escape_rope kirjoitti:Haluaisiko joku valaista minua vähän Visa-korttien toimivuudesta (ulkomaalaisissa) nettikaupoissa?
Tajusin tässä jo vuosiani menneeni pelkällä Visa Electronilla ja saisin kuitenkin käyttööni Visan niin credit ja/tai debit ominaisuudella. Luottoa eli credit-ominaisuudella olevaa korttia en haluaisi hankkia, joten ajattelin vaihtaa Visa Debit -korttiin. Ymmärtääksei Visa Credit ja Debit korteilla on ainoastaan se ero, että Creditillä saa luottoa ja Debitiltä veloitetaan suoraan eli sillä täytyy olla rajaa, jos meinaa ostoksensa tehdä. Kysymys kuuluukin, onko näin eli kelpaahan Visa Debit yhtälailla maksuväliinenä kuin Visa, jossa on credit-ominaisuus? Minua nääs hieman sekoittaa myös se, että nettikaupat yleensä puhuvat Visasta credit cardina ja että debit cardit eivät kelpaisi maksuvälineeksi.
Olen jo kysellyt jotain pankistani (OP) mutta aivan täysin en heidän vastaustansa ymmärtänyt ja muutenkin tahtoisin kuulla ko. korttien käyttäjien kokemuksia.
Itsellä ainakin on Debit kelvannut ulkomaisissa nettikaupoissa. Yleensä kyllä käytän PayPalia ulkomailla asioidessani, mutta jostain syystä on pitänyt joskus käyttää korttia. Muistaa vain siihen korttiin ottaa sen nettimaksumahdollisuuden, ellei se tule automaattisesti korttiin (Nordeassa ei ainakaan tullut, netistä kortin tilatteassa piti muistaa täpätä joku haluan maksaa kortilla netissä -kohta).