Hävettääkö?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Enzeru

Re: Hävettääkö?

ViestiKirjoittaja Enzeru » Ke Loka 17, 2012 20:56

En häpeä harrastustani eikä tarvitsekkaan. Mulle on se ja sama, mitä joku ajattelee musta, jos kerron kuuntevani japanilaista musiikkia tai tykkääväni mangasta. :D En tuo Japani-harrastustani erityisemmin esille, eikä musta voi päätellä päältäpäin, että olen kiinnostunut mangasta ja japanilaisesta populaarikulttuurista, mutta jos joku kysyy, niin kerron harrastuksestani. En myöskään puhu mangasta tai animesta koko aikaa niiden ihmisten kanssa, joita ei kiinnosta kyseiset asiat, mutta en häpeä harrastustani. :)
please release me before breaking

Gaichi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Gaichi » To Loka 18, 2012 01:45

Ei tarvitse häpeillä mitään.
MyAnimeList | Blog | Yandere rakastaja <3

TomatoPizza

ViestiKirjoittaja TomatoPizza » To Loka 18, 2012 08:52

Ei hävetä, mutta en ole harrastuksestani koko kansalle huutelemassa. Vielä alakoulussa minua jostain syystä hävetti, enkä viitsinyt kertoa anime- ja mangaharrastuksestani kenellekkään, mutta nyt olen muutamalle paljastanut ja tuntuu huomattavasti paremmalta kuin kaappiotakuna. Olen myös löytänyt koulustani muitakin harrastajia ja heidän kanssaan tulee silloin tällöin juteltua aiheesta.

az

ViestiKirjoittaja az » To Loka 18, 2012 12:34

joskus pari vuotta takaperin en hävennyt yhtään mut nyt on ryhmäpaine ja tarve olla "normaali" kasvanu ihan älyttömästi... :D en puhu harrastuksistani julkisesti, mutta en esim häpeile laittaa lärvikirjaan kuvia coneista yms.

Bijou

ViestiKirjoittaja Bijou » Su Loka 21, 2012 19:41

Itselläni ei ole ikinä ollut tapana toitottaa muille harrastuksia eikä se päällekkäin päin näy. Jos joku kysyy, niin kerron, mutta tulee siinä hieman ajateltua, että mitähän tämäkin tästä ajattelee. Joten hieman tulee itselläni kyllä hävettyä, vaikka pidänkin itse tätä harrastusta suuressa arvossa. Toisaalta, kuten joku jo täällä tokaisi: Parasta olisi sanoa asia vaan heti pois, niin saisi sitten reaktiosta tietää kannattaako kysyjään tuhlata aikaansa :lol:

Oribia
Viesti:

ViestiKirjoittaja Oribia » Ma Loka 22, 2012 01:14

En erityisemmin häpeä mitään. Vähän joskus jännittää mitenköhän muut ihmiset suhtautuu.

ReiKuro

ViestiKirjoittaja ReiKuro » Ma Loka 22, 2012 08:27

Mitä häpeäistä omasta harrastuksella pitäisi olla? Eli en siis häpeä omaa harrastustani :D

Mun tapauksessa olen elännyt tällä tavalla niin kauan kuin muistan. Teen sitä mitä tekee mieli, enkä välitä mitä muut sanovat, eli katon animee, luen mangaa, kuuntelen j-musiikkia, pukeudun mustavalkoisiin vaatteisiin tai katumuodin mukaan.

Kaikki tämä on osa persoonaani :D

Vile

ViestiKirjoittaja Vile » Su Marras 18, 2012 14:00

En häpeä sitä että katson animea, suosikkigenret vielä niitä joita joku muu 19-vuotias poika saattaisi hävetäkin. En häpeä myöskään sitä että pelaan Visual Noveleita, itseasiassa ihan pokkana niistäkin tulee puhuttua tiettyjen ihmisten kanssa.
Viimeksi muokannut Vile, Ke Marras 25, 2015 05:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » La Joulu 01, 2012 21:56

Sanotaan suoraan että olen harvinaisen ylpeä harrastuksestani!

Enkä nyt tarkota silleen että "Vitsi mä oon maailman paras ihminen kun harrastan tätä ja tätä" vaan silleen samal taval ylpee ku joku siitä et on hyvä jalkapallos tai vastaavaa.

En välitä oikeen ympäristön reaktioista ja paikat joissa useimmiten pyörin on jo tottunu Visual Kei/Gootti vaatteisiin (Tiedän kyllä ettei noi liity toisiinsa mutta tykkään sekotella erilaisii tyylejä) Myös puhetapa on lähes suoraan animesta. Ja sekin johtuu vaan siitä että mulle tarttuu puhetyylit kauheen herkästi, japani ei ole poikkeus. Ja tietty sen huomaa et ku puhuu tulee tahtomattaanki esim. vertailemaan ja selittämään asioita animen kautta vaikka kukaan ei tajuiskaan.

Koulussa oli ala-asteella jotain kiusausyrityksen poikasta, mutta mun kohdalla se ei oikeen pitkälle päässy. Kiusaajista tuli nimittäin aika nopeesti muussattuja kiusaajia. (Myönnän, mulla oli varmaan jonkinnäkönen agressionpurku ongelma pienenä ja olin aika väkivaltanen persoona... Onneks en enää ainakaan samassa mittakaavassa) Kuitenki oon yhä vähän sellanen luonne jota ei joko pysty tai uskalleta kiusata. Vähän herkempien kavereidenkin suojakilpenä toimin usein.

Pääasiassa en kuitenkaan kuuluttele mitenkään ympäri toreja että "Kuulkaa kaikki, minä ytässä harrastan japanilaista pop- ja nuorisokulttuuria!!" vaan ihan rehellisesti mainitsen asiasta jos joku sattuu kysymään harrastuksista tai muista. En pidä harrastuksiani tai tyyliäni mitenkään hävettävinä, mutta niitten mainostaminen on mielestäni turhaa huomiohakuisuutta.

illusiα
Viesti:

ViestiKirjoittaja illusiα » Su Joulu 02, 2012 20:08

En varsinaisesti häpeä, mutta jos törmään uusiin ihmisiin, en ala heti kailottamaan "hei minä olen kiinnostunut animangasta ja harrastan cosplayta ihku ihku!!". Kyllä sitä välillä katsotaan niin pukeutumisen kuin puhetyylinkin takia - joka on täynnä kaikenlaisia "outoja äänteitä" - , ja välillä tulee puolivahingossa hihkaistua "yattaa~" tai vastaavaa.
Viimeksi muokannut illusiα, Ke Touko 29, 2013 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"He's saying 'I'll eat more high class cotton, I don't want to get a cold'."
――Cotton!?
"Meto only eats cotton. He's a doll."

Yo^^oY
Viesti:

ViestiKirjoittaja Yo^^oY » To Joulu 06, 2012 21:54

Ei tässä iässä tartte enää mitää häpeillä :P Japani kiinostukseni ei tosin näy ulospäin mitenkään enkä tuo sitä yleensä keskusteluissa mitenkään erityisesti esille, en myöskään yritä piilotella/kieltää sitä, Eli olen oma itseni 8)

Skald

ViestiKirjoittaja Skald » La Joulu 08, 2012 22:46

Eipä juuri hävetä. Jos oon ihan uudessa tilanteessa uusien ihmisten kanssa, niin en tuo esille otakuiluani mitenkään. Sitten kun on tutustunut paremmin ihmisiin, niin miksei voi ohimennen mainita mutta en kyllä ala mitään kauheasti sepostamaan ihmisille, joita ei kiinnosta.

Ketkuttaja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ketkuttaja » Su Joulu 09, 2012 12:40

En hyppele ja hihittele -yleensä- yleisillä paikoilla, mutta tämä ei johdu siitä että hävettäisi :)

Aikanaan vähän vierastin kyseisestä aiheesta puhumista muille kuin pienenpiirin kavereille.
Nykyään tosin jo kaapista tulleena voin vastata ihan rehellisesti että "Eipä hävetä, ei".

Joskus huomaa itsensä hihittelemästä ja aidosti jänskäämästä jotain sarjaa viltissä, sillon voi tulla vähä punaista poskiin ¤^^¤

Ameno Sagiri

ViestiKirjoittaja Ameno Sagiri » Ti Joulu 11, 2012 02:14

Vastaisin tähän normaaliin tapaan "miksi hävettäisi?", mutta emmä voi kieltääkkään, etteikö viime animeconin lolitacossini aina välillä pulpahtaisia mieleen ja pieni häpeän tunne tulee mieleeni. Ja sanottaisko niin, että jos joku kysyy vaikkapa siitä että pukeudunko tapahtumiin tai cosplayaanko, niin en missään nimessä vastaisi joo, pukeuduin mekkoon viime kesänä ja lähi hyppelemään Kuopioon, ellei kyseessä ole joku asiantunteva porukka tai muuten vain semmoinen lähipiiri, joka voisi mennä milloin tahansa mennä katsomaan facebookin kautta kuvia.

En menisi sanomaan että häpeäisin niinkään sitä että pidin hauskaa sen kaksi päivää,vaan se että väärissä käsissä kyseinen tieto lähtisi käsistä ja sitten minulla ei ainkaan olisi mukavaa. En kaipaaa yhtään vittuilua siitä, enkä kyllä kaipaa sitäkään että koko koulu hihittää selän takana.

いい人

ViestiKirjoittaja いい人 » Ti Touko 07, 2013 22:41

Rubma kirjoitti: Kuinka valtaisa määrä anime harrastajia elääkään pinnan alla, käyttäytyen kuin normaalit ihmiset, puhuen kuin normaalit ihmiset silti rakastaen japsi pop-kulttuuria?

En jaksa lukea ketjun ensimmäistä sivua pitemmälle, mutta mikäli tuohon kysymykseeni ei ole vastattu/kirjoitettu mielipiteitä, niin tässä olisi minun. Itse oletan että tuo kyseinen ryhmä on suurempi, kuin tämä "cosplay animu animu"-ryhmä. Jos ryhmään voidaan vielä laskea ne ihmiset, jotka tietämättään "fanittaa" animea, se on varmasti suurempi.

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”