylimääräisiin tulleihin ei pahemmin ole varaa. Ei jos en tahdo karsia sitä seuraavan kuun menoja, mitä en varsinkaan tahdo tehdä.

Tänään tulivat CD:t vihdoin kotia asti. Olin tilannut kaksi normaalihintaista levyä, eivätkä jääneet tulliin.. Olisin kyllä halunnut tilata paljon muutakin siinä samalla, mutta tulli kummitteli jossain tuolla takaraivossa kun tilailin, niin päätin olla koettelematta onneani..

Crimson
Viesti:

ViestiKirjoittaja Crimson » Pe Maalis 02, 2007 01:15

Tsukiko kirjoitti:mutta tulli kummitteli jossain tuolla takaraivossa kun tilailin, niin päätin olla koettelematta onneani..

Rohkeana sain about 95€ (14250 jeniä koko helahoito postikuluineen] maksuisen CDJapan -pakettini ilman tullin äksyilyä. En ole kokeillut muilla kaupoilla miten kävisi ja koska joskus joku on jotain maininnut siitä että 100€ olisi jonkinsortin raja niin en uskalla kokeilla tuota 95€'a enempää.
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

starscream
Viesti:

ViestiKirjoittaja starscream » Pe Maalis 02, 2007 22:26

Crimson kirjoitti:Rohkeana sain about 95€ (14250 jeniä koko helahoito postikuluineen] maksuisen CDJapan -pakettini ilman tullin äksyilyä. En ole kokeillut muilla kaupoilla miten kävisi ja koska joskus joku on jotain maininnut siitä että 100€ olisi jonkinsortin raja niin en uskalla kokeilla tuota 95€'a enempää.

Hyvä säkä on ainakin ollut, nimittäin tuo satasen raja (124 tjsp. euroa) koskee lähinnä kirjoja, CD- ja DVD-levyjä tilatessaan voi alkaa huolestumaan mahdollisista lisäkuluista jo kun tilaus maksaa yli olikohan 38€.

blue_wolf

ViestiKirjoittaja blue_wolf » Ti Maalis 06, 2007 14:12

Geh, ihan vielä en pääse kokemuksista kertoilemaan, sillä tuli ehkä jonkin sortin ongelmahko.

Eli siis se verified by visa systeemi.
Kävin tänään kaikenlaisilla asioilla ja tästä samalla kyselin, mutta virkailija ei tiennyt asiasta yhtään mittöön, mutta sen verran palvelualtis oli, että kävi kuitenkin muiltakin kyselemässä.
Eräs sitten sanoi, ettei hommaan tarvitse mitään laitella pahemmin, vaan se luku siellä kortin takana on avain ja vastaus kaikkeen.

Eli kun lähtee makselemaan ostostaan, niin sivu vissiin lukemani mukaan heittää jonnekkin toiselle sivulle, jossa taasen pitää näppäillä jokin numero, joka taasen vissiin on juuri tämä, minkä virkailija mainitsi...

Tjaatjaa, jos sitä uskaltaa lähteä kokeilemaan...Mutta jos numerot eivät olekaan oikeita ja kortti ei käy, niin tulee taas uutta päänvaivaa...Helkkari, näköjään se luottokortti on sitten pakko hankkia. Pääseepä vähän helpommalla. Ehkä.

...

// Ahaaahaa! Kiitoksia kummallekin avustanne. Alkoihan asiat jo selkiämään. <3
Hehe... Tosin nyt hoksasin, että oma tilini on holhoojan alaisuudessa, joten joudunkin makselemaan hänen tilinsä kautta (alaisuudessa kun ollaan, niin minulla ei ole mitään tunnuksi sun muita enkä niitä saa). Hiukan mutkia matkaan, mutta eiköhän tässä kohtapuoliin aleta puljua kokeilemaan...!
Viimeksi muokannut blue_wolf, Ti Maalis 06, 2007 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Laurel
Viesti:

ViestiKirjoittaja Laurel » Ti Maalis 06, 2007 14:43

blue_wolf kirjoitti:Eli siis se verified by visa systeemi.
Kävin tänään kaikenlaisilla asioilla ja tästä samalla kyselin, mutta virkailija ei tiennyt asiasta yhtään mittöön, mutta sen verran palvelualtis oli, että kävi kuitenkin muiltakin kyselemässä.
Eräs sitten sanoi, ettei hommaan tarvitse mitään laitella pahemmin, vaan se luku siellä kortin takana on avain ja vastaus kaikkeen.

Btw, Nordeassa eivät ainakaan tajua yhtikäs mitään ulkomaanmaksuisista. Tämän olen useasti ja omakätisesti kokenut. Ja asiaan.

Verified by Visa -ikoni ei käsittääkseni vaadi maksajalta mitään erikoisia toimenpiteitä. Se tarkoittaa yksinkertaisesti, että Visa on varmistanut ostopaikan luotettavaksi.

Luottokortilla et pääse yhtään helpommalla, jos myyjä haluaa varmistusnumeron. Sama rumba. Yritin pankissa tuosta kortin varmistusnumerosta (mikälieoikeastionkaan) kysellä, mutta eivät tuntuneet tietävän mistään mitään. Ei sen niin pitäisi mennä, että asiakas selittää, miten maksu hoituu ulkomaille (kuten itselleni kävi).

Jfer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jfer » Ti Maalis 06, 2007 15:19

Laurel kirjoitti:Verified by Visa -ikoni ei käsittääkseni vaadi maksajalta mitään erikoisia toimenpiteitä. Se tarkoittaa yksinkertaisesti, että Visa on varmistanut ostopaikan luotettavaksi.

Itse olen kylläkin ymmärtänyt, että verified by visa -systeemi on se, kun klikkaan tilauslomakkeella "tilaa" -nappia niin verkkokauppa ohjaa minut oman verkkopankkini kirjautumissivulle. Syöttämällä tunnuksen ja kertakäyttöisen numerosarjan pääsen hyväksymään maksun. Klikkaan "hyväksy" ja pankki heittää selaimen takaisin verkkokauppaan.

Sampon electronilla olen mm. cdjapanissa ja dvdboxofficessa asioinut, molemmissa käytössä siis verified by visa. Kortilla toimi automaattisesti Verified by Visa, ei ole koskaan ollut mitään ongelmia sen kanssa. Sangen näppärää, joskin yleensä tilausta tehdessäni olen aina eri paikassa kuin verkkopankkitunnukseni...

Tarkistin http://www.visa.fi/fi/visa_sahkoisesti/verified_by_visa.html, kyllä homma toimii noin kuin ekassa kappaleessa kuvasin.
Jfer aka Jenni Lindqvist, Tsukiain sihteeri ja nettivastaava
Jennin.Ikioma.Org | POLOinen | Cosplaylab profile

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”