Rei Shimura ja tappava manga

Yleisön tuottamat arvostelut animesta ja mangasta. Luethan alueen säännöt erityisen tarkkaan ennen arvostelun kirjoittamista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

miyoko
Viesti:

ViestiKirjoittaja miyoko » Ke Elo 31, 2005 16:47

Minä ajauduin Masseyn dekkareiden pariin juuri Tappavan mangan ansiosta. Arvaattekohan miksi sen luin? Eihän siinä nyt mitenkään ihmeemmin mangaa käsitelty, mutta tykästyinpä ainakin kirjasarjaan, ja nyt olen lukemassa Masseyn viimeisin Rei Shimura -kirjaa Samurain tytärtä.
En yleensä pidä dekkareista, mutta näihin on ujutettu niin paljon japanilaista kulttuuria ja elitapaa että eihän näistä voi kuin pitää. :) Tosi hyviä kirjoja minun mielestäni.
Nyt arvuuttelen, että miten tämä Samurain tytär loppuu. Että tuleeko vielä tämän jälkeen uusia osia..
Natural born trash human.

yulia
Viesti:

ViestiKirjoittaja yulia » Ma Syys 12, 2005 18:33

Olen Shimuroita muutamia lukenut.Pidän erityisesti kirjailijan tavasta kuvailla kaikkea todella tarkaan ja luoda uskomattoman uskottavaa tunnelmallisuutta.Tappava manga on omasta mielestäni sarjan parhaita kirjoja.Tosiasia kylläkin on että (jälleen kerran)manga on kuvattu typerässä valossa.Itse en siitä suuremmin välittänyt.Hahmona Rei on edustaa nykyaikaista määrätietoista nuorta naista eikä ole erityisen ärsyttävä kuin ajoittain.Ero länsimmalaisten ja japanilaisten käytöksessä on toteutettu varsin hauskalla tavalla.

rama
Viesti:

ViestiKirjoittaja rama » Ti Marras 01, 2005 13:44

'Floating Girl' eli siis 'Tappava manga' on (toistaiseksi) ainut lukemani Rei Shimura-kirja. Sinänsähän tämä on todella heppoista kirjallisuutta, mutta mielestäni oli varsin hauskaa katsoa omia harrastuksiani muitten ulkopuolisten ihmisten (aika karsein) silmin :D
Viimeksi muokannut rama, Ke Heinä 05, 2006 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Niki-chan

ViestiKirjoittaja Niki-chan » Su Joulu 11, 2005 15:48

No, olen lukenut pari muutakin tähän sarjaan kuuluvaa kirjaa ja kyllähän niistä nauttii. Mutta kyllä olen itse ainakin sitä mieltä ettei Tappava Manga nyt ollut parhaimmasta päästä. Itselleni jäi muutenkin kuva kuin mangafanit olisivat jotain omituisia ja kuolaavia hiippareita.. No jaa, ehkä luin sen vain turhan väsyneenä ( :roll: ).

Muuten olen kyllä ollut tyytyväinen Rei Shimura-kirjoihin, ja pidän Masseyn tyylistä kirjoittaa.

Armin^
Viesti:

ViestiKirjoittaja Armin^ » Ke Heinä 05, 2006 22:54

Tämä nyt kun tuntuu laajenevan "Tappavan mangan" ulkopuolelle, joten kannan minäkin korteni kekoon.

Luin myöhemmin "morsiuskimonon" ja pari päivää sitten "Samurain tyttären" ja luulen etten näitä enää tule lukemaan.

Pidän tavasta kuvata japanilaista kulttuuria, ristiriitoja ja yleensäkin kirjoitustyylistä mutta Rei hahmona ärsyttää minua kirja kirjalta ja luku luvulta aina enemmän ja enemmän.
Ehkä olen tullut niin tylsäksi ja, no dekkaria nyt ei varmaan saisi kirjoitettuakaan ilman nenäänsä toisten asioihin tunkevaa harrastelijaetsivää. Mutta Rein uteliaisuus oli mielestäni jo liioittelua. Sinnikkyys ja totuuden etsiminen oman henkensä uhalla voi olla joistakin sankarillista, mutta Rein kohdalla se oli hyvinkin ärsyttävää.
"Samurain tyttäressä" oltiin myös mielestäni koetettu haukata hieman liian isoa palaa ja koetettu sitoa monimutkainen juoni yhteen siinä onnistumatta. Tuloksena oli varsin lässähtänyt kokonaisuus.

On-off poikaystävä Hugh tuntui avaruudesta reväisyltä mahdottomuudelta, Takeo oli henkilönä paljon inhimillisempi (Takeo ja Kunio heti takaisin kuvioihin [kevennys :lol: ]).

Rei on kuin Nancy Drew, jota en voi sietää...
Rekka Shinen!

YellowThunder
Viesti:

ViestiKirjoittaja YellowThunder » La Elo 19, 2006 17:26

Olen lukenut ja pidin kovasti. Hän ei temmannut Japania kuin tuulesta vaan otti myös selvää asioista.
Oli mielenkiintoista katsoa mitä manga sarjoja kirjan aikana mainittiin.
Tietääkö kukan ovatko kaikki Shimuran kirjat Japaniin liittyviä? Ja jos eivät olisiko mahdollista, että joku sanoisi mitkä ovat.
Yellow Thunder prdoduction kuittaa!

Sharida
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sharida » To Loka 19, 2006 22:04

Luin joskus ammoisina aikoina, muutkin ks. kirjailijan Rei Shimura teokset on tullut luettua ja Tappava manga ei kuulu niistä suosikkeihini. Ikebana mestari, näin ohimennen sanottuna, oli lempparini näistä. Johtunee ehkä siitä että se oli ensimmäinen Rei Shimura joka tuli luettua luettua.

Tappava manga tuntui kompuroivat alusta loppuun, se oli jotenkin edellisiä tylsempi, eikä kovin nokkela. Mutta viihdyttäviä dekkareitahan nuo ovat. Muuten asiasta kommentoisin sen verran että mainitse vain Sailor moon pukuinen tyttö ja Neon Genesis Evangelion niin olet asian ytimessä *naur* Tällä periaattella tuntui kirjailija menevän tai sitten vain kuvittelin..

Mutta vaikka muissakin kirjoissa on tylsät hetkensä niin silti nautin näistä teoksista. Hyviähän ne kokonaisuutena ovat ja sainpa erään kaverinikin näitä lueskelemaan vaikka ensin nauroi vääränä kun näytin hänelle juuri kyseisen Tappava manga kirjan (:

Palaa sivulle “Arvostelut”