Japanilainen majatalo

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

NybeKat
Viesti:

Japanilainen majatalo

ViestiKirjoittaja NybeKat » Ke Joulu 10, 2003 13:57

Tuli tässä opinnäytetyötä tehdessä vastaan tuollainen kiinnostava artikkeli, opettajani sen minulle antoi..
Helsingin Sanomat marraskuun kuukausiliite (2003) sivut 68-70.

Siinä kerrottiin otsikolla Pieni Japani Pukkilassa eräästä Porvoonjokilaaksossa sijaitsevasta majatalosta, jonka on perustanut Riitta Oikawa, joka asuu kyllä japanissa, mutta käy pari kertaa vuodessa katsomassa että paikalliset hoitavat hänen majataloonsa oikein.
Majatalo Oikawa on tehty vanhaan meijeritaloon, joka ei kyllä (minun mielestäni) ulkoa päin kovin japanilaiselta näytä, mutta sisältä löytyy muutama kiva kuva..

En kyllä edes ajattele että artikkeli olisi kovin hyvin kirjoitettu, mutta tarpeeksi kiinnostava että ajattelin katsoa jos siitä löytyisi tietoa netistäkin (artikkelissa ei nettisivua mainittu, mur)

http://www.pukkila.fi/yadooikawa/
Jopa pukkilan etusivulla on tästä iso mainos :D
No juu, katselkaa itse paremmin..

Nuo hinnat saa tällaisen tyttelin silmät pyörimään, mutta silti sinne haluaisi joskus päästä käymään! ^^
Ihan vain ajattelin teillekin mainostaa...
Ja kiinnostaisi jos joku on tuolla käynyt, tai tietäisi vastaavia paikkoja enemmän.. voisi minulle vähän asioista vihjaista :roll:

Jos jotain se artikkeli kiinnostaa eikä löydä, eikä muut sitä skannaa, ni hihkukaa miulle ni mie koitan.. satun vain inhoamaan tuota minun laitetta kun on niin hidas ja kaikkea -__-

Siinä miun nikissä on iso N ja iso K, grrr~

KuvaOekakiPoteto (suomi&english)

Meya
Viesti:

ViestiKirjoittaja Meya » Ke Joulu 10, 2003 14:01

Jesh, minun ystäväni muutti juuri Pukkilaan! (^-^) Nyt on toinenkin syy käväistä Pukkilassa, kuin ystävän tapaaminen. Olen kerran Pukkilassa käynyt, joten vaikea uskoa, että sieltä tuommoinen löytyisi.... :shock:
Puputossuinen zombie

Gortef
Viesti:

ViestiKirjoittaja Gortef » Ke Joulu 10, 2003 18:09

Oho oho, pitäsköhän tehä vierailu Pukkilaan jossaivvälis :mrgreen:
Habeeb it!

Makoto
Viesti:

ViestiKirjoittaja Makoto » Ke Joulu 10, 2003 19:47

Nybekat ei ole ainoa jonka silmät pyörivät päässä..siis y-k-s-i päivä tuon verran... no mutta onhan niitä muidenkin hotellien hintoja nähty..ja tuonne olisi kyllä kiva mennä käymään..^^ tai sitten vain rakennutan itselleni japanilaisen talon...ja sehän melkein tuleekin halvemmaksi kuin yöpyminen tuolla..-_-
Cut off a wolf's head and it still has the power to bite.

Japabon Dolls

ViestiKirjoittaja Japabon Dolls » Ke Joulu 10, 2003 20:14

Nojoo. Mielummin sitä yöpyisi ihan maantieteellisesti oikeassa japanilaisessa majatalossa. :roll:

wice

ViestiKirjoittaja wice » Ke Joulu 10, 2003 21:37

Onpas joku saanut kivan ja monikulttuurismia edistävän idean!

Nuo hinnat saavat kyllä pohtimaan kuinka kovat rahat voisikaan nyhtää Aidolla Suomalaisella Majatalolla jossain tarpeeksi etäisessä maassa...

reksa
Viesti:

ViestiKirjoittaja reksa » Ke Joulu 10, 2003 22:08

Eipä tuota tietenkään mihinkään hotelliin voi suoraan verrata, mutta katsokaapa huviksenne, paljonko maksaa yö hyvätasoisessa hotellissa (3-4 *). Kyllä se vaan Suomessakin on lähemmäs sata euroa huone yöksi ja aamiainen, ainakin arkisin ja kesälomien ulkopuolella. Niin ei sentään sata euroa per henkilö varmaankaan, kun ei ole niin paljoa hotelleissa tullut käytyä, että olisi joutunut/päässyt jossain tilanteessa huonetta jakamaan. Eipä siihen tavalliseen huoneeseen aamiaisen lisäksi muuta ateriaa kuulukaan.

Ei sitä silti ole irtorahaa niin, että olisin ensimmäisenä vapaapäivänä tuonne tai mihinkään hotelliinkaan menossa.

acjama

ViestiKirjoittaja acjama » Ke Joulu 10, 2003 22:08

wICE kirjoitti:Onpas joku saanut kivan ja monikulttuurismia edistävän idean!

Ranualla tuommoinen on ollut jo jonkin aikaa. Ja hieno on ulkoapäinkin.
http://www.ranua.fi/?deptid=6487#
捨てる神あれば助ける神あり。

Gortef
Viesti:

ViestiKirjoittaja Gortef » To Joulu 11, 2003 12:59

Mistäs asti tollanen on Ranualla ollu?

(Ranua vaan on kauempana...)
Habeeb it!

acjama

ViestiKirjoittaja acjama » To Joulu 11, 2003 15:27

Gortef kirjoitti:Mistäs asti tollanen on Ranualla ollu?

Siellä sivuillahan se lukee: loppusyksystä -98 (vihkiminen).

Kuten myös, että Ranuan ystävyyskaupunkiin Iwasakimuraan on rakennettu Joulupukkimaa Santalando suomalaisine hirsimökkeineen ja vuotuisine Joulupukkifestivaaleineen.
捨てる神あれば助ける神あり。

Gortef
Viesti:

ViestiKirjoittaja Gortef » Pe Joulu 12, 2003 13:45

Ohops... sokia minä -__-
Habeeb it!

NybeKat
Viesti:

ViestiKirjoittaja NybeKat » Pe Joulu 12, 2003 14:37

Tulipa tuosta muuten mieleen että tuossa artikkelissa luki Riitta Oikawasta..
Työkseen hän myy japanilaisille hirsitaloja toisen aviomiehensä kanssa, tämä on ammatiltaan arkkitehti.

Riitta Oikawa itse on rakennuspiirtäjäksi valmistunut (ja harjoittelupaikan kautta japanilaisiin tutustui).
Heh, kerranki löytää jostai kiinnostavasta artikkelista omaanki alaan liittyvää ^_^ ...vaikkei tuo artikkeli kyllä ihan miun opinnäytetyötä autakaan, kun menee pikkasen aiheen vierestä, oli tuo ihan kiintoisa juttu.

Siinä miun nikissä on iso N ja iso K, grrr~

KuvaOekakiPoteto (suomi&english)

Flashpak

ViestiKirjoittaja Flashpak » Su Tammi 18, 2004 23:28

Itse henkilökohtaisesti asun Pukkilassa. Koskaan ole kuitenkaan tuolla käynyt.

Izaryo

ViestiKirjoittaja Izaryo » Ma Tammi 19, 2004 20:13

mä olen käynyt tuolla! isovanhemmat asu siellä mut muutti pois pukkilasta ja kerran olin yön Yado Oikawassa. se oli ihmeellinen paikka en muuta voi sanoa
jep jep....

natu
Viesti:

ViestiKirjoittaja natu » Ma Tammi 26, 2004 14:16

Hah, rupesipa naurattaan..! :D Katsoin otsikon "Japanilainen majatalo" ja ajattelin että "hei, minähän tiedänkin aiheesta jotain". Kun luin, että kyseessä on Pukkilassa oleva Japanilainen majatalo, repesin totaalisesti, sillä työskentelen AIVAN sen vieressä! :D Se on osoitteeltaan jotainjotain 5, ja _mun_ mainostoimistoni on jotainjotain 6 :D Repslollottaa. Mainitsin siitä ihanille työtoveripomoilleni ja he ehdottivat että kävisin siellä, sillä olin ensimmäisenä aamuna tänne tullessani ollut eksyksissä ja kysynyt suuntaa omituiselta tädältä joka haki pillereitä bussista, ja juuri _hän_ markkinoi kyseessäolevaa majataloa, ja _hän_ on kyseisen mainostoimiston entinen sihteeri! :D Kyllä maailma on pieni paikka XD

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”