Mihin olet addiktoitunut tällähetkellä?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mioo

Re: Mihin olet addiktoitunut tällähetkellä?

ViestiKirjoittaja Mioo » Ma Tammi 05, 2015 20:02

En tiedä voiko puhua vain tästä hetkestä, mutta olen addiktoitunut vanhaan mangaan. Niihin julkaisuihin jotka on unohdettu puoli vuosikymmentä sitten, ja joita saa kirpparilta parillakymmenellä sentillä :D Laadun pitää kuitenkin olla pokkarin ikään nähden kunnossa, koska haluan pitää kirjarivistön aina siistin näköisenä :P
Jos sitten jotain konkreettisempaa, niin Aron morsiamet on ollut aika addiktoiva tapaus. Aloin ostamaan mangaa puhtaasti taiteen takia, mutta sieltähän löytyi vielä keskivertoa parempi juonikin samalla hinnalla! Yllättävä tapaus oli Darren Shan mangasovitus. Taiteen lisäksi genrekin epäilytti, mutta ihan mukiinmenevää ajankulua on sen lukeminen ollut. En kyllä tiedä voiko addiktiosta sentään puhua... Sitten on tietysti japaninkieli, sitä olen pikkuhiljaa opiskellut ja addiktoi (ainakin vielä) jatkuvasti vain enemmän.

Sleepy Dancer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sleepy Dancer » Ti Tammi 06, 2015 12:15

Omg...siis omg. :D

Sain luettua just JoJon viidennen osan eli Vento Aureon loppuun. Tämä sarja oli niin fabulous ettei mitään rajaa. Kaikki ne hahmodesignit ja vaatteet... Odotan innolla, että animea tulisi joskus. Sarja loppui vähän oudosti ja lopputaistelu oli vähän yksipuolinen, koska Giorno. Mutta tässä oli paljon yksityiskohtia, joista tykkäsin. Sekä päähahmokaartia, että vihollisia oli kiva seurata.
Spoiler:
Erityisesti tykkäsin siitä, miten Doppio ja Diavolo kommunikoivat keskenään. :)

Vento Aureon jälkeen siirryinkin lukemaan neljättä osaa ja tämä on tosi mukaansa tempaava. JoJo-kaverini sanoo tätä parhaaksi JoJo-sarjaksi. On muuten tosi kiva, kun löysin itelleni JoJo-kaverin, koska välillä tuntuu, etten saa juteltua hyvistä sarjoista tarpeeksi ihmisten kanssa.
Tästä neljännestä osasta lempihahmoni on varmaan Yukako, koska se on luonteeltaan aika samanlainen kuin minä. ;DD

Musiikki: olen kuunnellut viime aikoina kuunnellut tosi paljon JoJo's Bizarre Adventure All Star Battlen soundtrackiä, mut minkäs teet kun tää on niin hyvä. Nämä biisit soivat taustalla, kun teen uutta taiteellista projektiani. Varsinaisia suosikkikappaleita ei oikeestaan ole, mut heitetään vaikkapa Narancia ja Hermes.
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

Nevitys

ViestiKirjoittaja Nevitys » Ma Tammi 19, 2015 22:56

Animeen tottakai, hyviä sarjoja on erittäin paljon ja kokoajan tulee uusia :)
Myös japanilaisia biisejä on tullut nyt lähiaikoina kuunneltua tosi paljon samalla kun on tullut pelailtua sellaista peliä kuin osu!, onko kenellekkään tuttu?

Kuruwin

ViestiKirjoittaja Kuruwin » Pe Tammi 23, 2015 10:17

No en varsinaisesti ole koukussa ja itseasiassa alkaa höyry jo hälvetä mutta yllätyin hieman innostuksestani 90 luvun Hunter X Hunterria sarjaa kohtaan. Tullut tässä parin päivän aikana katsottua jo 30:teen jaksoon asti ja eilen jopa katsoin 10 jaksoa putkeen joka on aika poikkeuksellista omalla kohdallani.

Kyllä se shoenenmaisuus tässäkin sarjassa näkyy mutta kevyenä viihteenä on toiminut kohtuu hyvin.

hekkameklas
Viesti:

ViestiKirjoittaja hekkameklas » Ma Tammi 26, 2015 01:09

Kaikkeen mahdolliseen urheiluun liittyvään animeen. Olin pitkän linjan shoujo-manga ja -animen kannattaja ja vähitellen kiinnostus siitä siirtyi ns. "poikainsarjoihin". Nyttemmin olen sitten kallistunut sporttailuanimeen, mainittakoon Haikyuu!! ja Kuroko no Basket. Joo on ollut tämä addiktio vähän kädenväännössä kevään kirjoitusten kanssa, mutta kyllä tälle on pakko tehdä tilaa kalenterissa. Oli siinä vaan kiva selitellä porukoille, miten Free!:n uimakerholaisten seuraaminen edesauttaa ruotsin kuuntelussa... :lol:

anskuthepasi

ViestiKirjoittaja anskuthepasi » Ma Tammi 26, 2015 22:39

Oon addiktoitunu little clown TROUBLING CLOWN iin :3
Ig - anskuxdance

Gintoki

ViestiKirjoittaja Gintoki » Ti Tammi 27, 2015 11:52

Jaotellaan taas hitusen...

Anime: Talvikauden sarjoissa on paljon mielenkiintoisia sarjoja, mutta niistä oikein mikään ei ole aiheuttanut normaalinkaltaista insta-hullaantumista. Aldnoahin jatkopuolisko putosi tokan jakson jälkeen puhtaasti onnettoman kässärinsä takia ja Tokyo Ghoul on taas sitä vasten pysynyt oikein mallikkaasti mielenkiintoisena.
Spoiler:
Kunhan Anteikun posse ei emoilisi Kanekin leirin vaihtoa koko loppukautta.

Monogatari-maratoonin jälkeen aloittelin painostuksen alla Jojon Stardust Crusadersin animun. Kovaa menoahan tämä, mutta sapettaa kliseinen perseily joka ainoan tappelun alussa. Pahis: "Hehehee...!! Ette koskaan tajua mikä teidät tappoi, sillä Standini on niiiiin voimakas!!" Joseph/Kakyoin: "Voi eeeiii!! Mitä me teemme?!" Jotaro: "Yare yare daze.. kai meikäläinen sit ownaa kaverin kolmessa sekunnissa koska olen kovis..." Kevätkautta odottelen oikein mittavalla innolla, koska KyoAnia, 5-6 Jumpin sarjaa ja Faten animen jatkopuolisko

Manga: Ei oikein uutta tällä rintamalla... Nanatsu no taizain ja Vagabondin luin kiinni ja niiden uusia lukuja odottelen yhtä innolla kun MOLin sivuille ajoittain putoavia kirjastovirkailijan paikkoja. Haikyuuta sain Japanista 3 ekaa osaa ja julisteen seinää koristamaan. Tuokin palloilu on kuumaa kakkaa ollut viimeiset 10 kuukautta...

Pelit: Edelleen MTG on vahvoilla ja rakenteilla yheksäs pakka, mustavalkoinen Orzhov.

Musa: Ikuisten Touhou-remixien ohella Nico Touches the Walls ja Spyair ovat hivelleet kuuloaistiani kipaleillaan viimeiset kuukaudet. Yleisesti hyvältä kuulostavat animesarjojen alku- ja lopputeemat pääsevät soittimeen...

Kirjallisuus: Laiskasti mitään lukenut... Kingin kauhuiluja lämmitellyt uudestaan uudemman kaman puutteessa...
Terveellisen fanituksen rajat ylittänyt OtakuOlento

Demmi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Demmi » Ti Tammi 27, 2015 18:12

Rune Factory -sarjan pelit ovat taas alkaneet innostaa, kiitos joulukuussa euromarkkinoille saadun RF4:n. En ole kuitenkaan pelannut tuota nelososaa, vaan olen palannut vanhempien sarjan pelien pariin aloittamalla joululahjaksi saamani RF1:n ja jatkamalla kesken ollutta RF2:tta. Noista kahdesta jälkimmäistä on tullut pelailtua enemmän, ja vielä olisi tuolla RF3:kin kesken, joten pelailtavaa sarjan suhteen vielä riittää! Voin suositella kaikille, jotka tykkäävät JRPG:istä, maanviljelystä ja vähän kajahtaneista pelihahmoista :'D

Animepuolella olen viime aikoina seuraillut kaiken maailman hömppäanimeita ja animenkulutukseni tänä vuonna varmasti moninkertaistuu aikaisempiin vuosiin verrattuna. Edellisinä vuosina olen ehkä katsonut yleensä 1-2 sarjaa vuodessa, mutta tällä hetkellä katson viittä eri animea, joista kolmesta tulee uusia jaksoja viikottain ja kaksi muuta ovat vähän vanhempaa materiaalia. Varsinkin Ace of the Diamond ja Uta no Prince-sama ovat aika addiktoivia, ja en voi olla pitämättä Sailor Moon Crystalista! Seuraavaksi ajattelin aloittaa Yowamushi Pedalin katsomisen, joskaan en ole ihan varma siitä, kuinka hyvin jaksan katsella sitä animaatiotyyliä...
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

VampireNaomi

ViestiKirjoittaja VampireNaomi » To Tammi 29, 2015 08:24

Bravely Default vei sydämeni ja olen käyttänyt viimeisen parin viikon aikana kaiken vapaa-aikani sen pelaamiseen. Peli taitaa kohta lähestyä loppuaan, joten olen pysähtynyt grindaamaan ja kasvattamaan hahmojen leveliä kaikissa hahmoluokissa, jotta ei vielä tarvitsisi lopettaa. Lisäksi tuhlasin koko ensi kuun mangabudjettini taidekirjaan, soundtrackiin ja kasaan doujinsheja.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Gokudo 0/26]
Anime- ja mangablogini

Demmi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Demmi » Su Maalis 29, 2015 16:12

Latasin Hakuokin joskus viime vuonna 3DS:lleni, kun se oli tuolloin alennuksessa. En kuitenkaan jaksanut silloin hirveästi innostua pelistä, ja se jotenkin jäi. Mutta nyt viime aikoina olen katsellut paljon käänteishaaremianimeita, ja kun minullakin yksi otome-peli nyt sattuu olemaan, päätin alkaa kunnolla pelata sitä. Ja nyt olen ihan koukussa! Läpäisin ensimmäisen pelini tänään, ja nyt yritän päästä jokaisen henkilön reitin läpi. Ensimmäisellä pelikerralla menin ihan sen mukaan, mistä vastauksista tykkäsin eniten ja ei ehkä ole kovin yllättävää, että yksikään Shinsengumin pojista ei ollut minusta järin kiinnostunut, mutta yllättävää oli se, että päädyin yhteen demonimiehen kanssa, jonka en edes tajunnut olevan yksi mahdollisista puolisovaihtoehdoista :'D

Kuten jo mainitsin, myös käänteishaaremit ovat innostaneet minua viime aikoina. Olen katsonut Uta no Prince-samaa, Bonjour Sweet Love Pastisserea sekä Kamigami no Asobia, ja viimeiksi mainitusta olen edelleen tosi innoissani, vaikka viimeisen jakson katsomisesta on jo viikko aikaa. En edes muista, milloin olisi viimeiksi ollut näin korkeissa fanitusfiiliksissä jostain sarjasta. Eihän Kamiaso ole mitään suurta taidetta, mutta jokin siinä iski minuun todella voimakkaasti. Nyt olen Utaprin kakkoskaudessa menossa, ja kunhan sekin on selvitetty, aion etsiskellä lisää käänteishaaremianimeita katsottavaksi!
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Kreivi

ViestiKirjoittaja Kreivi » Pe Huhti 03, 2015 00:30

Olin, tai olen addiktoitunut Berserk animeen... Mutta 25 jaksoa meni nopeasti, en voi enää silti olla päivittäin ajattelematta tuota mestarillista teosta... Makes me wonder että pitäisikö lukea ne mangat, vaikka mangaa en ole lukenut sitten vuoden 2011 ja sillonkin aika vähän.

Aloitin tässä nyt sitten Attack on titanin katsomisen, saa nähdä koukuttaako - tämähän on aika suosittu? minulta silti mennyt sekin ohi.

Monet puhui täällä myös peleistä, kumpa saisinkin addiktoidutettua itseni pitkästä aikaa johonkin peliin kunnolla... Konsolia jaksan avata toisaalta aika harvoin (raskasta ? ) ja tietokone taas alkaa olla liian vanha pyörittämään juuri mitään kunnolla, noh uutta konetta odotellessa sitten voi koukuttaa itsensä vaikka johonkin hyvin intsensiiviseen mmorpg:iin tai mitä nyt eteen tulee tarpeeksi hohdokasta.

Hinode

ViestiKirjoittaja Hinode » Ke Touko 13, 2015 21:21

Aika aiheellinen keskustelu liittyen mun otaku - maailmaan! 8D
Attack on titan/shingeki no kyojin/se titaani pska. Varsinkin tohon AoTTG peliin ja sen roolipeleihin. 8D
Ainakin veli valittaa et oon addiktoitunut.... 8D
Oon ny hypettänyt AoT:tä vuoden, ja roolipeliä pelannu seitsemän kuukautta.... Heh.... Pitkä addiktio. Heheh.....
Saavat kaverit vielä kestää siihen asti kunnes sarja loppuu.... 8D Enintään. >8D
(nekin valittaa välillä)
Toivottavasti ei menny off topiciin! :3

Horaaneko

ViestiKirjoittaja Horaaneko » Ke Touko 13, 2015 23:07

Yllättäen Ansatsu Kyoushitsu-anime on addiktoinut lähiaikoina. Aloitin sarjan seuraamisen tarkoituksena katsoa kivaa b-luokan viihdettä, mutta sarja onkin paljon parempi kuin sen odotin olevan, ja huumoriteeman takana jopa koskettava. Mangankin lukemista olen harkinnut. Ja androgyynimäinen päähenkilö on kanssa hieno veto, ei törmää usein!

Maratoonasin tässä pitkästä aikaa NGE:n (taisi olla muuten kolmas kerta kun sarjan läpi katson... Olen ehkä masokisti) ja tuli katseltua kanssa Rebuild-elokuvat. En ollut jostain ihmeellisestä syystä (????) katsonut vielä tuota uusinta Evangelion 3.0:aa, ja ah. FEELS. Ottaen huomioon että Kaworu on aina ollut yksi suosikkianimehahmoistani, tuo elokuva hajotti jotain mun sisältä. ;_; <3 Ehkä hyvällä tavalla, ehkä ei, mutta tällä hetkellä elämäni pyörii surullisten Kaworu -amv:iden ympärillä.

Oon katellut uudestaan kans sellaisia animesarjoja jotka tuo automaattisesti kesän mieleen (Free! No.6, Ao No Exorcist, yms.) koska kesäkuume alkaa iskeä. Mä en tiedä missä oon ollu No. 6:a kattoessani mutta heti kun kuulen alkutunnarin, tulee mieleen sellainn hyväntuoksuinen kesäsade. :'D (ja tää on taas niin surkeeta, koska listalla olis ehkä tuhatsata animea jotka pitäis katsoa, ja fiilistelen vaan vanhoja suosikkeja)

Sanottakoon addiktioksi vielä lähiaikoina tapahtunut ultimaattinen animeaiheisten crack-videoiden kulutus, sekä vanhojen kesäconivideoiden katsominen. Mullon nyt joku ihme vaihe taas päällä.
There is no spoon.

Kissansilmä

ViestiKirjoittaja Kissansilmä » La Maalis 05, 2016 22:28

Hellsingiin olen pahasti addiktoitunut tällä hetkellä, kääk. Siitä on itseasiassa hemmetin pitkä aika, kun jaksoin jostakin animesarjasta innostua näin paljon :D
Mutta siis, viime marraskuun lopulla aloitin katsomaan sitä originaali-animea tylsyyksissäni ja ko. sarja oli jo ollut jonkin aikaa katsomislistallani + en ollut katsonut mitään animea sitten viime kevään. Sitten siirryin Hellsing Ultimaten pariin, jonka katsomisen jälkeen sain kaverinikin innostumaan Hellsingistä ja katsoin molemmat vielä hänen kanssaan läpi. Pitihän tuo nyt mangana myös lukea, joten Frostbitesta ostin lähes kaikki osat. Vasta nyt lomalla sain mangankin ahmittua loppuun parin viimeisen puuttuvan osan eksyttyä kokoelmaani.

Voisin vielä laskea mukaan Black Lagoonin. Olen innostunut siitä uudelleen, varsinkin mangaa innostuin jatkamaan kun minulla on ollut se kesken. Animen ekan kauden katsoin joskus, pitäisi sitäkin jatkaa eteenpäin.
He takes on the world all in a stride, and your wounds will be his scars
So won't you remember when the night comes
He will need your open arms
For to be invincible, he needs your love

*~Nia-Hime~*

ViestiKirjoittaja *~Nia-Hime~* » Pe Huhti 01, 2016 09:24

Ai mihinkä olen addigtoitunut?
No, miulla on kauhea addigtio Tengen Toppa Gurren Lagann nimistä Animea kohden, joka sattuu olemaan Mecha anime ja yleensä en edes suostu menemään lähelle Mecha animeita, mutta Gurren Lagannissa vaan oli sitä jotain. Siinä enemmän keskityttiin hahmoihin ja niiden kehitykseen, kuin Mechoihin. Gurren Lagannin hahmokaarti onkin todella värikäs ja jokaisella on omansa lainen luonne. Lempi hahmoiksi siinä nousi Simon ja Kamina <3, jotka ovatkin nyt minun palvotuimmat anime hahmot. Gurren Lagann varasti miun lempi Animen paikan, mutta sen se myös ansaitsee, koska siinä on todella hyvät hahmot ja hyvä juoni. x'3
"Ore wo dare da to omotte yagaru?!"

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”