Ensimmäinen mangasi

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

mussutin

Re: Ensimmäinen mangasi

ViestiKirjoittaja mussutin » Su Maalis 31, 2013 23:46

Taisipa olla se Tokyo Mew Mew:in aivan eka vola, jonka sain silloin joskus 3-vuotta sitten, kun olin neljännellä luokalla. Olimme kaverini kanssa aivan intona Kuromiin ja Tokyo Mew Mew:iin, että se oli jo ihan hullua. ::D Nostalgisista syistä animepuolella on menossa Tokyo Mew Mew ja myöskin lukupuolella.
Tracon 2013 - WAIT MEEE

- scouting legion & armin
- myämyä maria olet niin ihana ja beato kyllä sinäkin
- NIGGA NUGGETS
- dat feels ep 21-22 snk
- you mad maria?
- kanon... what can i say?

jonzze
Viesti:

ViestiKirjoittaja jonzze » Ma Huhti 01, 2013 10:39

Soul Eater osa 1, jonka luin about viikko sitten. Kakkososa on myöskin luettu ja jatkan siitä sitä mukaa kun saan kirjoja hankittua. Tykästyin kovasti tähän sarjaan.

MegaOlento

ViestiKirjoittaja MegaOlento » Ke Huhti 03, 2013 21:14

jonzze kirjoitti:Soul Eater osa 1, jonka luin about viikko sitten. Kakkososa on myöskin luettu ja jatkan siitä sitä mukaa kun saan kirjoja hankittua. Tykästyin kovasti tähän sarjaan.

Miten päädyit tuon sarjan ja ylipäätään mangan pariin? Mikä tuossa mangassa sai sinut tykästymään siihen?

Mun eka manga oli Dragonball.

jonzze
Viesti:

ViestiKirjoittaja jonzze » To Huhti 04, 2013 16:22

MegaOlento kirjoitti:Miten päädyit tuon sarjan ja ylipäätään mangan pariin? Mikä tuossa mangassa sai sinut tykästymään siihen?

Näin off-topicina mainittakoon nyt, että siis kirpputorilla sattumalta huomasin pöydän, jossa oli erilaisia mangoja. Olikohan ainakin Weediä ja sitten tuo mainitsemani Soul Eater. Taisin huomata ensin tuo 2.osan ja sen kannessahan ovat Tsubaki ja Black Star. Selailin tuota hieman läpi ja luin takakannen ja ajattelin, että voisi kokeilun vuoksi ottaa mukaan. Onneksi samassa pöydässä oli myös Soul Eater 1.osa, niin pääsin aloittamaan mangan alusta. :)

Luettuani nuo pari osaa innostuin sen verran sarjasta, että nyt etsin 3. ja 4.osia. 6.osan ostin kaupasta jo valmiiksi odottamaan. En tiedä, mikä siinä vetosi eniten, mutta mielenkiintoiset ja persoonalliset hahmot, erilainen tyyli (normisarjakuviin verrattuna) ja tarinan alun juoni saivat kiinnostumaan tästä mangasta. Kovin vahvasti en siis vielä mangan parissa ole, kun kokemusta on Soul Eaterin kahden ensimmäisen osan verran ja en tiedä, mitenkä suosittua manga Suomessa on. Ainakin kaupasta tuntuu löytyvän yllättävänkin hyvin noita.

Jonne

Usvasusi

ViestiKirjoittaja Usvasusi » Su Touko 26, 2013 19:12

Ensimmäiset mangani olivat kai japaninkieliset Weed- mangat 25 ja 50. Olin katsonut Weed- animen monta kertaa läpi ja kun kuulin, että sarajasta on versio jota kutsutaan mangaksi, menin internettiin ja löysin kuin löysinkin Urumi-nimisen sivuston, jossa oli vino pino näitä japaninkielisiä julkaisuja.

Pitkän kinuamisen jälkeen äiti antoi minun tilata 2 pokkaria ja tietenkin olin aivan innosta pimeänä, kun paketti saapui postilaatikkoon ^_^ Siitä lähtien olen muutenkin keräillyt mangaa.

agate

ViestiKirjoittaja agate » Su Touko 26, 2013 19:42

Mun eka ihan oma manga oli varmaankin joku Naruton osa kuusi tjsp. Sitä ennen luin siskon omistamia pokkareita ahkerasti, ja eka mangapokkari jonka luin oli mun siskon One Piece ykkönen. Paljon myöhemmin ne kaikki siskon pokkaritkin siirty mun omistukseen tosin :''D
rex duodecim angelus

Ty

ViestiKirjoittaja Ty » To Touko 30, 2013 23:16

Joskus vuonna 2005, luulisin, Lahden Triossa oli joku divari ja sieltä sattui käteen Ranma½ kahdeksas osa. Pidin sarjasta todella paljon ja onhan se hauska vieläki. :B
gahh h

Luci333

ViestiKirjoittaja Luci333 » La Kesä 01, 2013 17:06

Mun eka mangani oli Inuyasha <3 Oon lukenut sen uudestaan ja uudestaan enkä koskaan kyllästy :D Se on mun meilest vielkin maailman paras manga!!!

ama-chan

ViestiKirjoittaja ama-chan » Ti Kesä 04, 2013 00:19

Varmaan Ranma½ tai Tokyo MewMew XD En osaa kyllä sanoa kumpi noista tuli ensin, siitä on kuitenki on niin kauan :D One Piecekin pyöri mulla hyllyssä jossain vaiheessa, mutta en kyllä usko että se mun eka manga oli.
Nyaaaan~

Rattata

ViestiKirjoittaja Rattata » Ti Kesä 04, 2013 07:55

Mun ensimmäinen mangani oli Tokyo mew mew. Siitä on aikas monta vuotta. Huomasin silloin lehdestä tämän ja olin ihmeissäni että mikä on manga. Ostin sen ja siitä se sitten lähti :D

Safire
Viesti:

ViestiKirjoittaja Safire » Ti Kesä 04, 2013 23:03

Oli itseasiassa useampi samaanaikaan, enkä enää täysin muista mitä niistä aivan ensimmäisenä luin. Mutta olin siis nähnyt kavereilla joitain mangapokkareita ja koska ne näytti musta kivoilta, menin katsomaan mitä kirjastosta löytyy. No siellä osui ensimmäisenä silmään Fushigi Yuugi, Kamikaze Kaitou Jeanne ja Inuyasha joten päätin lainata ne ja myöhemmin sitten vähän enemmän :D

Regrall

ViestiKirjoittaja Regrall » Su Heinä 07, 2013 20:57

En voisi nimetä juuri ensimmäistä mangaa, koska siihen aikaan kun innostuin mangasta, kaverit aina lainasivat luokassa kirjoja minulle haha.

Mutta ensimmäinen manga jonka olen omistanut on Erementar Gerad. San lahjaksi kavereilta syntymäpäiväksi. Tämä sarja on lähellä sydäntäni, vaikka en ole koskaan lukenut sitä loppuun.

Asia on niin että minulla on 12 kirjaa, mutta sitten en löytänytkään niitä enään kirjakaupasta (espanjassa) koska he lopettivat myymästä sitä. Sarjan voisi lukea netistä, mutta ei saa sitä erikoista fiilistä minkä saa silloin kun lukee fyysiseltä kirjalta, eli tarina on jäänyt kesken minulta ja en suostu lukemaan sitä ellei fyysisesti kirjalta ja espanjan kielellä.

Tapsu

ViestiKirjoittaja Tapsu » La Heinä 13, 2013 23:14

No eka manga jonka luin Tokyo mew mew (mutta vaan ekan kirja) joskus 3 luokalla varmaan.
Mut varsinainen manga jonka jälkeen aloin lukemaan enemmän oli Mars

Mukku
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mukku » Ma Syys 16, 2013 21:50

Ensimmäiseni olivat Ginga Legend Weedin osat 1 ja 3. Eli nämä englanninkieliset julkaisut Weedistä. Olivatpa myös ensikosketukseni Gingan mangapuoleen.

Loxy
Viesti:

ViestiKirjoittaja Loxy » Su Loka 06, 2013 21:59

Ranma 1/2 osa 1 lähikaupan hyllyltä suomeksi. Yksi parhaista ostoksista ikinä. (:
-L0XY, all that's left of a bizarre childhood-

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”