Hävettääkö?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

inoue

Re: Hävettääkö?

ViestiKirjoittaja inoue » Pe Heinä 27, 2012 20:51

En häpeä harrastustani. Välillä tosin tuntuu inhottavalta kun tunnen pari ihmistä jotka eivät pidä animesta/mangasta ja sen vuoksi osoittavat inhonsa tai välinpitämättömyytensä. Silloin tuntuu hieman tukalalta, mutta yleensä vaihdan aihetta onnistuneesti.
Omassa huoneessani harrastukseni näkyy, kirjahylly on täynnä mangaa ja pöydällä nököttää figuuri. Pukeutuminen on Japanilaista muotia (Gyaru) mutta se sopeutuu mielestäni yhteiskuntaan, koska nykyisin kadulla näkee pissiksistä hevariin semmoista väkeä.
En häpeä pukeutumista, "sisustamista" enkä muutenkaan harrastustani. Törötän hymy huulilla aina kaupan kassalla uunituore manga kourassa ja hymyilen häpeän häivääkään muille. ^^

triangle

ViestiKirjoittaja triangle » La Heinä 28, 2012 16:17

En häpee mut kavereita taitaa kyl hävettää..

LaserZombie
Viesti:

ViestiKirjoittaja LaserZombie » Ma Heinä 30, 2012 19:11

Itse en häpeä harrastustani, mutten myöskään kailota sitä kaikille. :D

mutta häpeän niitä (vai onko oikea ilmaisu että häpeän heidän puolestaan), jotka on just näitä "hyber-ernumaisia" eli just käyttäytyy ku animen tai mangan hahmot ja riehuu ympäri ämpäri. Nope.avi.
"I will suck your blood blö blö blööö blö."

Barasuishou

ViestiKirjoittaja Barasuishou » Su Elo 05, 2012 12:09

Mä en ainakaan häpeile, ja ehkä liian useat mm. valokuvaposeeraukset on animesta matkittuja, ja sellasta. Oon 12 eikä äiti anna käyttää mm. lolitavaatteita muuten kun juhlissa. Parin kaverin kanssa cossataan aika innokkaasti... En tiedä ketään joka suoraan häpeäisi japaniharrastustaan.
Barasuishou

Max
Viesti:

ViestiKirjoittaja Max » Pe Elo 10, 2012 22:19

Itse en häpeä myöntää, että luen ja katson japsi-juttuja, vaikka en nyt heti ensimmäisenä sitä olisi kailottamassakaan. Cossaus taas.... kuolisin varmaan häpeään jos ''joutuisin'' cossaamaan. Tosin en ole kokeillut, joten en voi varmaksi sanoa eli pelkkä oletus.

itadakimasu! ^^

ViestiKirjoittaja itadakimasu! ^^ » La Elo 11, 2012 12:23

En häpeä^^
Olen siitä päin vastoin ylpeä että uskallan olla erilainen ja outo:)
"Tarjolla on myös punaisia juttuja. :3"
Aka: Chiyo-chanin isä

Tuiksu

ViestiKirjoittaja Tuiksu » La Elo 11, 2012 12:51

Minä en häpeä harrastustani (olen ylpeä siitä että olen erillainen enkö mene massan mukana), minulla on koulu laukku täynnä anime ja anga aiheisia kuvia, pukeutumistyylini on erikoinen huoneeni seinät ovat täynnä kuvia ja julisteita anime ja manga hahmoista, mangapokkareita kirjahyllyssä ja keskustassa hihhuloin cossissa tai muuten vaan peruukissa usein. En minä kailota kaikille että "hei minä olen animehörhö (niinkuin nuo "normaalit" sanovat). Mutta jos joku kysyy kerron suoraan harrastukseni en nae siinä peittelemistä~

awkward

ViestiKirjoittaja awkward » Su Elo 12, 2012 18:24

En häpeä, mutta en silti tuo sitä esille kumminkaan. Ei ole mitään mielenkiintoa itellä jäljitellä manga/anime hahmoja tai muutenkaan japanin katutyyliä. (en ny mitää muutakaa tyyliä jäljittele, esim. vaatteet ostan semmoset mistä tykkään, miettimättä että tää ei oo sitä tyyliä mitä normaalisti ostan).
Ja suurimmaksi osaksi vaikuttaa myös se että tunnen olevani jo turhan vanha kantamaan olkalaukkua missä manga/anime aiheisia kuvia (tätä tein aikoinani yläasteella), mutta nytte "aikusena" ihmisenä ei mielenkiinto siihen riitä.
Eikä oikeastaa mulla ole kavereita, jotka välittäisivät lukea mangaa tai kattoa animea, niin ei tuu puhuttuakkaa kenenkää kans asiasta, en mee väkisin tyrkyttämään aihetta, josta muut eivät oo kiinnostunu. Mutta se että jos joku tulee kysyyn multa esim. luenko mangaa, nii ei mulla hävetä myöntää asiaa yhtään milläänlailla.
if you don't live for something, you'll die for nothing

Autio

ViestiKirjoittaja Autio » Ti Syys 11, 2012 15:24

En häpeä, mutta harrastustani ei päällepäin huomaa, ellei tuo keskusteluun jotain aiheeseen liittyvää.
On kyllä pakko myöntää etten edelleenkään ole hyvä ottamaan kritiikkiä kiinnostuksenkohteestani ja kommentit suuntaan: "piirretythän on lapsille tarkoitettu", saavat melko raivokkaat vasta argumentit. :oops: Tosin harvoinpa noita tilanteita on eteen tullut koska ikäväkyllä en tunne ketään joka olisi animesta, mangasta tai muusta Japanilaisesta kulttuurista kiinnostunut, joten eipä siitä tule paljon puhuttuakaan.

Mioo

ViestiKirjoittaja Mioo » Ti Syys 11, 2012 15:47

Heh. Kaikki silmiini osuneet kommentit alkavat sanoilla "en häpeä", joten taidankin tässä nyt vasten luontoani poiketa valtavirrasta :-] Siis, voin tunnustaa vähän häpeäväni, usein naamion mangaharrastuksen piirtämisharrastuksen varjoon. Tosin tämä varmaan johtuu opiskelemaan muutosta ja siitä etten vielä tunne nykyiseltä paikkakunnalta muita harrastajia. Omasta opiskelijapiiristäni en usko anime/mangaharrastajia löytyvän, mutta jos oikein kollaisin niin kaipa samasta kaupungista heitä kuitenkin löytyisi. Entisellä kotipaikkakunnallani olin avoimempi harrastukseni suhteen.
Mangakultani siis ovat ja pysyvät visusti kaapissa :D

Nitsakia

ViestiKirjoittaja Nitsakia » Ti Syys 11, 2012 16:55

Asiassa ei ole mitään hävettävää joten en häpeä sitä. Omassa puhe kielessä löytyy paljon sanoja/sanontoja sekä eleitä joita on tullut opittua mangan/animen kautta. Mutta seon juurtunut minuun lähtemättömästi ja seon pulpauttanut oikean persoonalisuuteni esiin, joten josse jollekkin on ongelma niin heihei ei tule ikävä. Olen sinut tämän kanssa :) sanoo neiti joka lyö paistinpannulla vastaan väittävää.
Siipensä polttanut, taivaalta tippunut, maailmaan hukkunut, manalaan palannut
http://myanimelist.net/animelist/Nitsakia

Pappuru

ViestiKirjoittaja Pappuru » To Syys 27, 2012 20:24

Normaalisti minä en häpeä, mutta jos jotenkin luokassa/koulussa aihe tulee puheeksi, silloin kyllä taidan hävetä paljonkin :c Ei kyllä mitään tietoa miksi häpeän tai mitä häpeän x33
6.11.2012 ♥♥ An Cafe ♥♥ C: en tu ikin unohtaan sitä♥~
-->http://pappuru.blogspot.fi/ <---
^ lukekaaaaaaaaaaa XD ^

Shine

ViestiKirjoittaja Shine » To Syys 27, 2012 21:31

Häpeän sitä entistä 13vuotiasta japani ernua... (Tyyli, äänekkäisyys, animehahmomaiset huudahdukset..) Kiitos, että siitä on jo 5 vuotta. Ihmiset kasvavat ja muuttuvat... Ja minä naiivina sanoin, etten ikinä muutu, hahah.
Mutta en häpeä tämän hetkistä animenörttiä. Vaikka harrastustani ei huomaa ulkoapäin nykyään, rakastan animea.
Tietenkään juuri animet sun muut eivät tule heti ensimmäiseksi puheenaiheeksi, kun tutustun johonkin.. Mutta kyllä he huomaavat sen viimeistään kun sanon coneihin menosta.

Pataatti

ViestiKirjoittaja Pataatti » Pe Syys 28, 2012 10:42

Jos väittäisin häpeäväni, niin valehtelisin.

Minä kannan harrastustani ylpeydellä, ja kun kerron siitä uusille ihmisille scenen ulkopuolella, totean usein että "eikös se jo näkynyt päältä". Toki monet eivät harrastuksestani oikein perusta, mutta uteliaille vastaan ja täysin piittaamattomien kanssa puhun jostain muusta.
On helpompa lyödä MUIDEN häpeämä harrastus saman tien pöytään, niin eipä ainakaan myöhemmin tule ilmi, ettei meillä ole mitään yhteistä puhuttavaa.

Ilmaiskaa itseänne harrastuksenne kautta ja ilmaiskaa harrastustanne itsenne kautta. Ei haittaa jos toiset pitävät sinua outona, kyllä ihmiseltä small talk onnistuu~ : D
Kaappicosplayn kiistaton ruhtinas | Valitsen sinut! - pokemonmusikaali | Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi

"Tomorrow comes without prayers."

Phalene

ViestiKirjoittaja Phalene » To Loka 11, 2012 17:26

Häpeän, en, häpeän, en.... en tiedä. Kaverini harrastavat lähes kaikki japania. Mutta vain yksi pukeutuu myös sen suuntaisesti, joskus itsekin käytän vaatteita josta kokeneempi japanin harrastaja voi päätellä että olen samaa ryhmää. Paitsi koulussa. Taidan vähän hävetä sitä. Mutta vapaa ajalla en todellakaan, silloin kun olen kavereitteni kanssa.
Koulussa jos tulee puhe japanista, en rupea kailottamaan sitä että tykkään siitä, mutta puheistani voisi varmaan päätellä että olen japanin harrastaja, mutta en todellakaan sano sitä suoraan. Paitsi jos joku joskus sattuu kysymään, mitä ei ole vielä tapahtunut.

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”