Netin ilmainen (ja mieluusti luvallinen) anime/manga

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

ComSR

Re: Netin ilmainen (ja laillinen!) anime/manga

ViestiKirjoittaja ComSR » Su Syys 15, 2013 01:10

Yleensä käytettynä saa halvemalla. Hinta riippuu siitä, kuinka suosittu sarja on Japanissa ja kuinka harvinainen se on.
Aito priimakuntoinen anime-DVD, suositushinta 7200 jeniä (54€), käytettynä 800 jeniä (kirjoitushetkellä alle 8€).
Animemusiikki-CD, suositushinta 3000 jeniä. Käytettynä 120 jeniä... :lol:
Time never betrays dreams. But on the flip side, dreams must not betray time.

Matti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Matti » Ma Syys 16, 2013 06:09

Omaan edelliseen viestiin hieman lisätäkseni: Bandai lopetti jakelun (ja siis myös käännökset) Yhdysvaltoihin koska japanilaiset alkoivat tilata noita Amerikasta. Saivat sieltä postikuluineen halvemmalla kuin kotimaasta.

Houndy
Viesti:

ViestiKirjoittaja Houndy » Ma Marras 04, 2013 15:22

ComSR kirjoitti:Toinen sivu on Anime Sols, mutta se on hölmösti tällä hetkellä vain saatavilla jenkeille.

Proxyllä sen saa näkyviin suomessakin, joten tuo geoblokkaus ei ole ongelma.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

ViestiKirjoittaja kyuu » Su Marras 17, 2013 01:25

Oli tosiaan yksi linkki jonka luvallisuus oli vähän kyseenalaista, mutta vielä oleellisempana sieltä tuputettiin haittaohjelmia. Poistin myös siihen liittyneet kommentit, koska näyttivät hassuilta. Kommentoijien viesteissä ei sinänsä ollut mitään asiatonta, vaan varsin aiheellista vastakommenttia. Kiitos niistä.

Nevitys

ViestiKirjoittaja Nevitys » Ma Tammi 19, 2015 22:53

Itse olen katsonut animea yleensä sivulta
Spoiler:
animetwist.net
(Pitäisi olla ihan laillista), tottakai englannin kielisillä teksityksillä ja japaniksi puhuttuna.

Mutta nyt sain ostettua uuden läppärin niin olen yleensä ladannut jaksot ihan itse netistä, onko kenellekkään sellainen sivu tuttu kuin nyaa.se?

moderaattorin muokkaama: Laitetaanpa tuo urli nyt spoilertagin taakse, koska kuten kommentaattorit toteavat, laillisuus on vähän kyseenalaista. Sanoisin että asia menee tällä ihan hyvin kun kanssakeskustelijat tarjosivat auttavaa kättä. -Kyuu

ComSR

ViestiKirjoittaja ComSR » Ti Tammi 20, 2015 12:00

Nevitys kirjoitti:Itse olen katsonut animea yleensä sivulta
Mutta nyt sain ostettua uuden läppärin niin olen yleensä ladannut jaksot ihan itse netistä

Valitettavasti kummallakin sivulla on pääkallolippu mastossaan.
Time never betrays dreams. But on the flip side, dreams must not betray time.

Nevitys

ViestiKirjoittaja Nevitys » Ti Tammi 20, 2015 17:05

ComSR kirjoitti:
Nevitys kirjoitti:Itse olen katsonut animea yleensä sivulta
Mutta nyt sain ostettua uuden läppärin niin olen yleensä ladannut jaksot ihan itse netistä

Valitettavasti kummallakin sivulla on pääkallolippu mastossaan.

Noh, empä olisi arvannut että sivustot joista saa katsoa animea ovat laittomia :D
Varmaan silti tulee vielä latailtua jaksot ihan koneelle vaikkei olisi ihan laillista puuhaa, tuskin siitä mitään haittaakaan on :P

Pop

ViestiKirjoittaja Pop » Ti Tammi 20, 2015 17:36

Itse olen kattonu animea sellaselta sivustolta kuin: kissanime.com (ei ole hajuakaan onko laillinen vai laiton sivusto).

okamagei

ViestiKirjoittaja okamagei » Ti Tammi 20, 2015 23:13

Crunchyroll sekä jenkkien netflix tarjoavat laillista joskin maksullista animea. Mielestäni kuukausimaksukin kyseisiin palveluihin on kohtuu hintainen.
Viimeksi muokannut okamagei, To Tammi 22, 2015 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Re: Netin ilmainen (ja mieluusti luvallinen) anime/manga

ViestiKirjoittaja kyuu » To Tammi 22, 2015 17:27

Ketjun aloitusviestiin on nyt laitettu hieman tarkennuksia siitä miten keskustellaan tässä ketjussa, pohjautuen moderaattorien keskinäiseen neuvonpitoon. Keskustelun avaajalla oli hyvä idea mutta pieni muokkaus on paikallaan. Kertaan tässä:

• Pyritään yhäkin löytämään asiallisia, laillisia sivustoja.
  • Jos olet epävarma sisällön laillisuudesta, luvista ja sen sellaisista, ilmoita se viestissä.
  • Jos taas huomaat edellä olevassa viestissä tällaista ongelmaa, vastaa viestiin ja kerro havainnoistasi asiallisesti. Muista, että eron huomaaminen ei ole aina kaikille helppoa.
  • Ei linkkejä K-18 materiaaliin, kuten ei muutoinkaan Yhteiset-otsikon alla olevilla alueilla, joihin myös Yleinen keskustelu kuuluu. Ks. lyhyet sääntömme.
  • Erityinen varovaisuus haittaohjelmia jakavien sivujen osalta. Linkkejä tällaisiin emme halua ja moni omin lupinensa teoksia jakava sivusto sisältää tällaisia ongelmia. Näistä pyydän ilmoittamaan moderaattorille "Ilmoita tämä viesti" -huutomerkkinapilla.
  • Jos tämä linjanveto ei tunnu toimivan, palataan asiaan.

Jos jokin ym. viesteistä sisältää K-18 tai haittaohjelmaongelmia, pyydän ilmoittamaan näistä uudestaan.

Seurataan tilannetta. Kiitokset aiheesta kommentoineille.

haplo
Viesti:

ViestiKirjoittaja haplo » La Joulu 26, 2015 09:23

Erityisesti omien sanojensa mukaan bioteknologiaan erikoistunut tutkimusorganisaatio Kyowa Hakko Kirin on julkaissut sivuillaan englanniksi Ryo Koshinon mangan The Story of Basic Immunology.

Luin kaikki kolmekymmentä lukua ja pidin sarjakuvasta. Tarina ja hahmot oli hyvin rakennettu ja opetuskohdatkin tehty viihdyttävästi. Käsitykseni opetussarjakuvasta ei ole ollut kovin mairitteleva, mutta ainakin tässä onnistuttiin hyvin. Mielellään tämän luki.

Sleepy Dancer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sleepy Dancer » Ke Elo 10, 2016 15:37

Olisi kiva saada jonkinlainen lista animesarjoista ja -elokuvista, jota Suomen Netflixistä voi löytää, sillä siellä ei ole vieläkään animelle omaa kategoriaa tai hakusanaa.

Tässä nimikkeitä joita on itselleni tullut vastaan. Kaikissa pitäisi olla tekstitys suomeksi:

The Seven Deadly Sins / Nanatsu no Taizai
Magi: Adventure of Sinbad
Voltron - Universumin soturi
Kuro Mukuro
009 vs Devilman
Little Witch Academia
AJIN - Demi Human
Knights of Sidonia
Appleseed: Ex Machina

Lasten sarjat (näitä saattaa olla vielä enemmänkin):
Glitter Force / Smile PreCure! (suomidubbi!)
Pokemon
Digimon Fusion
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

Porco Rosso

ViestiKirjoittaja Porco Rosso » Ke Elo 10, 2016 19:30

Omilla sivuillani olin suositellut tätä linkkiä. Kyllä sieltä (vähäinen) määrä animea Suomenkin palvelusta löytyy.
Blogissa Anime-arvostelut ~ Parhaat Animesarjat ~ Parhaat Anime-elokuvat -> ~★AnimePorsas★~

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”